مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

  • بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها

    بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها کارآفرینی سازمانی آمیخته بازاریابی کارآفرینانه ماهیت شرکتهای کوچک و متوسط بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط آمیخته بازاریابی کارآفرینانه آمیخته بازاریابی کارآفرینی…

  • پاورپوینت ابزار های مشتقه و اختیار معامله

    پاورپوینت ابزار های مشتقه و اختیار معامله کلمات کلیدی : پاورپوینت ابزار های مشتقه و اختیار معامله تحقیق ابزار های مشتقه و اختیار معامله تعریف ابزار مشتقه خصوصیات ابزار مشتقه انواع ابزار مشتقه تعریف اختیار معامله تاریخچه اختیار معامله مبانی…

  • مشخصه ها و مدل های اندازه گیری سلامت روانی

    مشخصه ها و مدل های اندازه گیری سلامت روانی کلمات کلیدی : تحقیق سلامت روانی پایان نامه سلامت روانی متغیرهای سلامت روان فاکتورهای سلامت روان نظريه هاي سلامت رواني نظریه های سلامت روان نظریه های بهداشت روانی عوامل موثر در…

  • صندوق های سرمایه گذاری در ایران و ارزیابی عملکرد آنها

    صندوق های سرمایه گذاری در ایران و ارزیابی عملکرد آنها رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری عملکرد صندوق های سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری انواع صندوق های سرمایه گذاری پایان نامه صندوق های سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری…

  • داوری تجاری بین المللی

    داوری تجاری بین المللی داوری تجاری داوری تجاری بین المللی مقاله داوری تجاری مقاله داوری تجاری بین المللی دانلود مقاله داوری تجاری دانلود مقاله داوری تجاری بین المللی داوری بین المللی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق داوری تجاری…

  • شناسایی و بررسی عوامل خشونت علیه زنان و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آن

    شناسایی و بررسی عوامل خشونت علیه زنان و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آن کلمات کلیدی : دانلود پایان نامه خشونت علیه زنان بررسی عوامل خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف ضرورت تحقیق خشونت…

  • ارزیابی و تشریح عوامل تاثیرگذار در تصادفات و ارائه راهکار برای کاهش آن

    ارزیابی و تشریح عوامل تاثیرگذار در تصادفات و ارائه راهکار برای کاهش آن عوامل موثر در تصادفات تصادفات جاده ای ایران راهکارهایی برای کاهش تصادفات ارزیابی و تشریح عوامل تاثیرگذار در تصادفات و ارائه راهکار برای کاهش آن دانلود پایان…

  • بررسی فیوزهای الکتریکی جهت محافظت از مدارهای الکتریکی

    بررسی فیوزهای الکتریکی جهت محافظت از مدارهای الکتریکی دانلود پروژه فیوز الکتریکی مدارهای الکتریکی محافظت از مدارهای الکتریکی بررسی فیوزهای الکتریکی جهت محافظت از مدارهای الکتریکی دانلود پایان نامه برق دانلود پایان نامه مهندسی برق رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • ابعاد و مولفه های اساسی عزت نفس

    ابعاد و مولفه های اساسی عزت نفس کلمات کلیدی : ابعاد عزت نفس کوپر اسمیت ابعاد عزت نفس سازمانی بررسی ابعاد عزت نفس سطوح و ابعاد عزت نفس انواع نظریه های عزت نفس مولفه های اساسی عزت نفس نظریه های…

  • ماهیت عفو عمومی و ارکان و انواع آن با بررسی آثار عفو عمومی

    ماهیت عفو عمومی و ارکان و انواع آن با بررسی آثار عفو عمومی ماهیت عفو عمومی ارکان عفو عمومی انواع عفو عمومی بررسی آثار عفو عمومی عفو عمومی و قواعد تکرار جرم عفو عمومی و قانون آمره قلمرو عفو عمومی…

  • تجزیه و تحلیل و برنامه نویسی سیستم بیمه بدنه اتومبیل با زبان برنامه نویسی سی شارپ

    تجزیه و تحلیل و برنامه نویسی سیستم بیمه بدنه اتومبیل با زبان برنامه نویسی سی شارپ سیستم بیمه بدنه اتومبیل زبان برنامه نویسی سی شارپ ERD سیستم بیمه بدنه اتومبیل Class Diagram سیستم بیمه بدنه اتومبیل دانلود تجزیه و تحلیل…

  • پاورپوینت درس و کتاب برنامه سازی پیشرفته

    پاورپوینت درس و کتاب برنامه سازی پیشرفته کلمات کلیدی : برنامه‌سازي پيشرفته مقاله برنامه‌سازي پيشرفته تحقیق برنامه‌سازي پيشرفته پروژه برنامه‌سازي پيشرفته پژوهش برنامه‌سازي پيشرفته برنامه‌سازي پيشرفته رفتن به سایت اصلی ويژگيهاي بارز زبان C .2C يک زبان ساختيافته است. .3C…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی  با DEA ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری…

  • ترجمه کتاب گالیر و شات بولت در سیستم های اندازه گیری

    ترجمه کتاب گالیر و شات بولت در سیستم های اندازه گیری کلمات کلیدی : ترجمه کتاب گالیر و شات بولت در سیستم های اندازه گیری رفتن به سایت اصلی ترجمه کتاب گالیر و شات بولت در سیستم های اندازه گیری…

  • پروپوزال رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران

    پروپوزال رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران فاصله قدرت در سازمان فاصله قدرت هافستد شاخص فاصله قدرت سبک رهبری معنوی پیش بینی سبک رهبری معنوی رابطه فاصله قدرت و سبک رهبری معنوی رهبری معنوی در سازمان های آموزشی…

  • پاورپوینت انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی

    پاورپوینت انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی پاورپوینت انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی بررسی انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی تحقیق انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی تحلیل انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی مقاله انتخاب یک سیستم اطلاعات…

  • پروتئینهای محرک و حرکت

    پروتئینهای محرک و حرکت پروتئینهای محرک و حرکت رفتن به سایت اصلی نمونه مقاله ترجمه شده پروتئین¬های محرک و حرکت اسکلت سلولی به شکل یک داربست است، که در طول آن پروتئین¬های محرک می توانند حرکت کنند. این پروتئین¬ها، انرژی…

  • تحلیل و ارزیابی اکتشافی معادن برای شناسایی گروناتیت با تاکید بر ماده معدنی گارنت از نوع آندرادیت

    تحلیل و ارزیابی اکتشافی معادن برای شناسایی گروناتیت با تاکید بر ماده معدنی گارنت از نوع آندرادیت انواع گرونا در ایران كانی گارنت یا گرونا بررسیهای اکتشافی معادن کانی ماده معدنی گارنت از نوع آندرادیت ارزیابی ذخیره و خلوص گارنت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی دانلود مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی ادبیات نظری توانمندسازی کودکان خیابانی فصل دوم پایان نامه توانمندسازی کودکان خیابانی مبانی نظری و پیشینه…

  • پاورپوینت تحلیل، طراحی، ارزشیابی و طبقه بندی مشاغل

    پاورپوینت تحلیل، طراحی، ارزشیابی و طبقه بندی مشاغل پاورپوینت تحلیل، طراحی، ارزشیابی و طبقه بندی مشاغل تحقیق تحلیل، طراحی، ارزشیابی و طبقه بندی مشاغل تحلیل، طراحی، ارزشیابی و طبقه بندی مشاغل مولفه های شرح شغل اطلاعات مندرج در شناسنامه شغل…

  • ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری

    ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری  لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری ضرورت مدیریت ارتباط با مشتری دلایل حرکت سازمان ها به سوی مدیریت ارتباط با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 8

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 8 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

  • تاریخچه استفاده از دستگاه های جوشکاری TIG و موارد استفاده از آنها

    تاریخچه استفاده از دستگاه های جوشکاری TIG و موارد استفاده از آنها جوشکاری جوشکاری TIG قوس الکتریکی تاریخچه استفاده از دستگاه های جوشکاری TIG موارد استفاده از دستگاه های جوشکاری TIG سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال اضطراب فراگیر

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال اضطراب فراگیر کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب فراگیر مبانی نظری اختلال اضطراب فراگیر پیشینه تحقیق اختلال اضطراب فراگیر پیشینه داخلی اختلال اضطراب فراگیر پیشینه خارجی اختلال اضطراب فراگیر…

  • کنترل وسایل منزل با استفاده از فرامین صوتی

    کنترل وسایل منزل با استفاده از فرامین صوتی ساختار صوت فرامین صوتی طیف فرکانسی کنترل وسایل منزل دانلود پایان نامه رشته الكترونیک دانلود پایان نامه الكترونیک کنترل وسایل منزل با استفاده از فرامین صوتی رفتن به سایت اصلی دانلود پایان…