دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کارآفرینی 55 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کارآفرینی 55 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری کارآفرینی
تعریف نظری کارآفرینی
مدل های نظری کارآفرینی
پیشینه کارآفرینی در ایران
پیشینه تحقیق کارآفرینی
تاریخچه کارآفرینی در ایران و جهان
پیشینه تحقیق در مورد کارآفرینی
فصل دوم پایان نامه کارآفرینی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری کارآفرینی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق کارآفرینی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

کارآفرینی چیست؟
کارآفرینی واژه‌ای است جدید که از معنی کلمه‌اش نمی‌توان به مفهوم واقعی آن پی برد. این واژه به جای کلمه Enterpreneurship به کار می‌رود که در اصل از کلمه فرانسوی Enterprendre به معنای «متعهد شدن» نشأت گرفته است. برای کارآفرینی تعاریف مختلفی ارائه شده است که در اینجا به چند مورد اشاره می‌شود:

پیتر دراکر (پدر علم نوین): کارآفرینی را همانا بکار بردن مفاهیم و تکنیک‌های مدیریتی؛ استانداردسازی محصول؛ بکارگیری ابزارها و فرایندهای طراحی و بنا نهادن کار بر پایه آموزش و تحلیل کار انجام شده می‌باشد (نظری، 1391).

کارآفرینی: فرایندی که بتواند با استفاده از خلاقیت، چیز نوئی را همراه با ارزش جدید با استفاده از شناخت زمان،منابع و بکارگیری ریسک و همراه کردن «همراهان» بوجود آورد، کارآفرینی نامیده می‌شود (نظری، 1391).

رابرت رونستات : کارآفرینی روند پویایی در جهت افزایش و ایجاد سرمایه است. این کار توسط کسی انجام می شود که خطر از دست دادن زمان یا فرصت های شغلی دیگر را در جهت ارزش برای یک محصول یا خدمت می پذیرد (شاه حسینی، 1390).

 

 

هینونی و پویکی جوکی  (2006) عنوان می‌دارد که کارآفرینی عامل حیاتی در زایش ایده‌های جدید، خلق شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای جدید و به طور کلی پرورش است. کارآفرینی فرایندی است که فرصت‌ها، منابع و کارآفرینان را به هم مرتبط کرده، همان‌گونه که شومپتیر هم اشاره می‌کند، کارآفرینی نیروی برهم‌زننده اقتصاد است که رویدادها و نتایج بلند‌مدت را شکل داده و برای اینکه موقعیت‌های مناسبی خلق کند، موقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی را تغییر می‌دهد (آواستی ، 2011).

در آخر تعریف دیگری از کارآفرینی که توسط هیسریچ  ارائه شده و تقریباً اکثر صاحب‌نظران در مورد آن اتفاق نظر دارند به شرح زیر است:
فرایند خلق چیزی با ارزش و متفاوت از طریق اختصاص زمان و تلاش کافی، همراه با خطر مالی، روانی و اجتماعی به منظور دریافت پاداش‌های مالی، استقلال و رضایت شخصی (هادیزاده، 1391).

 

 

 

2-13-2-کارآفرین کیست؟
ویلیام بای گریو  از صاحب‌نظران برجسته‌ی کارآفرینی، مهم‌ترین ویژگی‌های شخصی کارآفرینان را در قالب مدل «10D» خلاصه می‌کند که تمامی این ویژگی‌ها با حرف «D» آغاز می‌شود. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

1- خیال‌پردازی  : کارآفرینان در خصوص این‌که دوست دارند در آینده برای آن‌ها و کسب‌و‌کارشان چه اتفاقی بیافتد، چشم‌اندازی ترسیم می‌کنند؛ و مهم‌تر آن‌که توانایی اجای رویاهای خود را دارند.
2- قاطعیت  : کارآفرینان افرادی هستند که به سرعت تصمیم‌گیری می‌کنند و تعلل نمی‌ورزند. سرعت آن‌ها در تصمیم‌گیری، عامل کلیدی موفقیت آن‌ها محسوب می‌شود.
3- اهل عمل  : زمانی که آن‌ها گزینه‌ای را انتخاب می‌کنند، تا آن‌جایی که امکان داشته باشد، آن را با سرعت زیاد به اجرا درمی‌آورند.
4- عزم راسخ  : آن‌ها افرادی هستند که کسب‌و‌کار مخاطره‌آمیز خود را با تعهد کامل اجرا می‌کنند. آن‌ها به ندرت دلسرد می‌شوند؛ حتی زمانی که با موانعی غیرقابل نفوذ مواجه می‌شوند.
5- فداکاری  : کارآفرینان کسانی هستند که خود را فدای کسب‌و‌کار می‌کنند و بعضی اوقات به خاطر فداکاری در راه کسب‌و‌کار خود، وقت کمتری را صرف دوستان و خانواده خویش می‌کنند و به تبع آن هزینه‌ی زیادی در این خصوص می‌پردازند. آن‌ها افرادی خستگی ناپذیرند، به گونه‌ای که دوازده ساعت در روز یا هفت روز هفته را کار می‌کنند.
6- دلبستگی  : کارآفرینان به آن‌چه که انجام می‌دهند عشق می‌ورزند و این دلبستگی و عشق به کار، آن‌ها را در مواجهه با تنگناها و مشکلات صعب‌العلاج روی پا نگه می‌دارد. این عشق به کار و تولید موجب اثربخشی فروش محصولات و خدمات در آن‌ها می‌گردد.
7- موشکافی  : کارآفرینان مسائل و موضوعات مربوط به شروع و رشد کسب‌و‌کار خود را موشکافانه مورد بررسی قرار داده و حتی موضوعاتی جزیی را که دارای اهمیت کمتری هستند، از نظر دور نمی‌دارند.
8- کنترل سرنوشت کاری  : کارآفرینان به جای آن‌که دیگران سرنوشت آنان را رقم بزنند، سرنوشت کاری خود را به دست می‌گیرند.
9- ثروت‌اندوزی  : سودآوری و درآمدزایی هدف و محرک اصلی کارآفرینان نیست، ولی پول بیشتر، به عنوان معیار و ملاک موفقیت آن‌ها محسوب می‌شود. فرض آن‌ها این است که اگر در کارشان موفقیت داشته‌اند پس باید پاداش بگیرند.
10- توزیع ثروت  : کارآفرینان مالکیت کسب‌و‌کار خود را با کارکنان کلیدی و کسانی که در موفقیت آن‌ها نقش کلیدی داشته‌اند، تقسیم می‌کنند (احمدپور داریانی و مقیمی، 1391).

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم :مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش 8
2-13-کارآفرینی 9
2-13-1-کارآفرینی چیست؟ 9
2-13-2-کارآفرین کیست؟ 10
2-14-فرایند کارآفرینی 12
2-15-انواع کارآفرینی 16
2-16-اهمیت و نقش کارآفرینی 18
2-17-ضرورت کارآفرینی در سازمان های ورزشی 19
2-18-مزایای کارآفرینی 20
2-19-انواع مدل های کارآفرینی 21
2-19-1-مدل های محتوایی 21
2-19-2-مدل های فرآیندی 22
2-20-موانع کارآفرینی 24
2-21-پیشینه تحقیق کارآفرینی 26
2-21-1-مطالعات داخل کشور 26
2-21-2-مطالعات خارج از کشور 31
منابع 37


 

  • جریان شناسی جناح های سیاسی مقارن با انقلاب اسلامی 1357

    جریان شناسی جناح های سیاسی مقارن با انقلاب اسلامی 1357 جریان شناسی جناح های سیاسی انقلاب اسلامی 1357 دانلود پایان نامه رشته تاریخ جریان شناسی جناح های سیاسی مقارن با انقلاب اسلامی 1357 دانلود پایان نامه تاریخ دانلود پایان نامه…

  • مبانی نظری امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان و مقایسه آن با روش سنتی محاسبه بهای تمام شده

    مبانی نظری امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان و مقایسه آن با روش سنتی محاسبه بهای تمام شده هزینه یابی بر مبنای فعالیت مبانی نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان امکان سنجی استقرار ABC…

  • پاورپوینت بررسی فرآیند ماشین وایرکات

    پاورپوینت بررسی فرآیند ماشین وایرکات پاورپوینت بررسی فرآیند ماشین وایرکات فرآیند ماشین وایرکات ماشین وایرکات تحقیق فرآیند ماشین وایرکات مبانی فرایند وایرکات کاربرد های فرایند وایرکات نظارت و کنترل فرایند وایرکات مشكلات ماشينكاري وایرکات توسعه فراوری فرایند وایرکات مدل سازی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی منابع سازمانی 85 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی منابع سازمانی 85 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمانی دانلود مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمانی پیشینه تحقیق برنامه ریزی منابع سازمانی ادبیات نظری برنامه ریزی منابع سازمانی فصل…

  • ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری

    ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری  لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری ضرورت مدیریت ارتباط با مشتری دلایل حرکت سازمان ها به سوی مدیریت ارتباط با…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت اجتماعی زنان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت اجتماعی زنان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت اجتماعی زنان مبانی نظری هویت اجتماعی زنان پیشینه تحقیق هویت اجتماعی زنان پیشینه داخلی هویت اجتماعی زنان پیشینه خارجی هویت اجتماعی زنان پیشینه پژوهش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شاخص های عملکردی بیمارستان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق شاخص های عملکردی بیمارستان مبانی نظری شاخص های عملکردی بیمارستان دانلود مبانی نظری شاخص های عملکردی بیمارستان پیشینه تحقیق شاخص های عملکردی بیمارستان ادبیات نظری شاخص های عملکردی بیمارستان فصل دوم پایان نامه شاخص های…

  • پرسشنامه هوش هیجانی برادبری و گریوز 30 سوالی

    پرسشنامه هوش هیجانی برادبری و گریوز 30 سوالی کلمات کلیدی : پرسشنامه هوش هیجانی پرسشنامه هوش هیجانی برادبری روایی و پایایی پرسشنامه هوش هیجانی نمره گذاری پرسشنامه هوش هیجانی پرسشنامه هوش هیجانی برادبری و گریوز روایی و پایایی پرسشنامه هوش…

  • ارزیابی عملکرد شعب سازمان با تحلیل پوششی داده ها

    ارزیابی عملکرد شعب سازمان با تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی  با DEA ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان…

  • تاثیر تلاش در موفقیت

    تاثیر تلاش در موفقیت تاثیر تلاش در موفقیت رفتن به سایت اصلی یكی از مهمترین سوالات این است كه برای موفقیت در آزمون چه عواملی موثرند ؟شاید اگر سوال را كلی تر مطرح كنیم بهتر باشد. یعنی بپرسیم كه كلا…

  • گزارش کارآموزی رشته صنایع غذایی در کارخانه ارم نوش با عنوان نوشابه های گازدار غیر الکلی

    گزارش کارآموزی رشته صنایع غذایی در کارخانه ارم نوش با عنوان نوشابه های گازدار غیر الکلی دانلود کارآموزی نوشابه نوشابه های گازدار نوشابه های گازدار غیر الکلی دانلود گزارش کارآموزی رشته صنایع غذایی دانلود کارآموزی نوشابه های گازدار غیر الکلی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی کارآفرینی سازمانی مبانی نظری کارآفرینی سازمانی تاریخچه کارآفرینی سازمانی پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی پیشینه پژوهش کارآفرینی سازمانی مبانی نظری در مورد کارآفرینی سازمانی پیشینه تحقیق در مورد کارآفرینی سازمانی ادبیات نظری کارآفرینی سازمانی…

  • دانلودپروژه کارآموزی دستور العمل بهره برداري و تعميرات بخش های مختلف كارون3

    دانلودپروژه کارآموزی دستور العمل بهره برداري و تعميرات بخش های مختلف كارون3 کلمات کلیدی : دانلودپروژه کارآموزی دستور العمل بهره برداري و تعميرات بخش های مختلف كارون3 رفتن به سایت اصلی نام فایل : پروژه کارآموزی دستور العمل بهره برداري…

  • ارائه چارچوبی برای پیاده سازی شبکه های اجتماعی با روش SDN و پروتکل OpenFlow

    ارائه چارچوبی برای پیاده سازی شبکه های اجتماعی با روش SDN و پروتکل OpenFlow کلمات کلیدی : توازن بار در sdn شبکه های مبتنی بر نرم افزار مدیریت زیرساخت شبکه های اجتماعی بسترهای آزمایشی شبکه های اجتماعی پایان نامه شبکه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند 83 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند 83 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزش ویژه برند پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند دانلود…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خطای عامل انسانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خطای عامل انسانی مبانی نظری خطای عامل انسانی دانلود مبانی نظری خطای عامل انسانی پیشینه تحقیق خطای عامل انسانی ادبیات نظری خطای عامل انسانی فصل دوم پایان نامه خطای عامل انسانی مبانی نظری و پیشینه…

  • ارزیابی عملکرد امور مالیاتی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن

    ارزیابی عملکرد امور مالیاتی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد مدیریت استراتژیک کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد امور مالیاتی ارزیابی عملکرد امور مالیاتی بر اساس مدل BSC ارزیابی عملکرد امور مالیاتی شهر سنندج بر اساس مدل کارت امتیازی…

  • مبانی نظری بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی

    مبانی نظری بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی کلمات کلیدی : برند و قصد خرید مبانی نظری قصد خرید قصد خرید مصرف کننده عوامل موثر بر قصد خرید قصد خرید کالاهای تقلبی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساماندهی اسکان غیررسمی 145 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساماندهی اسکان غیررسمی 145 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق اسکان غیررسمی مبانی نظری اسکان غیررسمی مبانی نظری ساماندهی اسکان غیررسمی فصل دوم پایان نامه ساماندهی اسکان غیررسمی دانلود مبانی نظری ساماندهی اسکان غیررسمی پیشینه…

  • بررسی قوانین و مقررات سازمان های مردم نهاد حامی محیط زیست در ایران

    بررسی قوانین و مقررات سازمان های مردم نهاد حامی محیط زیست در ایران مشارکت مردم از محیط زیست برنامه های توسعه سازمان های مردم نهاد سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی دانلود مقاله رشته محیط زیست بررسی قوانین و مقررات سازمان…

  • نسخه لاتین کتاب تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری و مدیریت سبد اوراق بهادار نوشته براون و ریلی

    نسخه لاتین کتاب تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری و مدیریت سبد اوراق بهادار نوشته براون و ریلی کلمات کلیدی : نسخه لاتین کتاب تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری و مدیریت سبد اوراق بهادار نوشته براون و ریلی Investment analysis And…

  • پاورپوینت آشنایی با تکنولوژی فيبرنوری

    پاورپوینت آشنایی با تکنولوژی فيبرنوری پاورپوینت آشنایی با تکنولوژی فيبر نوری اجزای مختلف سيستم انتقال فيبر نوری مزايای سيستم انتقال فيبرنوری محدوديتها و نقاط ضعف فيبرهای نوری مقايسه کابل فيبرنوری و کابل مسی فيبر نوری چيست ؟ ساختار فيبر نوری…

  • پروپوزال ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP با تاکید بر عوامل کلیدی موفقیت

    پروپوزال ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP با تاکید بر عوامل کلیدی موفقیت پروپوزال ERP پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمان عوامل کلیدی موفقیت erp پروپوزال عوامل موفقیت در پیاده سازی ERP پروپوزال برنامه ریزی منابع سازمان عوامل کلیدی…

  • فصل دوم پایان نامه سلامت روانی کارکنان شهرداری

    فصل دوم پایان نامه سلامت روانی کارکنان شهرداری کلمات کلیدی : مبانی نظری روانشناسی سلامت مبانی نظری سلامت روانی پیشینه روانشناسی سلامت پیشینه تحقیق سلامت روان پیشینه داخلی سلامت روان پیشینه پژوهش سلامت روان پیشینه تحقیق سلامت روانی فصل دوم…

  • مبانی نظری ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان

    مبانی نظری ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان کلمات کلیدی : مبانی نظری قصد خرید مبانی نظری تبلیغات موبایلی قصد خرید مصرف کننده قصد خرید در رفتار مصرف کننده پایان نامه قصد خرید مصرف کنندگان عوامل موثر برای…