مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

  • شناسایی و رتبه بندی علل تاثیرگذار بر ترک شغل کارکنان

    شناسایی و رتبه بندی علل تاثیرگذار بر ترک شغل کارکنان ترک خدمت کارکنان ترک خدمت کارکنان دولت علل ترک خدمت کارکنان تعریف ترک خدمت کارکنان رضایت شغلی و ترک خدمت بین کارکنان عوامل موثر بر ترک خدمت کارکنان آسیب شناسی…

  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر در تغییر مشتریان ناراضی به مبلغان شرکت

    پرسشنامه بررسی عوامل موثر در تغییر مشتریان ناراضی به مبلغان شرکت پرسشنامه تغییر مشتریان ناراضی پرسشنامه عوامل موثر در تغییر مشتریان ناراضی پرسشنامه تغییر مشتریان ناراضی به مبلغان شرکت رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی عوامل موثر در…

  • پاورپوینت کیفیت زندگی کاری در دنیای امروز

    پاورپوینت کیفیت زندگی کاری در دنیای امروز پاورپوینت کیفیت زندگی کاری در دنیای امروز تعریف کيفيت زندگي کاري شاخص های کیفیت زندگی کاری سازمان وکیفیت زندگی کاری شاخص های هشت گانه کیفیت زندگی کاری ابعاد کيفيت زندگي کاري فلسفه وجودی…

  • نمونه سوالات جدید آزمون ورودی بهیاری و پرستاری دانش آموزان پایه دهم با توجه به منابع جدید سال 1396

    نمونه سوالات جدید آزمون ورودی بهیاری و پرستاری دانش آموزان پایه دهم با توجه به منابع جدید سال 1396 نمونه سوالات ویژه و پرتکرار آزمون ورودی هنرستان های بهیاری و پرستاری نمونه سوالات آزمون بهیاری ورودی دبیرستان پایه دهم با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد هویت 63 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد هویت 63 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعهد هویت مبانی نظری تعهد هویت پیشینه تحقیق تعهد هویت پیشینه داخلی تعهد هویت پیشینه خارجی تعهد هویت پیشینه پژوهش تعهد هویت پیشینه نظری…

  • پروتکل درمانی و برنامه آموزشی منابع تکوین خود

    پروتکل درمانی و برنامه آموزشی منابع تکوین خود کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج های درمانی روانشناسی پروتکل های درمانی در روانشناسی پروتکل ابراز وجود پروتکل درمانی شناخت خود پروتکل درمانی منابع شناخت خود دانلود پروتکل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی 39 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی 39 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عملکرد تحصیلی پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی فصل دوم پایان نامه عملکرد تحصیلی مبانی نظری سبک های فرزندپروری پیشینه تحقیق سبک های فرزندپروری…

  • استفاده از پردازش تصویر برای تعیین میزان هدایت الكتریكی خاك

    استفاده از پردازش تصویر برای تعیین میزان هدایت الكتریكی خاك خاك پردازش تصویر هدایت الكتریكی كدهای رنگی RGB پردازش تصویر برای تعیین میزان هدایت الكتریكی خاك دانلود مقالات مهندسی خاک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش…

  • جزوه روانشناسی کودکان استثنایی

    جزوه روانشناسی کودکان استثنایی جزوه روانشناسی کودکان استثنایی رفتن به سایت اصلی جزوه روانشناسی کودکان استثنایی جزوه کلاسی تایپ شده بسیار منظم و درس به درس 60 صفحه pdf -  مناسب جمع بندی و  مرور امتحان پایان ترم

  • استقرار برنامه های کاربردی مبتنی بر مولفه در محیط های توزیع شده

    استقرار برنامه های کاربردی مبتنی بر مولفه در محیط های توزیع شده مبتنی بر مولفه برنامه های کاربردی محیط های توزیع شده برنامه های کاربردی مبتنی بر مولفه گذاشتن برنامه های کاربردی مبتنی در محیط های توزیع شده دانلود پاورپوینت…

  • مقاله جامع رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان مروری بر بانكهای اطلاعاتی مدیریت داده‌ها

    مقاله جامع رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان مروری بر بانكهای اطلاعاتی مدیریت داده‌ها مدیریت داده‌ها بانكهای اطلاعاتی پروژه رشته کامپوتر خرید پروژه رشته کامپیوتر انجام پروژه رشته کامپیوتر مروری بر بانكهای اطلاعاتی مدیریت داده‌ها دانلود مقالات و پایان نامه رشته…

  • مبانی نظری مبارزه با پولشویی در قوانین ایران و اسناد بین المللی

    مبانی نظری مبارزه با پولشویی در قوانین ایران و اسناد بین المللی کلمات کلیدی : مبارزه با پولشویی در ایران قانون مبارزه با پولشویی ایران مبارزه با پولشویی در قوانین ایران راهکارهای مبارزه با جرم پولشویی مبارزه با پولشویی در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک 107 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک 107 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش مبانی نظری اجرای مدیریت دانش پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش مبانی نظری اجرای مدیریت دانش در بانک…

  • سوسیال دموکراسی،فرقه‌ی اجتماعیون عامیون،مجاهد

    سوسیال دموکراسی،فرقه‌ی اجتماعیون عامیون،مجاهد حزب فرقه دموکراسی تأثیر سوسیال دموکراسی بر تاریخ ایران سوسیال دموکراسی،فرقه‌ی اجتماعیون عامیون،مجاهد سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و…

  • پاورپوینت آشنایی با مفاهیم تعالی سازمانی بر اساس مدل EFQM:2013

    پاورپوینت آشنایی با مفاهیم تعالی سازمانی بر اساس مدل EFQM:2013 کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با مفاهیم تعالی سازمانی بر اساس مدل EFQM:2013 تعالی سازمانی بر اساس مدل EFQM:2013 مدل EFQM:2013 تعاریف و تاریخچه تعالی سازمانی کلیات مدل و مفاهيم…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد فرهنگ سازمانی 62 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد فرهنگ سازمانی 62 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری فرهنگ سازمانی چارچوب نظری فرهنگ سازمانی پیشینه فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی پیشینه خارجی فرهنگ سازمانی پیشینه داخلی فرهنگ…

  • بررسی فقهی فروش دین

    بررسی فقهی فروش دین دانلود پایان نامه فروش دین معامله فروش دین فروش دین از نظر فقهای عامه فروش دین از نظر فقهای امامیه تبیین مفهوم ربا و تعیین مصادیق آن فروش دین از نگاه فقهای شیعه فروش دین از…

  • سبک ها و نظریات تصمیم گیری و مشارکت با تشریح تصمیم گیری مشارکتی

    سبک ها و نظریات تصمیم گیری و مشارکت با تشریح تصمیم گیری مشارکتی سبک های تصمیم گیری نظریات تصمیم گیری تصمیم گیری مشارکتی تحقیق تصمیم گیری مشارکتی پایان نامه تصمیم گیری مشارکتی مزایای مشارکت در تصمیم گیری تاثیر تصمیم گیری…

  • پاورپوینت فصل سیزدهم مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع تجزیه تحلیل اقتصاد/ بازار (ویرایش جدید)

    پاورپوینت فصل سیزدهم مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع تجزیه تحلیل اقتصاد/ بازار (ویرایش جدید) دانلود پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع تجزیه…

  • مطالعه و مقایسه رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل و بستدار با مدلسازی کامپیوتری با استفاده از نرم افزار آباکوس

    مطالعه و مقایسه رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل و بستدار با مدلسازی کامپیوتری با استفاده از نرم افزار آباکوس ستونهای I شکل ستونهای بست دار رفتار هیسترزیس ستونهای فولادی رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل رفتار هیسترزیس ستونهای بست دار بررسی…

  • الگوریتم های جدید درباره همزمانی زمانی

    الگوریتم های جدید درباره همزمانی زمانی همزمانی زمانی روشهای تخمین داده الگوریتمهای همزمانی نرخ خطای بیت سیستم در اثر همزمانی الگوریتم های جدید درباره همزمانی زمانی دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته برق…

  • رژیم حقوقی دریای خزر

    رژیم حقوقی دریای خزر دانلود مقاله رژیم حقوقی دریای خزر حقوق دریاها چند مكانیسم مناسب برای شراكت منابع نفتی وغیر نفتی دریای خزر سهم ایران از دریای خزر كنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی مبانی نظری سرمایه اجتماعی پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی کارکنان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی کارکنان مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی دانلود مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی ادبیات نظری رفتار شهروندی سازمانی فصل دوم پایان نامه رفتار شهروندی سازمانی مبانی نظری و…

  • طراحی و مدلسازی اتصالات صلب با نرم افزار انسیس

    طراحی و مدلسازی اتصالات صلب با نرم افزار انسیس اتصالات صلب شکل پذیری اتصالات گیردار فولادهای پر مقاومت طراحی لرزه ای اتصالات طراحی و مدلسازی اتصالات صلب با نرم افزار انسیس طراحی و مدلسازی اتصالات گیردار با نرم افزار ANSYS…