مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

  • محاربه و مفهوم آن در قرآن کریم و بررسی این موضوع ازنگاه اهل سنت و اهل تشیع

    محاربه و مفهوم آن در قرآن کریم و بررسی این موضوع ازنگاه اهل سنت و اهل تشیع ارکان جرم محاربه جرم محاربه در قانون جدید محاربه در قانون مجازات اسلامی جدید محاربه در قانون مجازات اسلامی 1392 دانلود پایان نامه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلالات رفتاری کودکان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلالات رفتاری کودکان مبانی نظری اختلالات رفتاری کودکان دانلود مبانی نظری اختلالات رفتاری کودکان پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان ادبیات نظری اختلالات رفتاری کودکان فصل دوم پایان نامه اختلالات رفتاری کودکان مبانی نظری و پیشینه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ایمان مذهبی مبانی نظری ایمان مذهبی پیشینه تحقیق ایمان مذهبی پیشینه داخلی ایمان مذهبی پیشینه خارجی ایمان مذهبی پیشینه پژوهش ایمان مذهبی پیشینه نظری ایمان مذهبی…

  • مبانی نظری سنجش تاثیر ارکان نظارتی برخواسته از حاکمیت شرکتی در تغییر حسابرسان

    مبانی نظری سنجش تاثیر ارکان نظارتی برخواسته از حاکمیت شرکتی در تغییر حسابرسان مبانی نظری حاکمیت شرکتی مکانیزم های حاکمیت شرکتی مبانی نظری عوامل و آثار تغییر حسابرس تغییر حسابرس از دیدگاه حاکمیت شرکتی تاثیر مکانیزم های حاکمیت شرکتی بر…

  • اعتراض به رای داور در قانون آیین دادرسی مدنی

    اعتراض به رای داور در قانون آیین دادرسی مدنی اعتراض به رای داور بررسی جهات اعتراض به رأی داور آئین اعتراض به رأی داور آثار اعتراض به رأی داور اثر اعتراض ثالث نسبت به رأی داور پایان نامه اعتراض به…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس سازمانی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عزت نفس سازمانی مبانی نظری عزت نفس سازمانی پیشینه تحقیق عزت نفس سازمانی پیشینه داخلی عزت نفس سازمانی پیشینه خارجی عزت نفس سازمانی پیشینه پژوهش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی روانشناختی 40 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی روانشناختی 40 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بهزیستی روانشناختی مبانی نظری بهزیستی روانشناختی پیشینه تحقیق بهزیستی روانشناختی پیشینه داخلی بهزیستی روانشناختی پیشینه خارجی بهزیستی روانشناختی پیشینه پژوهش بهزیستی روانشناختی پیشینه نظری…

  • اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله بر خاک رسی نرم با موج برشی 180m/s

    اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله بر خاک رسی نرم با موج برشی 180m/s بزرگنمایی زلزله اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله خاک رسی نرم با موج برشی 180ms اثر ساختگاه در طراحى سازه هاى مقاوم اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله بر…

  • آزمایشگاه بتن و سایر مصالح

    آزمایشگاه بتن و سایر مصالح کلمات کلیدی : آزمایشگاه بتن و سایر مصالح رفتن به سایت اصلی آزمایشگاه بتن و سایر مصالح در 22 صفحه  pdf آزمایش دانه بندی مصالح ریز دانه و درشت دانه آزمایش رطوبت سنجی مصالح سنگی…

  • پاورپوینت فصل پنجم کتاب تئوری حسابداری مالی اسکات ترجمه پارسائیان با موضوع روش مبتنی بر اطلاعات

    پاورپوینت فصل پنجم کتاب تئوری حسابداری مالی اسکات ترجمه پارسائیان با موضوع روش مبتنی بر اطلاعات کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل پنجم کتاب تئوری حسابداری مالیتألیف ویلیام اسکات ترجمه دکتر علی پارسائیان پاورپوینت روش مبتنی بر اطلاعات: سودمندی اطلاعات از…

  • گزارش کارآموزی رشته برق و الکترونیک با عنوان سیستمهای تلویزیون

    گزارش کارآموزی رشته برق و الکترونیک با عنوان سیستمهای تلویزیون دانلود گزارش کارآموزی سیستمهای تلویزیون دانلود گزارش کارآموزی سیستمهای تلویزیون دانلود گزارش کارآموزی مهندسی الکترونیک رفتن به سایت اصلی گزارش کارآموزی رشته برق و الکترونیک با عنوان سیستمهای تلویزیون  …

  • دانلودانبارداری-و-وجود-انبارک-ها-در-سالن-تولید-گزارش-کارآموزی-

    دانلودانبارداری-و-وجود-انبارک-ها-در-سالن-تولید-گزارش-کارآموزی- کلمات کلیدی : دانلودانبارداری-و-وجود-انبارک-ها-در-سالن-تولید-گزارش-کارآموزی- رفتن به سایت اصلی نام فایل : انبارداری-و-وجود-انبارک-ها-در-سالن-تولید-گزارش-کارآموزی- فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 20 حجم : 11 مگابایت دانسگاه آزاد اسلامی (واحد رشت) بسم الله الرحمن الرحیم گزارش کار در شرکت دخانیات استان گیلان…

  • دانلود پرسشنامه انگیزش شغلی کارکنان لورنس و جردن با روایی و پایایی

    دانلود پرسشنامه انگیزش شغلی کارکنان لورنس و جردن با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه انگیزش شغلی پرسشنامه انگیزش شغلی لورنس پرسشنامه سنجش انگیزش کارکنان پرسشنامه انگیزش شغلی معلمان پرسشنامه انگیزش شغلی کارکنان دانلود پرسشنامه انگیزش شغلی پرسشنامه انگیزش…

  • بررسی و ارزیابی یک راهکار کارآمد برای شبکه مشارکتی به منظور افزایش نرخ ارسال و استفاده بهتر از منابع در دسترس شبکه

    بررسی و ارزیابی یک راهکار کارآمد برای شبکه مشارکتی به منظور افزایش نرخ ارسال و استفاده بهتر از منابع در دسترس شبکه تخصیص منابع شبکه های مشارکتی شبکه های مبتنی بر شناخت سیستم های بی سیم مشارکتی تخصیص منابع در…

  • پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس با نمره گذاری و خرده مقیاس ها

    پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس با نمره گذاری و خرده مقیاس ها کلمات کلیدی : پرسشنامه خلاقیت تورنس فرم الف و ب پرسشنامه خلاقیت تورنس doc پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس دانلود پرسشنامه خلاقیت تورنس تفسیر پرسشنامه خلاقیت تورنس پرسشنامه خلاقیت کودکان…

  • پاورپوینت بررسی نقش گیرنده های مرکزی هیستامینی( H1,H2 ,H3 ,H4 ) ، در اعمال فیزیولوژیک بدن

    پاورپوینت بررسی نقش گیرنده های مرکزی هیستامینی( H1,H2 ,H3 ,H4 ) ، در اعمال فیزیولوژیک بدن کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی نقش گیرنده های مرکزی هیستامینی ( H1 H2 H3 H4 ) در اعمال فیزیولوژیک بدن نوروشیمی هیستامین ذخیره هیستامین…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی 38 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی 38 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت منابع انسانی مبانی نظری مدیریت منابع انسانی پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی پیشینه داخلی مدیریت منابع انسانی پیشینه خارجی مدیریت منابع انسانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری دانشجویان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری دانشجویان مبانی نظری رویکردهای یادگیری دانلود مبانی نظری رویکردهای یادگیری پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری ادبیات نظری رویکردهای یادگیری فصل دوم پایان نامه رویکردهای یادگیری مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری ادبیات و…

  • پاورپوینت برنامه ریزی جانشینی مدیریت

    پاورپوینت برنامه ریزی جانشینی مدیریت پاورپوینت برنامه ریزی جانشینی مدیریت جانشینی مدیریت برنامه جایگزینی برنامه ریزی جانشینی تعریف برنامه ریزی جانشینی مدیریت و قلمرو آن مزایا و فواید برنامه ریزی جانشینی مدیریت فرایند رشد نظریه های جانشینی تفاوت های بین…

  • پاورپوینت روشهای غلبه بر تنبلي و انجام بيشترين كار در كمترين زمان

    پاورپوینت روشهای غلبه بر تنبلي و انجام بيشترين كار در كمترين زمان پاورپوینت روشهای غلبه بر تنبلي و انجام بيشترين كار در كمترين زمان پاورپوینت روشهای غلبه بر تنبلي پاورپوینت انجام بيشترين كار در كمترين زمان تحقیقروشهای غلبه بر تنبلي…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

    پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن کیفیت درک شده برند ارزش درک شده برند سبز ارزش ویژه برند سبز ابعاد ارزش ویژه برند سبز پروپوزال عوامل موثر بر ارزش ویژه…

  • گزارش کارآموزی شته حسابداری با عنوان بررسی مالی شرکت تولیدی روغن موتور شرکت اطلس میکال (سهامی خاص)

    گزارش کارآموزی شته حسابداری با عنوان بررسی مالی شرکت تولیدی روغن موتور شرکت اطلس میکال (سهامی خاص) دانلود گزارش کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی رشته حسابداری بررسی مالی شرکت تولیدی بررسی مالی شرکت تولیدی روغن موتور بررسی مالی شرکت تولیدی روغن…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی شرکت

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی شرکت مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی شرکت دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی شرکت دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی شرکت پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی شرکت ادبیات نظری ارزیابی عملکرد مالی…

  • پایان نامه کارشناسی رشته هنر و گرافیک با عنوان انیمیشن و تاریخچه آن

    پایان نامه کارشناسی رشته هنر و گرافیک با عنوان انیمیشن و تاریخچه آن پویانمایی انیمیشن تصاویر متحرک سینمای كودك ایران دانلود پایان نامه کارشناسی رشته هنر و گرافیک با عنوان انیمیشن و تاریخچه آن خرید پایان نامه کارشناسی رشته هنر…

  • پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون همراه با نمره گذاری، روایی و پایایی معتبر

    پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون همراه با نمره گذاری، روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون qwl پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون (1973) دانلود پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون پرسشنامه استاندارد کیفیت زندگی کاری والتون…