مبانی نظری ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

ارزش ویژه برند در شرکتها
مبانی نظری ارزش ویژه برند در شرکتها
تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند
مبانی نظری تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند
رابطه آمیخته بازاریابی با ارزش ویژه برند
بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند شرکتها

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

 

 

 

چکیده

یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت، ارزش ویژه برند است. شرکت هایی که از نظر ارز ش ویژه برند جایگاه بالایی در ذهن مصرف کنندگان دارند، به راحتی می‎توان ند درمیان دیگرشرکت ها درصنعت مربوط به خودشان، سود آورتر تلقی گردند. (حسینی و دیگران، 1388)این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند بر تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع جمع آوری اطلاعات از نوع توصیفی-موردی محسوب می شود. مشتریان شرکت پیشرو پلاستیک خزر 480 نفر می باشند که جامعه آماری این تحقیق بوده و برای تعیین حجم نمونه بر اساس جدول كرجسی و مورگان نمونه ای به حجم حداقل 214 نیاز می‎باشد و با استفاده از نرم افزار لیزرل و روش آماری مدل معادلات ساختاری به بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق پراخته شد. نتاج تحقیق نشان می دهد رابطه مثبت و معنی داری میان کیفیت ادراک شده، وفاداری به برند و ارزش ویژه برند وجود دارد و همچنین کانال توزیع و قیمت از طریق تاثیر گذاری بر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند تاثیر دارند. 

 

 

 

کلمات کلیدی:

آمیخته بازاریابی

تصویر ذهنی

وفاداری به برند

کیفیت ادراک شده

آگاهی از برند

ارزش ویژه برند 

 

 

 

 

1-1 مقدمه

یکی ازالزمات ایجاد برندی قوی شناخت هر یک از عواعل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است. درمحیط بازار امروز شیوه های بسیار متفاوتی وجود دارد که از طریق این برنامه های بازاریابی می‎توان  برایجاد و افزایش ارزش ویژه برند تاثیر گذاربود. راهبردهای شبکه ی توزیع، استراتژی های ارتباطی، راهبردهای قیمت گذاری وسایرفعالیت های بازاریابی می‎توان ند باعث تضعیف یا تقویت برند شدند (یوودانته، 2000). اگرچه برند به صورت آشکار برای سازمان وشرکت ارزش آفرینی می کند، اما ریشه این ارزش در مشتری قرار دارد (کلر، 2001). درحقیقت، ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری، تعیین کننده ارزش واقعی برند است (دیواندری، 1390)  

 

1-2 بیان مساله

نقش برند ها درشناسایی محصول شرکت دربازارهای رو به گسترش امروزی، نقشی انکارناپذیراست. با گسترش عرصه رقابتی وهجوم برندهای جهانی به بازار داخلی، توجه به مفهوم برند وارزش ویژه آن برای شرکت های داخلی به منظوربه دست آوردن سهم بیشتری ازبازار تأثیر گذاراست. امروزه الزاماً نوآوری وبرتری فنی تنها عامل های اساسی برای موفقیت نیستند؛ دربازارهایی که محصولات وخدمات، روز به روزبا هم تطابق وسازگاری پیدا می کنند، یک برند قوی ممکن است تنها مشخصه ای باشد که محصول یا خدمت عرضه شده از رقبا متمایزمی سازد(kotler& pfoertsch, 2006). درایران برند ها بعنوان یک داریی درترازنامه قید نمی شوند؛ این امر سبب خنثی شده تمرکز بلند مدت مدیریت برتوسعه درونی برند است. بنابراین جریان نقدی وسودهای کوتاه مدت غالباً بعنوان پارامترهای مهم عملکرد استفاده می شوند. 

 

کشورایران تولیدات داخلی بسیاری دارد اما در زمینه برنامه ریزی موفق نبوده اند مشکلات زیادی فرا روی این صنعت است. که مطالعه همه آنها دراین تحقیق امکان پذیر نیست ویکی از چالش ها از دیدگاه متخصصان این حوزه، مسائل بازاریابی وبرند می‎باشد که الگویی بهینه دراین زمینه تعریف نشده است. درسال های اخیر، میزان ورود کالاها با نشان های تجاری متنوع و تمایل زیاد فروشندگان به نشان های تجاری ساخت کشورهای خارجی به معضلی برای تولید کنندگان ساخت ایران تبدیل شده است، با اینکه بسیاری از محصولات ساخت داخل از نظر کیفیت و قیمت توانایی رقابت با تولیدات خارجی رادارا هستند، از جایگاه مناسبی دربین مصرف کنندگان برخوردار نیستند و با توجه به این موارد و بالارفتن میزان توقعات و انتظارات مصرف کنندگان و… در موقعیتی هستند که سهم بازار خود را در خطر می بینند. 

 

باتوجه به تحولات اقتصادی بوجود آمده درکشور، بازار شدیداً رقابتی شده بنابراین شرکت ها به دنبال کسب مزیت رقابتی ازطریق سرمایه گذاری درایجاد برند خواهند بود ونقش برندینگ دربازارهای تجاری پررنگ ترمی شود(امیرشاهی؛ 1389 ). نامهای تجاری قوی علاوه برایجاد مزیت رقابتی، نقد ینگی سازمان را افزایش وجریان نقدینگی را تسریع نموده، امکان افزایش قیمت، سود دهی و وفاداری بیشتر مشتریان را فراهم آورده است(madden et al, 2006) بنابراین می‎توان  گفت ارزش ویژه برند به عنوان معیاری برای سنجش قدرت برندها پیشنهاد شده، که طی دهه های گذشته شکل گرفته وتکامل یافته است. 

 

یکی از الزامات ایجاد برندی قوی شناخت هریک ازعوامل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است (سلیمانی؛ 1389) که یکی از عوامل تاثیر گذار بر ارزش برند آمیخته بازاریابی می‎باشد و بابررسی نحوه اثرگذاری آن می‎توان  عناصری را که تأثیربیشتری برارتقای برند دارند، شناسایی نمود ومنابع بیشتری را به آن اختصاص داد. ازاین رو دراین تحقیق به بررسی بیان تأثیر آمیخته بازاریابی وتصویر شرکت برارزش ویژه برند پرداخته شده است که می‎توان د به صورت راهنما ومعیاری فعالیت های شرکت را درجهت ایجاد یک برند قوی ترهدایت وارزیابی کند. افزایش ارزش ویژه ازدیدگاه مشتریان وبه عبارتی ایجاد یک برند قوی منافع بسیاری برای شرکت های تجاری دارد. بطور دقیق تر می‎توان  گفت افزایش ارزش ویژه ی برند احتمال انتخاب یک برند را افزایش می دهد(PiTTa&Katshis, 1995)لازم به ذکر است متغیر های مدل مفهومی شامل ارزش ویژه برند، آگاهی ازبرند /تداعی ذهنی، وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده، تصویر شرکت، کانال توزیع، قیمت، فعالیت های ترفیعی و خدمات پس از فروش می باشند و با توجه به موارد بالا سوال اصلی تحقیق را اینگونه بیان می کنیم “تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر چگونه است؟”

 

 

 

 

 

 

واژه های کلیدی:

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 3

1-2 بیان مساله 3

1-3 اهمیت وضرورت تحقیق 4

1-4 اهداف تحقیق 5

1-4-1 اهداف فرعی 5

1-5 چارچوب نظری 6

1-6 مدل مفهومی تحقیق 9

1-7 فرضیه ها 9

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه 12

2-2 برند 12

2-3 ارزش ویژه برند 13

2-4 کیفیت درک شده 13

2-5 وفاداری به برند 14

2-5-1 رویکرد نگرشی 14

2-5-2 انواع وفاداری 15

2-6 آگاهی از برند 16

2-6-1 تصویر فرشگاه 17

2-7 آمیزه بازاریابی 18

2-7-1 محصول 18

2-7-2 خدمات پس از فروش: 19

2-7-3 قیمت 19

2-7-4 توزیع 20

2-7-5 ترویج 21

2-7-6 تبلیغات 21

2-7-7 پیشبرد فروش 22

2-7-8 روابط عمومی 22

2-7-9 نیروی فروش 22

2-7-10 بازاریابی مستقیم (فروش حضوری) 22

2-8 پیشینه داخلی 23

2-9 پیشینه خارجی 24

2-10 تعریف واژگان 26

 

منابع و مآخذ

 

 

 

فهرست جداول

جدول 2-1 انواع وفاداری 15

 

 

فهرست اشکال 

شکل 1-1 چهارچوب مفهومی تحقیق (کیم وهیون، 2011) 9

شکل 2-1 کیفیت ادراک شده، آگاهی از برند، وفاداری به برند 23

 

 

  • انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی

    انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی مقاله انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی تحقیق انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی پژوهش انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی پروژه انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی بر رضایت و وفاداری مشتریان اینترنتی

    پرسشنامه بررسی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی بر رضایت و وفاداری مشتریان اینترنتی پرسشنامه خدمات الکترونیکی پرسشنامه رضایت مشتریان اینترنتی پرسشنامه وفاداری مشتریان اینترنتی پرسشنامه کیفیت خدمات الکترونیکی پرسشنامه تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی بر وفاداری مشتریان اینترنتی پرسشنامه تاثیر کیفیت خدمات…

  • پایان نامه مهندسی عمران با عنوان نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها

    پایان نامه مهندسی عمران با عنوان نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها انواع قیرها دانلود پایان نامه آسفالت های حفاظتی نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها نگهداری روسازیهای آسفالتی و بتنی دانلود پایان نامه نگهداری و مدیریت راهها…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه میل به طلاق

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه میل به طلاق کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه میل به طلاق مبانی نظری میل به طلاق پیشینه تحقیق میل به طلاق پیشینه داخلی میل به طلاق پیشینه خارجی میل به طلاق…

  • پاورپوینت فصل دوم کتاب سازمانها: سیستمهای عقلایی، طبیعی و باز تألیف ریچارد اسکات ترجمه دکتر حسن ميرزائي اهرنجاني

    پاورپوینت فصل دوم کتاب سازمانها: سیستمهای عقلایی، طبیعی و باز تألیف ریچارد اسکات ترجمه دکتر حسن ميرزائي اهرنجاني کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل دوم کتاب سازمانها: سیستمهای عقلایی، طبیعی و باز ریچارد اسکات ترجمه دکتر حسن ميرزائي اهرنجاني با موضوع…

  • بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی

    بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه یادگیری الکترونیکی فرآیندهای مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی استقرار مدیریت دانش در سازمان بازرسی پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی…

  • دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کیفیت سود

    دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کیفیت سود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کیفیت سود مبانی نظری کیفیت سود پیشینه تحقیق کیفیت سود پیشینه داخلی کیفیت سود پیشینه خارجی کیفیت سود پیشینه پژوهش کیفیت سود پیشینه نظری کیفیت…

  • استراتژی منابع انسانی ، معیارهای اثربخش آن و بررسی رابطه آن با مفاهیم مشابه

    استراتژی منابع انسانی ، معیارهای اثربخش آن و بررسی رابطه آن با مفاهیم مشابه استراتژی منابع انسانی پایان نامه استراتژی منابع انسانی مدیریت استراتژیک منابع انسانی استراتژی منابع انسانی مؤسسات آموزش عالی نقش استراتژی منابع انسانی در سازمان های متعالی…

  • وب سرور اپاچی

    وب سرور اپاچی وب سرور چیست وب سرور آپاچی انواع وب سرور نصب وب سرور آپاچی htaccess دانلود مقاله رشته کامپیوتر و IT دانلود مقاله کامپیوتر و IT رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته کامپیوتر و IT وب سرور…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رضایت زناشویی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رضایت زناشویی کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت زناشویی پیشینه تحقیق رضایت زناشویی پیشینه پژوهش رضایت زناشویی پیشینه داخلی رضایت زناشویی پیشینه خارجی رضایت زناشویی پیشینه تحقیق در مورد رضایت زناشویی چارچوب نظری رضایت زناشویی…

  • بررسی جنبه های مثبت لایحه مجازات اسلامی در قسمت حدود

    بررسی جنبه های مثبت لایحه مجازات اسلامی در قسمت حدود لایحه قانون مجازات اسلامی مصوب 1390 لایحه قانون مجازات اسلامی جدید لایحه قانون مجازات اسلامی 92 جرایم حدی در لایحه جدید نوآوری های شکلی لایحه جدید در جرایم حدی نوآوری…

  • اهمیت ریسك و انواع آن در امور بانكی و سرمایه‌گذاری

    اهمیت ریسك و انواع آن در امور بانكی و سرمایه‌گذاری ریسك ریسك اعتباری مدیریت ریسك ریسك و بانكداری اسلامی اهمیت ریسك و انواع آن در امور بانكی و سرمایه‌گذاری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • فرسودگی شغلی و تشریح مدل فرسودگی شغلی مسلش و جکسون

    فرسودگی شغلی و تشریح مدل فرسودگی شغلی مسلش و جکسون کلمات کلیدی : علایم فرسودگی شغلی مدل های فرسودگی شغلی پیامدهای فرسودگی شغلی عوامل موثر در ایجاد فرسودگی شغلی بررسی مدل فرسودگی شغلی مسلش و جکسون پایان نامه فرسودگی شغلی…

  • ماهیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی و بررسی انواع و کارکردهای منفی و مثبت

    ماهیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی و بررسی انواع و کارکردهای منفی و مثبت کلمات کلیدی : انواع شبکه های اجتماعی ویژگی های شبکه های اجتماعی پایان نامه شبکه های اجتماعی کارکردهای منفی شبکه های اجتماعی کارکردهای مثبت شبکه…

  • تحلیل روش و روند توسعه شهری در تهران

    تحلیل روش و روند توسعه شهری در تهران دانلود پایان نامه توسعه شهری بررسی روند توسعه شهر ری ویژگیهای كالبدی شهر ری عوامل طبیعی موثر در توسعه شهر ری دانلود پایان نامه توسعه شهری در شهرری شناخت الگوی توسعه فیزیکی…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 20 (حسابداري سرمايه گذاري در واحدهاي تجاري وابسته)

    پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 20 (حسابداري سرمايه گذاري در واحدهاي تجاري وابسته) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 20 (حسابداري سرمايه گذاري در واحدهاي تجاري وابسته) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 20 (حسابداري سرمايه گذاري در واحدهاي تجاري وابسته) پاورپوینت استاندارد…

  • پاورپوینت رابطه فرهنگ و شخصيت

    پاورپوینت رابطه فرهنگ و شخصيت کلمات کلیدی : پاورپوینت رابطه فرهنگ و شخصيت رابطه فرهنگ و شخصيت تأثير فرهنگ بر شخصيت انواع فرهنگ وشخصیت فرهنگ فلسفي فرهنگ پهلواني فرهنگ جمع گرا فرهنگ فردگرا تفاوت فرهنگ فرد گرا و جمع گرا…

  • نقش شبکه های اجتماعی اینترنتی در مشارکت سیاسی دانشجویان

    نقش شبکه های اجتماعی اینترنتی در مشارکت سیاسی دانشجویان کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران تاثیر شبکه های اجتماعی…

  • بررسی محیط زیست تحت اثر و شناسایی ویژگی های سد خرسان 2 در مرحله مطالعاتی

    بررسی محیط زیست تحت اثر و شناسایی ویژگی های سد خرسان 2 در مرحله مطالعاتی سد خرسان2 اثرات زیست محیطی سدسازی اثرات زیست محیطی پروژه های سد در ایران دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد محیط زیست بررسی محیط زیست تحت…

  • بررسی تطبیقی زیبایی از منظر آراء فیلسوفان

    بررسی تطبیقی زیبایی از منظر آراء فیلسوفان نگرش فرانمایی رابطه هنر و زیبایی زیبایی از منظر فیلسوفان دانلود مقالات رشته هنر بررسی تطبیقی زیبایی از منظر آراء فیلسوفان خرید تحقیق رشته هنر سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

  • استفاده از سبک های تفکر در دانش آموزان برای پیش بینی میزان خلاقیت

    استفاده از سبک های تفکر در دانش آموزان برای پیش بینی میزان خلاقیت خلاقیت سبک های تفکر نظام های آموزشی دانلود مقالات رشته روانشناسی دانلود مقالات روانشناسی استفاده از سبک های تفکر در دانش آموزان برای پیش بینی میزان خلاقیت…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تعلق سازمانی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تعلق سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعلق سازمانی مبانی نظری تعلق سازمانی پیشینه تحقیق تعلق سازمانی پیشینه داخلی تعلق سازمانی پیشینه خارجی تعلق سازمانی پیشینه پژوهش تعلق سازمانی پیشینه نظری…

  • بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی

    بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی فرهنگ سازمانی در شرکت مخابرات مدیریت مشارکتی در شرکت مخابرات بررسی ارتباط فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی در شرکت مخابرات مولفه های فرهنگ سازمانی استقرار…

  • مقاله کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان حقوق بشر و فقر مفرط

    مقاله کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان حقوق بشر و فقر مفرط حقوق بشر حقوق بین الملل سازمان ملل متحد حقوق برنامه‌ریزی شده دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان حقوق بشر و فقر مفرط خرید مقالات…

  • پایان نامه رشته کامپیوتر با عنوان VOIP And VIDEO CONFERENCE

    پایان نامه رشته کامپیوتر با عنوان VOIP And VIDEO CONFERENCE IP VOIP چیست اجزای تشكیل دهنده اصلی VoIP ویدئو کنفرانس WEB CONFERENCE VIDEO CONFERENCE جریانِ داده DATA FLOW دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر با عنوان VOIP And VIDEO CONFERENCE سیستم…