بررسی مولفه های مدیریت دانش در سازمان و اثر سبک رهبری بر اقدامات آن

بررسی مولفه های مدیریت دانش در سازمان و اثر سبک رهبری بر اقدامات آن

مولفه های مدیریت دانش
سبک رهبری توانمندساز
سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش
پیاده سازی موفق مدیریت دانش
رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری
پایان نامه با موضوع مدیریت دانش
دانلود پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت دانش doc
موضوع پایان نامه مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بیمه

بررسی مولفه های مدیریت دانش در سازمان و اثر سبک رهبری بر اقدامات آن

 

 

 

 

 

چکیده:

در عصری که اقتصادش بر چرخ دانش می گردد، دانش به عنوان یک فاکتور حیاتی در حفظ مزیت رقابتی پایدار در سازمان ها محسوب می شود. امروزه هنر مدیریت در سازمان ها در حال تبدیل شدن به هنر «مدیریت دانش» است و رهبری یعنی فراهم کردن شرایط مناسب برای تولید دانسته های ارزشمند از طریق تفکر نیروی انسانی و به انجام رسانیدن این کار به طریقی که افراد را به مسئولیت پذیری شخصی ترغیب کند. عامل رهبری نقش کلیدی در پیاده سازی موفق مدیریت دانش در سازمان ها ایفا می کند، لذا در این پژوهش به بررسی رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری و همچنین تبیین سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش پرداخته شد. 

 

جامعه آماری این پژوهش را کارکنان صندوق ضمانت صادرات ایران تشکیل می دهند. تحقیق حاضر بر اساس هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی است. برای بررسی رابطه بین متغییرهای مکنون از تحلیل رگرسیون مبتنی بر نرم افزار spss و تحلیل عاملی و مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر واریانس بر اساس نرم افزار pls استفاده شد. همسو با فرضیات پژوهش، ضرایب همبستگی نشان می دهد بین سبک های رهبری تحول آفرین و تبادلی با مدیریت دانش رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و در مورد سبک رهبری عدم مداخله گر، معنی داری رابطه میان این متغییر و متغییر مدیریت دانش تأیید نگردید. در نهایت نیز سبک رهبری تبادلی به عنوان سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در این سازمان شناسایی شد.

 

 

 

واژگان کلیدی:

مدیریت دانش

رهبری دانش

رهبری تحول آفرین

رهبری تبادلی

رهبری عدم مداخله گر

 

 

 

 

 مقدمه 

در دنیای پویای امروز، سازمان ها به طور مداوم در جستجوی راهی برای سازگار ساختن خود با شرایط جدیدند که آن ها را در جهت بقا در یک محیط رقابتی آماده سازد. رشد اقتصاد دانش محور تأکید بر ارزش اطلاعاتی دارد که مزیت رقابتی ایجاد می کند، این اطلاعات به شرکت ها کمک می کند تا از سرمایه های دانش خود در گذشته استفاده نموده و در آینده به طور اثربخش تری عمل نمایند. در چنین شرایطی از دنیای امروز عجیب نیست که مفاهیمی چون مدیریت دانش به عنوان یکی از محبوب ترین دیدگاه های مدیریت تغییر استراتژیک در اوایل قرن بیست و یکم پدیدار شوند. برای سازمان های مدرن دانش یک منبع استراتژیک است که باید در جهت بقا و حفظ مزیت رقابتی ایجاد گردد (Hung et al ,2010). 

 

دراکر (1993) دانش را در کنار سرمایه و نیروی کار به عنوان تنها منبع معنادار اقتصادی در جوامع دانشی مطرح کرد. بنابراین تمرکز بر دانش و مدیریت دانش نیاز اساسی سازمان ها می باشد. سازمان هایی که در زمینه ی مدیریت دانش موفق اند تمایل دارند، دانش را به عنوان یک دارایی مورد توجه قرار دهند و ارزش ها و هنجارهای سازمانی، که خلق و تسهیم دانش را حمایت می کند توسعه دهند (Keran et al,2013). دانش به عنوان یک منبع کلیدی برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار است. 

 

در پاسخ به محیط های رقابتی شدید بسیاری از سازمان ها جهت موفقیت کسب و کارشان به استفاده و مدیریت بهتر دانش در سازمان روی آورده اند (Wu,2012). مدیریت دانش، نگهداری و توزیع دانش در یک سازمان را به منظور دستیابی به مزیت رقابتی تسهیل می کند. به عبارتی مدیریت دانش مفهوم گسترده ایست که بیانگر کلیه ی فرآیندهایی که سازمان از طریق آن دانش را گسترش می دهد می باشد که این فرآیندها شامل :کسب، نگهداری و ذخیره، توزیع، تسهیم و کاربرد دانش در یک سازمان است (Keran et al,2013). 

 

مدیریت دانش به خودی خود در سازمان پا نمی گیرد .اجرای برنامه های مدیریت دانش نیازمند رهبری و اداره مؤثر دانش در کلیه ی سطوح سازمانی است. در سازمانی که مفهوم رهبری دانش در آن تحقق یافته است، دانش به عنوان یک منبع راهبردی سازمان مطرح می باشد که برای مدیریت این منبع ارزشمند، طرح راهبردی مدونی بر اساس چشم انداز و مدیریت دانش سازمان تدوین شده است (ابطحی و صلواتی ،1385). 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 1

2-1 بیان مسئله  2 

3-1 اهمیت و ضرورت موضوع  2

4-1 چارچوب نظری تحقیق    3  

5-1 سؤالات تحقیق  7

1-5-1  سؤال اصلی تحقیق  7 

2-5-1  سؤالات فرعی تحقیق  7

6-1 فرضیات تحقیق   7

1-6-1 فرضیه اصلی تحقیق  7

2-6-1 فرضیات فرعی تحقیق  8

7-1 اهداف تحقیق یا نتایج مورد انتظار  8

8-1 قلمرو تحقیق     8 

1-8-1 قلمرو مکانی  8 

2-8-1 قلمرو زمانی  8

9-1 روش گرآوری داده ها   8 

10-1 روش تحلیل داده ها  9

11-1 روش نمونه گیری و تخمین حجم نمونه  9

12-1 موانع و محدودیت های تحقیق  10

13-1 نقشه راه   10

14-1 تعاریف واژگان و اصطلاحات  11

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق

1-2 مقدمه  16

2-2 تعارف مدیریت دانش  17

3-2 تاریخچه مدیریت دانش    19   

4-2 مدل های مدیریت دانش  20

1-4-2 مدل هفت سی  21 

2-4-2 مدل شش گانه استیو هالس  21

3-4-2 مدل رن جانسون  23

4-4-2 مدل کاربست مدیریت دانش در سازمان های دولتی ایران 24

5-4-2 مدل چارچوب ستون های مدیریت دانش  24 

6-4-2 مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص های KMC در اثربخشی مدیریت دانش  25

7-4-2 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  26

5-2 تعاریف ابعاد اصلی فرآیند مدیریت دانش  29

1-5-2 خلق و کسب دانش  29

2-5-2 تسهیم دانش  30 

3-5-2 کاربرد دانش  32 

4-5-2 نگهداری و ذخیره دانش  33

5-5-2 فرآیند ارزیابی و بازخور  34

6-2 تعاریف رهبری  34 

7-2 تمایز بین رهبری و مدیریت  35

8-2 مکاتب رهبری  37

1-8-2 مکتب صفات شخصی  38

2-8-2 مکتب رفتاری  39 

1-2-8-2 مطالعات دانشگاه آیوا 40

2-2-8-2 نظریه مطالعات میشیگان  41

3-2-8-2 مطالعات اوهایو  41

4-2-8-2 نظریه شبکه مدیریت  42

5-2-8-2 نظریه چهار سبک رهبری  44

3-8-2 مکتب اقتضایی 44

1-3-8-2 نظریه پیوستاری رهبری 44

2-3-8-2 نظریه رهبری مبتنی بر موقعیت(رهبری وضعیتی) 45

3-3-8-2 نظریه رهبری اقتضایی فیدلر  47

4-3-8-2 نظریه مسیر-هدف 48

5-3-8-2 تئوری تعامل رهبر- عضو (LMX)  50 

4-8-2 مکاتب نوین رهبری  51 

1-4-8-2 نظریه جانشین های رهبری  51

2-4-8-2 نظریه اسنادی رهبری  51

3-4-8-2 نظریه رهبری تحول آفرین و تبادلی  52

9-2 رهبری تحول آفرین  53

1-9-2 نفوذ آرمانی  55

1-1-9-2 ویژگی های آرمانی  56

2-1-9-2 رفتارهای آرمانی  56

2-9-2 انگیزش الهام بخش  56

3-9-2 ملاحظات فردی  57

4-9-2 ترغیب ذهنی  58

10-2 نظریه های مختلف مربوط به رهبری تحول آفرین  60

1-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین برنز  60

2-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین بنیس و نانوس 60 

3-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین شاین  61

4-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین تیچی و دیونا  62 

5-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین شرمر هورن  62

6-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین باس  63

7-10-2 نظریه باس و آوولیو 64

11-2 رهبری تبادلی  64

1-11-2 ابعاد اصلی رهبری تبادلی  65 

1-1-11-2 پاداش های مشروط  65

2-1-11-2 مدیریت بر مبنای استثناء فعال  65

3-1-11-2 مدیریت بر مبنای استثناء منفعل  66

12-2 رهبری عدم مداخله گر 66

13-2 رهبری و مدیریت دانش  67

14-2 ابعاد و ویژگی های رهبری  71

15-2 صندوق ضمانت صادرات ایران  74

16-2 تاریخچه صندوق ضمانت صادرات ایران 74

17-2 ریسک های تحت پوشش صندوق  75

1-17-2 ریسک های تجاری  75

2-17-2 ریسک های سیاسی 75

18-2 خدمات ارائه شده توسط صندوق 76

1-18-2 اعتبارسنجی خارجی  76

2-18-2 اعتبارسنجی داخلی 76

3-18-2 صدور انواع بیمه نامه 76

1-3-18-2 بیمه نامه کل گردش صادرات 76

2-3-18-2 بیمه نامه خاص صادرات 77

3-3-18-2 بیمه نامه صدور خدمات فنی مهندسی 77

4-3-18-2 بیمه نامه سرمایه گذاری 77

5-3-18-2 بیمه نامه بلا اثر شدن قرارداد صادراتی 78

6-3-18-2 بیمه نامه خرید دین اسناد صادراتی  78

7-3-18-2 بیمه نامه تضمین اعتبارات بانک بابت تضمین اعتبارات دیداری  78

4-18-2 صدور انواع ضمانت نامه   78

1-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری تولیدی  78

2-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری ریالی  79

3-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری ارزی  79

4-4-18-2 ضمانت نامه پوشش اعتبار خرید 79

19-2 بخش دوم: پیشینه تحقیق 80

1-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه مدیریت دانش  80 

2-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه رهبری تحول آفرین 83 

23-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه مدیریت دانش و رهبری  85 

20-2 مدل پیشنهادی تحقیق  88

 

فصل سوم : روش تحقیق

1-3 مقدمه 90

2-3 هدف تحقیق   90 

3-3 نوع تحقیق  91

4-3 روش تحقیق  91 

5-3 جامعه و نمونه آماری  91 

6-3 روش گردآوری اطلاعات 92 

1-6-3 منابع اولیه  92

2-6-3 منابع ثانویه  92

7-3 ابزار گردآوری اطلاعات  92

8-3 روایی و پایایی پرسشنامه  92

1-8-3 پرسشنامه رهبری چند عاملی باس و آوولیو 92

1-1-8-3 پایایی (اعتماد) پرسنامه رهبری چند عاملی  93

 2-1-8-3 روایی (اعتبار) پرسنامه رهبری چند عاملی  93

3-1-8-3 شاخص های مورد سنجش در پرسشنامه رهبری چند عاملی  94 

2-8-3 پرسشنامه مربوط به متغییر مدیریت دانش  96

1-2-8-3 پایایی پرسشنامه مدیریت دانش  97

2-2-8-3 روایی (اعتبار) پرسشنامه مدیریت دانش 98

3-8-3 پایایی کلی پرسشنامه  98

4-8-3 روایی کلی پرسشنامه  99

9-3 مدل تحلیلی پژوهش  100

10-3 روش تحلیل داده ها  102

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

1-4 مقدمه  104

2-4 تحلیل با استفاده از آمار توصیفی  104 

1-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ جنسیت  104 

2-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات  105

3-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی  106

4-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی 106

3-4 تحلیل با استفاده از آمار استنباطی  107 

4-4 آزمون هم خوانی داده های مدیریت دانش و سبک رهبری با توزیع نرمال  107

5-4 تحلیل آماری فرضیه اصلی تحقیق  112

6-4 تحلیل آماری فرضیات فرعی تحقیق  113

1-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی اول  113

2-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی دوم 114

3-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی سوم  115

4-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی چهارم  116

7-4 نتایج تحلیل مبتنی بر حداقل مربعات جزئی(PLS) 117

1-7-4 تحلیل عاملی متغییرهای مدل تحقیق  117

2-7-4 مدل مفهومی تحقیق در قالب مدل سازی معادلات ساختاری  119

3-7-4 نمودار مسیر و آزمون فرضیات با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری  120

4-7-4 ضریب تعیین (R2) 123

8-4 نتایج کلی حاصل از تحلیل فرضیات تحقیق  123

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5 مقدمه  126

2-5 نتایج تحقیق  127

1-2-5 نتایج مربوط به متغییر مدیریت دانش  127

2-2-5 نتایج مربوط به متغییر سبک رهبری  128

3-2-5 نتایج مربوط به رابطه میان متغییرهای مکنون تحقیق  129

3-5 مدل مفهومی اولیه تحقیق  130

4-5 مقایسه مدل اولیه و مدل نهایی تحقیق  131

5-5 جنبه نوآوری تحقیق  132

6-5 محدودیت های تحقیق  132

7-5 پیشنهادهای تحقیق  132

1-7-5 پیشنهادهایی بر اساس یافته های تحقیق  132

2-7-5 پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی  134

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول 1-2 تعاریف مختلف مدیریت دانش  18

جدول 2-2 گاه شمار مدیریت دانش  20 

جدول 3-2 مدل های مختلف مدیریت دانش  28

جدول 4-2 تفاوت بین رهبری و مدیریت  36

جدول 5-2 خلاصه نظریه های رهبری  37

جدول 6-2 ویژگی های شخصی و خصوصیات شخصیتی رهبری 39

جدول 7-2 سبک های رهبری لیکرت 44

جدول 8-2 جانشین های رهبری  51

جدول 1-3 نتیجه آزمون آلفای کرونباخ گویه های مدیریت دانش  97

جدول 2-3 نتیجه آزمون دو نیم سازی گویه های مدیریت دانش  98 

جدول 3-3 نتیجه آزمون آلفای کرونباخ گویه های پرسشنامه  98

جدول 4-3 آلفای کرونباخ مربوط به متغییرهای مکنون مدل  99 

جدول 5-3 ضریب پایایی مرکب مربوط به متغییرهای مکنون مدل  99

جدول 6-3 ضریب روایی همگرا مربوط به متغییرهای مکنون مدل  100

جدول 7-3 مدل تحلیلی پژوهش  101

جدول 1-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه اصلی اول  113

جدول 2-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی اول  114

جدول 3-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی دوم 115

جدول 4-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی سوم  116

جدول 5-4 ضرایب آزمون تحلیل رگرسیون درباره میزان تأثیر سبک های رهبری بر مدیریت دانش  117

جدول 6-4 ضرایب مسیر متغییرهای مکنون مدل 121

جدول 7-4 نتایج کلی حاصل از تحلیل فرضیات تحقیق  124

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل ها

شکل 1-1 مدل چند گانه رهبری 6 

شکل 2-1 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  6

شکل 3-1 نقشه راه انجام تحقیق  10

شکل 1-2 مدل مبتنی بر فرآیندهای دانش  22

شکل 2-2 مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار  23

شکل 3-2 مدل پیشنهادی ابطحی- صلواتی برای کاربست مدیریت دانش در سازمان های دولتی ایران  24

شکل 4-2 مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص های KMC در اثربخی مدیریت دانش  25

شکل 5-2 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  26 

شکل 6-2 پیوستار رهبری مطالعات میشیگان 42

شکل 7-2 وضعیت های رهبری اوهایو  42

شکل 8-2 شبکه مدیریت بلیک و موتون 43

شکل 9-2 نظریه پیوستاری تانن بام و اشمیت  45

شکل 10-2 الگوی رهبری مبتنی بر موقعیت  46

شکل 11-2 رابطه بین شرایط و سبک های رهبری  48 

شکل 12-2 رابطه بین سبک های رهبری مؤثر و عوامل سه گانه موقعیت  48

شکل 13-2 اجزاء اصلی تئوری مسیر-هدف  49

شکل 14-2 تئوری تعامل رهبر-عضو  50

شکل 15-2 تأثیرگذاری سبک های رهبری تحول آفرین و تبادلی بر تسهیم دانش  71

شکل 16-2 ابعاد رهبری دانش  72

شکل 17-2 رابطه بین مدیریت دانش و یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی  81

شکل 18-2 تأثیر رهبری تحول آفرین بر خلاقیت و نوآوری سازمانی  83 

شکل 19-2 نقش رهبری بر انتقال دانش در سازمان های خلاق  86 

شکل 20-2 مدل اولیه پیشنهادی تحقیق  88

شکل 1-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ جنسیت  105 

شکل 2-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات 105

شکل 3-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی  106

شکل 4-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سابقه کار  106

شکل 5-4 بارهای عاملی و ضرایب مسیر متغییرها و شاخص های تشکیل دهنده مدل 118

شکل 6-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر مدیریت دانش  118

شکل 7-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر رهبری تحول آفرین  119

شکل 8-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر رهبری تبادلی  119

شکل 9-4 مدل مفهومی بر اساس مدل سازی معادلات ساختاری  120

شکل 10-4 مقدار آماره t مربوط به متغییرهای مکنون مدل  121

شکل 11-4 بار عاملی و ضرایب مسیر مدل نهایی مبتنی بر معادلات ساختاری  123

شکل 1-5 مدل مفهومی اولیه تحقیق  130

شکل 2-5 مدل مفهومی نهایی تحقیق  131 

 

  • پروپوزال ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی با مدل یکپارچه سازی اراضی

    پروپوزال ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی با مدل یکپارچه سازی اراضی کلمات کلیدی : سکونتگاه های غیررسمی پروپوزال اسکان غیر رسمی پروپوزال سکونتگاه های غیررسمی ویژگی های سکونتگاه های غیررسمی پروپوزال ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی علل شکلگیری سکونتگاه های غیررسمی راهکارهای…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تسهیم دانش 48 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تسهیم دانش 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تسهیم دانش مبانی نظری تسهیم دانش پیشینه تحقیق تسهیم دانش پیشینه داخلی تسهیم دانش پیشینه خارجی تسهیم دانش پیشینه پژوهش تسهیم دانش پیشینه نظری…

  • احداث سد و بررسی اثرات زیست محیطی آن

    احداث سد و بررسی اثرات زیست محیطی آن اثرات زیست محیطی ساخت سد اثرات زیست محیطی احداث سد اثرات محیط زیستی احداث سد آسیبهای زیست محیطی سد تاثیر سد سازی بر محیط زیست اثرات ساخت سد بر محیط زیست قانون…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی و اصول آن 52 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی و اصول آن 52 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش اخلاقی پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مبانی نظری اصول هوش اخلاقی پیشینه تحقیق اصول هوش اخلاقی پیشینه داخلی اصول هوش اخلاقی پیشینه خارجی…

  • طبقه بندی راهبردهای زبان آموزی و عوامل تاثیرگذار بر آنها

    طبقه بندی راهبردهای زبان آموزی و عوامل تاثیرگذار بر آنها کلمات کلیدی : راهبردهای زبان آموزی طبقه بندی راهبردهای زبان آموزی راهبردهای زبان آموزی از دیدگاه شناختی روشهای سنجش راهبردهای شنیداری پایان نامه راهبردهای زبان آموزی تعریف مفهومی راهبردهای زبان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد زناشویی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد زناشویی مبانی نظری تعهد زناشویی دانلود مبانی نظری تعهد زناشویی پیشینه تحقیق تعهد زناشویی ادبیات نظری تعهد زناشویی فصل دوم پایان نامه تعهد زناشویی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد زناشویی ادبیات و مبانی…

  • پاورپوینت حسابرسی عملیاتی، استانداردها و فرایند کلی آن

    پاورپوینت حسابرسی عملیاتی، استانداردها و فرایند کلی آن پاورپوینت آشنایی با حسابرسی عملیاتی پاورپوینت حسابرسی عملیاتی تحقیق حسابرسی عملیاتی انواع حسابرسي حسابرسي صورتهاي مالي حسابرسي رعايت حسابرسي عملياتي حسابرسي داخلی حسابرسی قانونی حسابرسی عملياتی تعريف حسابرسي عملياتي متقاضيان استفاده از…

  • نظارت الکترونیکی بر بزه‌کاران به جای زندانی کردن

    نظارت الکترونیکی بر بزه‌کاران به جای زندانی کردن جایگزین‌های زندان مجازات‌های بینابین ظارت الکترونیکی حبس خانگی تعلیق مراقبتی تدابیر نظارتی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق حقوق رفتن به…

  • اکونومایزر

    اکونومایزر دانلود مقاله اکونومایزر مبدل حرارتی کاهش اتلاف انرژی با اکونومایزر دانلود مقالات رشته مکانیک دانلود مقالات مکانیک دانلود مقالات مهندسی مکانیک سیستم حرارتی با اکونومایزر رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مکانیک اکونومایزر (Economizer) مقدمه اکونومایزر (Economizer) یکی…

  • برآورد هزینه تمام شده آموزش رشته های پزشکی با سیستم ABC

    برآورد هزینه تمام شده آموزش رشته های پزشکی با سیستم ABC هزینه یابی بر مبنای فعالیت محاسبه بها تمام شده آموزش دانشجویان پزشکی برآورد هزینه تمام شده آموزش رشته های پزشکی برآورد هزینه تمام شده آموزش رشته های پزشکی با…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کیفیت سود

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کیفیت سود مبانی نظری کیفیت سود دانلود مبانی نظری کیفیت سود پیشینه کیفیت سود پیشینه تحقیق کیفیت سود ادبیات نظری کیفیت سود فصل دوم پایان نامه کیفیت سود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت سود…

  • پرسشنامه استاندارد توانمندسازی کارکنان اسپریتزر

    پرسشنامه استاندارد توانمندسازی کارکنان اسپریتزر پرسشنامه توانمندسازی کارکنان اسپریتزر peq دانلود پرسشنامه توانمندسازی اسپریتزر پرسشنامه توانمندسازی کارکنان دانلود پرسشنامه توانمندسازی کارکنان پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر و میشرا پرسشنامه توانمندسازی نیروی انسانی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه استاندارد…

  • چالش دولت آموزگار با انقلابیون

    چالش دولت آموزگار با انقلابیون آموزگار پس از استعفا چالش دولت آموزگار با انقلابیون نقش سخنرانیهای خمینی در تضعیف دولت آموزگار نقش اعلامیه های خمینی در تضعیف دولت آموزگار عوامل کناره گیری آموزگار از نخست وزیری مواضع و جهت گیریهای…

  • کتاب تفکر سیستمی دکتر قاسم مختاری

    کتاب تفکر سیستمی دکتر قاسم مختاری کتاب تفکر سیستمی دکتر قاسم مختاری مبانی ابزار و روش رفتن به سایت اصلی کتاب تفکر سیستمی دکتر قاسم مختاری (مبانی ابزار و روش) به تعداد 389 صفحه pdf شامل مباحث زیر می باشد.…

  • سازمانهای بین المللی و صلح جهانی

    سازمانهای بین المللی و صلح جهانی نهاد گرایی صلح جهانی امنیت بین المللی سازمان های بین المللی دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق نقش سازمانهای بین المللی در تامین صلح جهانی دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقاله کارشناسی ارشد…

  • فرسودگی هیجانی و بررسی رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی

    فرسودگی هیجانی و بررسی رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی کلمات کلیدی : نظریه های فرسودگی شغلی فرسودگی هیجانی در پرستاران تعریف عملیاتی فرسودگی هیجانی رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی تعریف نظری و مفهومی فرسودگی هیجانی نظریه های مربوط به فرسودگی شغلی…

  • پایان نامه استرس شغلی پرستاران

    پایان نامه استرس شغلی پرستاران کلمات کلیدی : دانلود پایان نامه استرس شغلی پایان نامه های استرس شغلی پایان نامه تاثیر استرس شغلی پایان نامه با موضوع استرس شغلی دانلود پایان نامه بررسی استرس شغلی پایان نامه بررسی میزان استرس…

  • پروپوزال ارتباط مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان

    پروپوزال ارتباط مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان رضایت شغلی مهارت ارتباطی مدیران رضایت شغلی کارکنان رابطه مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان مهارت ارتباطی مدیران دانشگاه رضایت شغلی کارکنان دانشگاه ارتباط مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی…

  • مشخصه های طبیعی و انسانی شهر ری

    مشخصه های طبیعی و انسانی شهر ری ویژگیهای طبیعی شهر ری ویژگیهای انسانی شهر ری عوامل طبیعی موثر در توسعه شهر ری پیشینه تاریخی شهر ری عوامل فرهنگی موثر در توسعه شهر ری ویژگیهای جمعیتی شهر ری ویژگیهای اقتصادی شهر…

  • پرسشنامه احساس پیوستگی آنتونوسکی (1987) با روایی و پایایی معتبر

    پرسشنامه احساس پیوستگی آنتونوسکی (1987) با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : مقیاس احساس پیوستگی پرسشنامه احساس پیوستگی دانلود پرسشنامه احساس پیوستگی نمره گذاری پرسشنامه احساس پیوستگی روایی و پایایی پرسشنامه احساس پیوستگی پرسشنامه احساس پیوستگی آنتونوسکی (1987) رفتن…

  • مکان یابی محل دفن زایدات صنعتی نیروگاه شهید رجایی و ارایه روش دفن مهندسی- بهداشتی زایدات

    مکان یابی محل دفن زایدات صنعتی نیروگاه شهید رجایی و ارایه روش دفن مهندسی- بهداشتی زایدات دفن زایدات صنعتی نیروگاه شهید رجایی حفاظت از محیط زیست خرید مقاله و تحقیق رشته محیط زیست عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست کشور روش…

  • پروپوزال پایان نامه امنیت در رایانش ابری

    پروپوزال پایان نامه امنیت در رایانش ابری کلمات کلیدی : پروپوزال رایانش ابری پروپوزال محاسبات ابری دانلود پروپوزال رایانش ابری نمونه پروپوزال رایانش ابری پروپوزال امنیت در رایانش ابری نمونه پروپوزال محاسبات ابری دانلود پروپوزال محاسبات ابری پروپوزال امنیت در…

  • مقاله تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان

    مقاله تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان مقاله تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی تحلیل محتوای کتاب درسی دین و زندگی مقاله تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی 1 مقاله تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دهم…

  • پرسشنامه استاندارد نگرش های فرهنگی

    پرسشنامه استاندارد نگرش های فرهنگی نگرش های فرهنگی پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد دانلود رایگان پرسشنامه فرهنگ سازمانی هافستد پرسشنامه نگرش فرهنگی پرسشنامه فرهنگی پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه استاندارد نگرش های فرهنگی هافستد…

  • بهره وری منابع انسانی در فاز اجرایی چرخه حیات پروژه های ساخت و ساز شهری

    بهره وری منابع انسانی در فاز اجرایی چرخه حیات پروژه های ساخت و ساز شهری PMBOK بهره وری منابع انسانی پروژه، ساخت و ساز شهری عدد فازی استاندارد مهندسی و مدیریت ساخت پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران بهره…