مبانی نظری بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

مبانی نظری بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

ارزیابی عملکرد در بانک
شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها
شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک
تاثیر بانکداری الکترونیک بر رضایت مشتری
تاثیر تنوع کاربرد کارتهای ATM در بانکداری الکترونیک 
بهبود عملکرد شعب بانک ها با کارتهای ATM
مبانی نظری بانکداری الکترونیک
مبانی نظری بانکداری الکترونیکی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

 

 

 

 

هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

چکیده
استفاده از کارت های ATM یکی از ابزارهای بانکداری الکترونیکی است که موجب تسهیل در ارائه وجوه نقد و سرعت انتقال وجوه و همین طور دقت و کاهش حجم عملیات مربوط به ارائه پول را فراهم می آورد. اصلاحات ساختاری در بخش های واقعی و مالی اقتصاد ایران و بانک های کشور دربر دارنده مؤلفه های گوناگونی است. به نظر می رسد  شناسایی عوامل بهبود عملکرد در نظام بانکی می تواند پیش نیازی برای ایجاد تحول در نظام بانکداری ایران باشد.

تحقیق حاضر به بررسی این سوال می پردازد که آیا تنوع کاربرد کارتهای ATM  بر بهبود عملکرد شعب بانک های دولتی و خصوصی تاثیرگذار است؟روش تحقیق از نوع توصیفی، تحلیلی از نوع علی است. جامعه آماری انتخاب شده مشتریان (دارندگان کارت ATM) بانک های دولتی و خصوصی استان گیلان می باشند که تعداد 400 نمونه از طریق روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از رگرسیون و تحلیل واریانس استفاده شد.با توجه به نتایج به دست آمده مشاهده شد تنوع کاربرد کارت های ATM  بر بهبود عملکرد شعب بانک های دولتی و خصوصی استان گیلان تاثیرگذار است و شدت رابطه بین تنوع کاربرد کارتهایATM   و بهبود عملکرد برابر 640/0 می باشد؛ از طرفی ضریب تعیین نیز برابر با 409/0 می باشد که بیانگر آنست که متغیر تنوع کاربرد کارتهایATM   در حدود 41 درصد متغیر بهبود عملکرد را تبیین می کند. همچنین تنوع کاربرد کارتهای ATM بر ابعاد  بهبود  عملکرد  بصورت جداگانه نیز تاثیرگذار است.

 

کلمات کلیدی: بهبود عملکرد، سودآوری، رضایت مشتری، احساس امنیت مشتری، کارت ATM

 

مقدمه
از ويژگي‌هاي قرن حاضر، توسعه اعجاب آور تكنولوژي  ارتباطات و اطلاعات و بكارگيري آن جهت افزايش سرعت و كيفيت در ارائه خدمات مي‌باشد ضمن این که بخش خدمات در حدود 20 درصد کل تجارت جهانی را تشکیل می دهد و در طی 15 سال گذشته، مانند تجارت کالا از رشد سریع 5/8 درصدی برخوردار بوده است. اين پيشرفت‌، بانكداري را نيز تحت تأثير شديد خود قرار داده و باعث تغييرات عمده‌اي در اين صنعت گرديده است. سرعت توسعه صنعت انفورماتيك باعث ايجاد تغييرات عمده‌اي در شكل پول و سيستم‌هاي انتقال منابع در عرصه بانكداري گرديده و مفاهيم جديدي از بانكداري تحت عنوان بانكداري الكترونيكي ظهور يافته است.

صنعت بانکداری ایران به عنوان یکی از پایه های تاثیر گذار در اقتصاد کشور نقش تعیین کنندهای در فعالیت های اقتصادی کشور ایفا می کند. شکاف موجود میان صنعت بانکداری ایران و بانکداری روز دنیا بیانگر فاصله معنی دار بانک های ایرانی با استاندارد های بین المللی  است. وجود چنین شرایطی لزوم تجدید نظر در روابط بین نظام  بانکداری و مشتریان به عنوان منبع اصلی درآمد و موفقیت سازمان را ضروری می سازد. مشتریان را باید دلیل وجودی سازمان به حساب آورد لذا نه تنها شناخت نیاز های آشکار آنان، پیش بینی، تعیین و هدایت نیاز های پنهان مشتریان، طراحی و اجرا ی برنامه های ارائه خدمات در جهت رفع این نیاز ها برای جذب مشتری از ارکان اساسی هرگونه فعالیت در سازمان می باشد. شعار معروف ”همیشه حق با مشتری است” اگر به درستی اجرا شود می تواند باعث کسب موفقیت در نظام بانکداری کشور شود. به کارگیری جدیدترین روشهای بازاریابی در زمینه مشتری مداری و کسب رضایت مشتری باعث موفقیت سازمان می گردد. زمانی که بتوانیم نیاز های مشتریان را نسبت به رقبای دیگر زودتر تشخیص داده و با ارائه راهکارهای مناسب مشتریانمان را زودتر از رقبا شناسایی و جذب نماییم؛ آنگاه سازمانی موفق خواهیم بود.

 

 تشریح و بیان مسئله
استفاده از کارت های ATM یکی از ابزارهای بانکداری الکترونیکی است که موجب تسهیل در ارائه وجوه نقد و سرعت انتقال وجوه و همین طور دقت و کاهش حجم عملیات مربوط به ارائه پول را فراهم می آورد. اصلاحات ساختاری در بخش های واقعی و مالی اقتصاد ایران و بانک های کشور در بر دارنده مؤلفه های گوناگونی است. به نظر می رسد شناسایی عوامل بهبود عملکرد در نظام بانکی می تواند پیش نیازی برای ایجاد تحول در نظام بانکداری ایران باشد. از آن جاییکه در سازمان ها به بهبود عملکرد و رشد آن، چندان پرداخته نشده و از طرفی استفاده از ابزار مناسب برای کاهش حجم کار و شناسایی و ارضاء نیازهای مشتریان به خوبی صورت نمی گیرد، چنین به نظر می آید که شناخت و بکارگیری ابزار مناسب در بانک ها با توجه به پولی شدن اقتصادها و پیشرفتهای علمی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند گام مؤثری در این زمینه باشد. که با استفاده از آن بتوان در زمان های مختلف، تغییرات به وجود آمده در میزان رضایت و احساس امنیت مشتریان و همین طور سودآوری بانک ها را مورد بررسی و سنجش قرار داد ( براداران حسن زاده و همکاران، 1388، ص190 ).

بانکداری الکترونیکی را می توان استفاده و نمایش تکنولوژی های گوناگون و متفاوت خدمات و گسترش ماشین های خودپرداز و ارائه مستقیم صورت حساب، پرداخت اتوماتیک و انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری خانگی تعربف کرد. در انتقال الکترونیکی وجوه یک وظیفه مهم وجود دارد و آن امکان دسترسی سریع و پیوسته به وجوه می باشد. مطالعات زیادی جهت نشان دادن قسمت های سودآور و قابلیت سوددهی بانکداری پیوسته الکترونیکی صورت گرفته است (  Pikkarainen, 2004, p. 225). امروزه به لحاظ شرایط داخلی و موقعیت بین المللی نظام جمهوری اسلامی ایران ضرورت تحول در نظام بانک های دولتی کشور بیش از هر زمان دیگر ملموس و قطعی می باشد. لازم است با توجه به نقشی که این نظام بانکی شایسته و کارآمد در تحقق برنامه های توسعه دارد به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های توسعه کشور به آن توجه شود (الوانی و ریاحی، 1382، ص20). با پولی شدن اقتصادها اهمیت و نقش سیاست های پولی، ارزی در بانکداری کشورها روزافزون گردیده است، بانکداری به جهت نقشی که در هدایت نقدینگی و خلق اعتبار در جامعه دارد حائز اهمیت می باشد. بانک ها و برخی از مؤسسات مالی و اعتباری در سال های اخیر مبادرت به صدور کارت های اعتباری نموده اند که این کارت ها نیز به نوبه خود یک نوع پول آفرینی محسوب می شوند. 

از آنجاییکه که مردم علاقه مند به ذخیره پولی هستند که در مقابل خطرات مصون باشد و از طرف دیگر بانکدار؛ سلامت، راحتی، سهولت انتقال و خدمات دفترداری را با هزینه بسیار کم و یا بدون هزینه برای آن ها فرهم نماید. لذا کارت پول یا کارت بانکی از حدود 50 سال پیش متداول شد. و هدف اصلی و اولیه از ایجاد کارت پول، جایگزین کردن آن به جای سکه و اسکناس بوده تا امنیت جانی و مالی صاحبان آن فراهم شود و کاستن از هزینه های واحدهای تحویل و نگه داری و غیره در بانک ها بوده و است. بنابراین عملکرد مطلوب و مورد انتظار بانک منوط به ایجاد محیطی است که در خور آن بوده و مدیران متولی و مسئول آن می باشند. به کارگیری ابزار مناسبی همچون کارت های بانکی به دلیل مزایایی چون کاستن از زمان انتظار و سرعت در نقل و انتقال وجوه در کنار روند رو به رشد فن آوری، تشکیل مفهومی در برگیرنده پول مجازی با استفاده از ابزار الکترونیکی باعث پیدایش تحولی در صنعت بانکداری و گرایشی با عنوان تجارت الکترونیکی گردیده است. تجارت الکترونیک شامل تمام فرم های مبادلات تجاری و بازرگانی از قبیل خرید و فروش کالا و خدمات به کمک ابزار الکترونیکی همچون تلفن، تلویزیون، کامپیوتر و اینترنت و غیره می باشد ( Mazloumian, 2004, p. 2 ).

توسعه فزاینده سیستم مالی در کشورهای در حال توسعه و گسترش روزافزون بانک های تجاری و سازمانهای بیمه و مؤسسات پرداخت کننده مستمری فضای رقابتی خاصی را پیش روی سازمان ها قرار داده است ( بهمن پور، 2003، ص12 ). پس با شناخت نیازها و انتظارات مشتریان محیط کار و دیگر عوامل مؤثر بر رفتار مشتریان و کارکنان می توان کارایی و اثربخشی را معنا کرد و بهبود عملکرد را عینیت بخشید ( کردنائیج و دلخواه، 1383، ص4 ). با توجه به اینکه در هر بانکی سیستم بانکداری مسئول پیگیری و تخمین  بهره و سرمایه گذاری داراییهای مشتریان در یک مکان مطمئن می باشد به نحوی که بالاترین میزان رضایت مشتریان بانک را به دنبال داشته باشد. و چنین عملکردی مستلزم استفاده از ابزار مناسب می باشد (ابراهیمی، 2002، ص6). لذا آنچه در این تحقیق اهمیت دارد، ، بررسی تنوع کاربرد کارت های ATM بر بهبود عملکرد شعب بانک های دولتی و خصوصی می باشد

 

فهرست مطالب
چکیده1فصل دوم: مبانی نظری تحقيق
2-1) بانکداری الکترونیک    ..12
2-2) تاریخچه بانکداری الکترونیک    ..14
2-3) اجزای بانکداری الکترونیک در ایران    ..18
2-4) کارت های اعتباری    ..18
2-5) تشریح مفهوم عملکرد    ..26
2-6) عملکرد سازمانی     ..28
2-7) ابعاد ارزیابی عملکرد    ..28
2-8) انواع ارزیابی عملکرد     ..29
2-9) فرآیند ارزیابی عملکرد    ..31
2-10) اهداف ارزیابی عملکرد     ..31
2-11) مدل های شناخته شده در زمینه ارزیابی عملکرد (فرایندها و چارچوبها)     ..31
2-11-2) ماتریس عملکرد (1989)    ..32
2-11-3) مدل نتایج و تعیین کننده ها (1991)    ..32
2-11-4) هرم عملکرد (1991)    ..33
2-11-5) کارت امتیازدهی متوازن (1992)    ..33
2-11-6) فرایند کسب و کار  (1996)    ..34
2-11-7) تحلیل ذی نفعان (2001)    ..35
2-11-8) مدل تعالی سازمان    ..36
2-11-9) چارچوب مدوری و استیپل (2000)    ..36
2-12) سودآوری    ..38
2-13) رضایت مشتری    ..38
2-14) احساس امنیت مشتری    ..42
2-15) پیشینه تحقیق    ..43
2-16) جمع بندی.52 

 منابع و مآخذ
 

  • پاورپوینت کنترل ریزبرنامه نویسی شده

    پاورپوینت کنترل ریزبرنامه نویسی شده دانلود رایگان پاورپوینت کنترل ریزبرنامه نویسی شده پاورپوینت کنترل ریزبرنامه نویسی شده کنترل ریزبرنامه نویسی شده وظایف واحد کنترل بلاک دیاگرام واحد کنترل روشهای طراحی واحد کنترل کنترل ریزبرنامه نویسی شده حافظه کنترل روال اجرای…

  • پاورپوینت اصول جلب حاميان ورزشي

    پاورپوینت اصول جلب حاميان ورزشي کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت اصول جلب حاميان ورزشي پاورپوینت اصول جلب حاميان ورزشي اصول جلب حاميان ورزشي عوامل رشد وتوسعه صنعت ورزش صنعت ورزش بازاريابي ، پايه هاي حاميان ورزش وظايف مديريت بازاريابي چارچوب…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش امنیت

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش امنیت مبانی نظری امنیت پیشینه امنیت دانلود مبانی نظری امنیت پیشینه تحقیق امنیت ادبیات نظری امنیت فصل دوم پایان نامه امنیت مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت ادبیات و مبانی نظری امنیت رفتن به سایت…

  • بررسی عوامل و ویژگیهای موثر بر اثربخشی نظام ارزشیابی عملكرد كاركنان

    بررسی عوامل و ویژگیهای موثر بر اثربخشی نظام ارزشیابی عملكرد كاركنان دانلود مقالات رشته مدیریت بررسی عوامل و ویژگیهای موثر بر اثربخشی نظام ارزشیابی عملكرد كاركنان بهبود عملكرد ارزشیابی عملكرد مدیریت منابع انسانی دانلود مقاله سیستم اثربخش ارزشیابی عملكرد كاركنان…

  • ارزیابی اثرات ساختار سازمانی بر رضایت شغلی پرسنل

    ارزیابی اثرات ساختار سازمانی بر رضایت شغلی پرسنل ساختار سازمانی رضایت شغلی رضایت شغلی کارکنان دانشگاه تاثیر ساختار سازمانی بر رضایت شغلی دانلود پایان نامه رضایت شغلی دانلود پایان نامه تاثیر ساختار سازمانی بر رضایت شغلی تاثیر ساختار سازمانی بر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش فرهنگی 39 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش فرهنگی 39 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش فرهنگی مبانی نظری هوش فرهنگی پیشینه تحقیق هوش فرهنگی پیشینه داخلی هوش فرهنگی پیشینه خارجی هوش فرهنگی پیشینه پژوهش هوش فرهنگی پیشینه نظری…

  • ارزیابی معامله خرید و فروش دین از نگاه حقوقی

    ارزیابی معامله خرید و فروش دین از نگاه حقوقی دانلود پایان نامه بیع دین دانلود پایان نامه معامله دین معامله خرید و فروش دین پایان نامه معامله خرید و فروش دین تحلیل حقوقی معامله خرید و فروش دین ماهیت عقد…

  • مبانی نظری تحلیل فقهی و حقوقی اذن ولی در نکاح دختر باکره

    مبانی نظری تحلیل فقهی و حقوقی اذن ولی در نکاح دختر باکره کلمات کلیدی : مبانی نظری نکاح دختر باکره اذن پدر در نکاح دختر باکره  اذن پدر در نکاح دختر باکره در حقوق ایران اذن پدر در نکاح دختر…

  • پاورپوینت پرورش کارکنان در سازمانها

    پاورپوینت پرورش کارکنان در سازمانها پاورپوینت پرورش کارکنان در سازمانها پرورش کارکنان در سازمانها مراحل پرورش نيروي كار موفق اهميت هدف سؤال‌ اصلي‌ در هدفگذاري‌ تعريف هدف دلایل کوتاهی در تعیین و تنظیم اهداف انواع هدف ويژگي هاي هدف گذاري…

  • پاورپوینت نظریه یادگیری - سازنده گرایی

    پاورپوینت نظریه یادگیری - سازنده گرایی کلمات کلیدی : پاورپوینت نظریه یادگیری - سازنده گرایی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت نظریه یادگیری - سازنده گرایی به تعداد 30 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان   بعضی مباحث مطرح…

  • ارزیابی و طبقه بندی عوامل و مولفه های حیاتی موفقیت در پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی

    ارزیابی و طبقه بندی عوامل و مولفه های حیاتی موفقیت در پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی پایان نامه erp پایان نامه پیاده سازی erp در بانک مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی erp در سازمان پیاده سازی برنامه ریزی…

  • پاورپوینت فصل يازدهم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع چگونگي ايجاد خلاقيت در مديريت بازاريابي

    پاورپوینت فصل يازدهم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع چگونگي ايجاد خلاقيت در مديريت بازاريابي پاورپوینت چگونگي ايجاد خلاقيت در مديريت بازاريابي پاورپوینت فصل يازدهم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع چگونگي…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استراتژی منابع انسانی 75 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق استراتژی منابع انسانی 75 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استراتژی منابع انسانی مبانی نظری استراتژی منابع انسانی پیشینه تحقیق استراتژی منابع انسانی پیشینه داخلی استراتژی منابع انسانی پیشینه خارجی استراتژی منابع انسانی…

  • پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

    پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P) مقیاس اضطراب کودک اسپنس برای والدین (SCASP) نمره گذاری مقیاس اضطراب کودکان اسپنس – نسخه والدین دانلود پرسشنامه اضطراب اسپنس نمره گذاری پرسشنامه اضطراب اسپنس نسخه والدین تفسیر پرسشنامه اسپنس پرسشنامه اضطراب…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک کشاورزی با DEA

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک کشاورزی با DEA مبانی نظری ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک…

  • پروپوزال تاثیر نقش پرستیژ، اعتبار و تصویر برند با توجه به ریسک و کیفیت درک شده بر روی قصد خرید مجدد مشتریان

    پروپوزال تاثیر نقش پرستیژ، اعتبار و تصویر برند با توجه به ریسک و کیفیت درک شده بر روی قصد خرید مجدد مشتریان کلمات کلیدی : اعتبار برند پرستیژ برند تصویر برند قصد خرید مجدد قصد خرید مجدد مشتریان پروپوزال قصد…

  • رتبه بندی راهبردهای پیاده سازی زنجیره تامین چابک با تصمیم گیری چند معیاره فازی

    رتبه بندی راهبردهای پیاده سازی زنجیره تامین چابک با تصمیم گیری چند معیاره فازی کلمات کلیدی : مدیریت زنجیره تامین چابک مولفه های چابکی زنجیره تامین پیاده سازی زنجیره تامین چابک پایان نامه زنجیره تامین چابک مدل های زنجیره تامین…

  • پاورپوینت طراحي ساختار مفهومي اطلاعات ( فصل چهارم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان)

    پاورپوینت طراحي ساختار مفهومي اطلاعات ( فصل چهارم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان) پاورپوینت فصل چهارم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان پاورپوینت فصل چهارم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان با عنوان طراحي ساختار مفهومي اطلاعات پاورپوینت طراحي ساختار مفهومي اطلاعات…

  • پرسشنامه مقیاس زمینه یابی و خودگزارشی تشخیص و ویژگی های شغلی اولدهام و هاكمن

    پرسشنامه مقیاس زمینه یابی و خودگزارشی تشخیص و ویژگی های شغلی اولدهام و هاكمن کلمات کلیدی : پرسشنامه ویژگیهای شغلی هاکمن و اولدهام پرسشنامه ویژگیهای شغلی هاکمن پرسشنامه ویژگی های شغل پرسشنامه مدل ویژگیهای شغلی پرسشنامه استاندارد ویژگی های شغلی…

  • پاورپوینت نظارت و ارزشیابی در سازمانها

    پاورپوینت نظارت و ارزشیابی در سازمانها کلمات کلیدی : پاورپوینت نظارت و ارزشیابی در سازمانها نظارت و ارزشیابی در سازمانها پاورپوینت ارزشیابی در سازمانها پاورپوینت نظارت در سازمانها الگوهای ارزشیابی عملکرد تعيين اثربخشي سازمان راهي براي ارزيابي عملكرد تعيين كارايي…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال افسردگی اساسی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال افسردگی اساسی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال افسردگی اساسی مبانی نظری اختلال افسردگی اساسی پیشینه تحقیق اختلال افسردگی اساسی پیشینه داخلی اختلال افسردگی اساسی پیشینه خارجی اختلال افسردگی اساسی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ابراز وجود

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ابراز وجود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ابراز وجود مبانی نظری ابراز وجود پیشینه تحقیق ابراز وجود پیشینه داخلی ابراز وجود پیشینه خارجی ابراز وجود پیشینه پژوهش ابراز وجود پیشینه نظری ابراز وجود ادبیات…

  • دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هیجان

    دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هیجان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هیجان مبانی نظری هیجان پیشینه تحقیق هیجان پیشینه داخلی هیجان پیشینه خارجی هیجان پیشینه پژوهش هیجان پیشینه نظری هیجان ادبیات نظری هیجان چارچوب نظری هیجان رفتن…

  • پاورپوینت کتاب مبانی علم سیاست از دکتر حسین بشیریه سطح دکتری

    پاورپوینت کتاب مبانی علم سیاست از دکتر حسین بشیریه سطح دکتری پاورپوینت کتاب مبانی علم سیاست دکتر حسین بشیریه سطح دکتری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب مبانی علم سیاست از دکتر حسین بشیریه سطح دکتری عنوان درس : نهادهای…

  • پاورپوینت استراتژی تجاری، پایه و اساس انتخاب استراتژیک

    پاورپوینت استراتژی تجاری، پایه و اساس انتخاب استراتژیک دانلود رایگان پاورپوینت استراتژی تجاری، پایه و اساس انتخاب استراتژیک پاورپوینت استراتژی تجاری، پایه و اساس انتخاب استراتژیک استراتژی تجاری، پایه و اساس انتخاب استراتژیک مبنای انتخاب استراتژیک توسعه استراتژی ها بیانیه…