مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و کارایی 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و کارایی 70 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری کارایی
پیشینه تحقیق کارایی
مبانی نظری ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
مبانی نظری ارزیابی عملکرد و کارایی
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و کارایی
فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد و کارایی
چارچوب نظری ارزیابی عملکرد و کارایی

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی عملکرد و کارایی نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت می باشد که در آن به چارچوب نظری و پیشینه پژوهش می پردازیم.

 

 

2-2تعریف ارزیابی عملکرد
نیلی و همکارانش (1995) بیان کرده اند که اندازه گیری عملکرد مبحثی است که در مورد آن بحث زیادی صورت گرفته اما کمتر تعریفی از آن ارائه شده است. از این رو آنها اندازه گیری عملکرد را فرآیند کمی سازی فعالیت تشریح می کنند (آریا، 1381، 9). با این تفاسیر می توان اندازه گیری عملکرد را چنین تعریف کرد: 
   ” اندازه گیری عملکرد فرآیندی است که فعالیت های سازمان را به گونه ای اندازه گیری می کند تا سازمان در سایه ی بهبود فعالیت ها، هزینه ها را کاهش داده و نحوه انجام عملیات در سازمان را بهبود بخشد، همچنین از ماموریت سازمانی پشتیبانی نماید”. 

با این تعریف باید فعالیت هایی را در سازمان یافت که:
•    قابل درک باشند. 
•    بتوان آنها را مورد پایش قرار داد.
•    به نوعی قابل اندازه گیری باشند. 

    این فعالیت ها اساس عملکرد سازمان است و عملکرد سازمان را مشخص می کند. صاحب نظران مدیریت معتقدند سیستم های ارزیابی عملکرد باید به طور ادواری مورد بازنگری قرار گیرند که این امر ناشی از تغییر ارزش های محوری هدایت کننده سیستم های ارزیابی عملکرد است. از این رو نظام ارزیابی باید متناسب با رد و توسعه سازمان ها باشد و توسعه تکنولوژی، ساختار رقابت داخلی و جهانی، مزیت کیفیت، جایگاه سازمان و کالاها و خدمات ارائه شده و … را در ارزیابی عملکرد مورد توجه قرار دهند (برازنده جدی، 1385، 27). 

 

2-3 اهمیت ارزشیابی عملکرد 
بهبود مستمر عملکرد سازمان ها، نیروی عظیم هم افزایی ایجاد می کند که این نیروها می تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت ها ی تعالی سازمانی شود. دولت ها و سازمان ها و موسسات، تلاش جلوبرنده ای را در این مورد اعمال می کنند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذکور بدون اندازه گیری و ارزیابی امکان پذیر نیست (سید جوادین، 1385، 512) 
    لرد کلوین، فیزیکدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه گیری می گوید: ” هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می کنیم اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم می توانیم ادعا کنیم درباره موضوع مورد بحث، چیزهایی می دانیم. در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید.” 

    علم مدیریت نیز مبین مطالب مذکور است. هر چه را که نتوانیم اندازه گیری کنیم، نمی توانیم کنترل کنیم و هر چه را که نتوانیم کنترل کنیم، مدیریت آن امکان پذیر نخواهد بود. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل های سازمانی، عملکرد است و بهبود آن مستلزم اندازه گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصور نمی باشد. 

 

مفهوم کارایی و انواع آن
کارایی بیانگر میزان بهره وری یک سازمان از منابع خود در عرصه تولید نسبت به بهترین عملکرد در مقطعی از زمان است.(پایرس  ، 1997). محاسبه کارایی با توجه به مقدار خروجی مورد انتظار یا استاندارد با استفاده از نسبت زیر تعریف می شود. 
= کارایی (داخل فایل خریداری شده)
گاه کارایی با میزان بکارگیری منابع جهت دستیابی به اهداف توسط سازمان و با رابطه زیر نشان می دهند.
 =کارایی (داخل فایل خریداری شده)

 

    با تعریف فوق (هدایت طباطبایی، 1378) کارایی صرفا مقایسه ای است بین منابع مورد انتظاری که برای رسیدن به مقاصد و فعالیت خاص باید مصرف شود و منابع مصرف شده. بنابراین کارایی، معیار عملکرد یک سیستم سازمانی بر میزان منابع (ورودی ها ) است. به عبارت دیگر، کارایی میزان مصرف منابع برای تولید مقدار معینی محصول است. 
    مفهوم کارایی معمولا با دو واژه اثر بخشی و بهره وری اشتباه می شود. اثربخشی میزان هم جهت بودن فعالیت های یک سازمان با اهداف تعیین شده برای آن و به عبارت دیگر، درجه دستیابی (تکمیل) هدف را بیان می دارد. اما بهره وری ترکیبی از اثربخشی و کارایی است، زیرا اثربخشی با عملکرد و کارایی منابع در ارتباط است. این مفاهیم در تعریف بهره وری به صورت زیر بیان شده است(ملی، 1987، 81): 

=  شاخص بهره وری (داخل فایل خریداری شده)

در تعیین تفاوت بین کارایی وبهره وری باید به نکات زیر توجه داشت:
کارایی به عنوان معیاری بین صفر تا یک و یا برحسب درصد بین صفر تا صد بیان شده است در حالی که بهره وری می تواند بزرگ تر از یک باشد. 
بهره وری در ارتباط با تک تک عوامل مانند بهره وری نیروی انسانی یا سرمایه محاسبه می شود. ولی کارایی به عنوان معیاری کلی باید از ترکیب ورودی ها و خروجی ها حاصل شود (مهرگان، 1391، 33).

 

 

 

فهرست مطالب

2-1مقدمه    10
2-2تعریف ارزیابی عملکرد    11
2-3 اهمیت ارزشیابی عملکرد    12
2-4 اهداف ارزیابی عملکرد    13
2-5 مزایا و معایب ارزیابی عملکرد    13
2-6 فرآیند ارزیابی عملکرد    16
2-7 اصول حاکم بر ارزیابی عملکرد    18
2-8 سیستم های ارزیابی عملکرد سنتی و نوین    20
2-9 ابعاد ارزیابی عملکرد    24
2-10 مفهوم کارایی و انواع آن    25
2-10-1 انواع کارایی    26
2-10-2 انواع کارایی از نظر فارل    29
2-11 تفاوت بهره وری و کارایی    31
2-12  روش های معمول در اندازه گیری کارایی    35
2-12-1  روش های تحلیل نسبت    35
2-12-2 روش روند    36
2-12-3 روش درصد    36
2-12-4 روش مقایسه    36
2-12-5 روش شاخص    36
2-12-6 روش تحلیل مرزی    37
2-13 اندازگیری کارائی ازطریق تابع مرزی تصادفی    42
2-13-1 مدل مرزی معین و آماری     42
2-13-2 تابع تولید مرزی تصادفی    42
2-14 اندازه گیری کارایی به روش تحلیل پوششی داده ها (DEA)    47
2-15 مزایا و معایب تحلیل پوششی داده ها    55
2-16 مفاهیم ورودی و خروجی    56
ورودی ها و خروجی های تحقیق شامل    57
پیشینه تحقیق    57
منابع    65

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

  • طراحی و پیاده سازی سیستم جامع اطلاع رسانی صنایع دستی و هنر سنتی ایران

    طراحی و پیاده سازی سیستم جامع اطلاع رسانی صنایع دستی و هنر سنتی ایران اتوماسیون سیستم صنایع دستی دیاگرامهای سیستم صنایع دستی موجودیتهای سیستم صنایع دستی تجزیه و تحلیل سیستم صنایع دستی دانلود پروژه مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی و…

  • پروپوزال طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

    پروپوزال طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه شاخص های…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خودپنداره تحصیلی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خودپنداره تحصیلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خودپنداره تحصیلی مبانی نظری خودپنداره تحصیلی پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی پیشینه داخلی خودپنداره تحصیلی پیشینه خارجی خودپنداره تحصیلی پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی پیشینه نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی، دوره های یادگیری الکترونیکی رفتن به سایت اصلی

  • پایان نامه سلامت روانی کارکنان شهرداری

    پایان نامه سلامت روانی کارکنان شهرداری کلمات کلیدی : پایان نامه سلامت روان پایان نامه سلامت روانی پایان نامه روانشناسی سلامت پایان نامه های سلامت روان پایان نامه درباره سلامت روانی موضوع پایان نامه روانشناسی سلامت پایان نامه سلامت روانی…

  • تایپینگ توالی چندمکانی پاتوژن

    تایپینگ توالی چندمکانی پاتوژن تایپینگ توالی چندمکانی پاتوژن رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه مقدمه توانایی دقت تشخیص بین نژادهای پاتوژنهای عفونی برای نظارت اپیدمیولوژیکی کارآمد و تجزیه و تحلیل  پایشی، مطالعه ساختار میکروبی جمعیت و پویایی و در نهایت،…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی 58 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی 58 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های استرس شغلی مبانی نظری نظریه های استرس شغلی پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی پیشینه داخلی نظریه های استرس شغلی…

  • مدل سازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی

    مدل سازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی جریان کارگاهی جایگشتی حل مساله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی مدلسازی مساله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی مدل سازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی دانلود پایان نامه نرم افزار دانلود پایان…

  • بررسی علل تاثیرگذار بر ریسک اعتباری مشتریان بانک کشاورزی

    بررسی علل تاثیرگذار بر ریسک اعتباری مشتریان بانک کشاورزی ریسک اعتباری سنجش ریسک اعتباری مشتریان ریسک اعتباری مشتریان بانک کشاورزی عوامل مؤثر بر ریسک اعتباری مشتریان علل افزایش احتمال عدم بازپرداخت تسهیلات عوامل موثر بر ریسک اعتباری مشتریان بانکی سنجش…

  • گزارش کارآموزی با عنوان مطالعه ایمنی در SPR

    گزارش کارآموزی با عنوان مطالعه ایمنی در SPR سیستم SPR ارزیابی ریسک شرکت سایپا دیزل مطالعه ایمنی در SPR دانلود گزارش کارآموزی با عنوان مطالعه ایمنی در SPR خرید گزارش کارآموزی انجام گزارش کارآموزی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری…

  • گردشگری به عنوان یک سیستم: نمونه مشهد

    گردشگری به عنوان یک سیستم: نمونه مشهد دانلود مقاله گردشگری به عنوان یک سیستم نمونه مشهد عرضه و تقاضا نهادی فرادست سیستم گردشگری مدیریت یكپارچه گردشگری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

  • مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی

    مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری کارآفرینی سازمانی استقرار مدیریت دانش در ایران خودرو تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی رابطه مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی پیاده…

  • فن آوری RFID در زنجیره تامین و ساخت

    فن آوری RFID در زنجیره تامین و ساخت فن آوری RFID در زنجیره تامین و ساخت رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه شناسایی فرکانس رادیویی  (RFID) یک تکنولوژی امیدبخش است که به طور بالقوه می تواند در بالا بردن بهره…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شاخص های توسعه انسانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شاخص های توسعه انسانی مبانی نظری توسعه انسانی دانلود مبانی نظری توسعه انسانی پیشینه تحقیق توسعه انسانی ادبیات نظری توسعه انسانی فصل دوم پایان نامه توسعه انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه انسانی ادبیات…

  • پاورپوینت بررسی موقعیت محل در فاز تصادفی

    پاورپوینت بررسی موقعیت محل در فاز تصادفی پاورپوینت بررسی موقعیت محل در فاز تصادفی مقاله بررسی موقعیت محل در فاز تصادفی تحلیل بررسی موقعیت محل در فاز تصادفی بررسی موقعیت محل در فاز تصادفی موقعیت محل در فاز تصادفی شرح…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 11 (داراييهاي ثابت مشهود)

    پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 11 (داراييهاي ثابت مشهود) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 11 (داراييهاي ثابت مشهود) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 11 (داراييهاي ثابت مشهود) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 11 پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره یازده پاورپوینت داراييهاي ثابت مشهود…

  • پاورپوینت سیاست در سازمان

    پاورپوینت سیاست در سازمان پاورپوینت سیاست در سازمان تحقیق سیاست در سازمان تعریف سیاست تعریف سازمان تعریف سیاست سازمانی گستردگی رفتار سیاسی مدل رفتار اخلاقي سياسي مديريت رفتار سياسي دلایل رفتار سیاسی فنون رفتار سیاسی هشت تاکتیک سیاسی متداول در…

  • گفتمان فقهی و جرم انگاری در حوزة جرائم علیه امنیت ملت و دولت

    گفتمان فقهی و جرم انگاری در حوزة جرائم علیه امنیت ملت و دولت جرم ‌انگاری فقه سیاسی جرائم علیه امنیت ملت جرائم علیه امنیت دولت محاربه و افساد فی‌الارض بغی دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق با عنوان گفتمان فقهی و…

  • مقایسه شرط نامشروع و شرط خلاف مقتضای عقد

    مقایسه شرط نامشروع و شرط خلاف مقتضای عقد وجوب وفاء شرط باطل بطلان عقد خیار فسخ مشروط له مقتضای ذات عقد چیست؟ شرط نامشروع و شرط خلاف مقتضای عقد در قانون مدنی ایران دانلود مقاله مقایسه شرط نامشروع و شرط…

  • منابع و عوامل فشارهای عصبی با تاکید بر محیط سازمانی

    منابع و عوامل فشارهای عصبی با تاکید بر محیط سازمانی کلمات کلیدی : فشارهای عصبی سازمانی منابع و عوامل فشارهای عصبی پیامدهای فشارهای عصبی و روانی عوارض فشارهای عصبی و روانی استرس و فشارهای عصبی در سازمان پایان نامه فشارهای…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت اجتماعی 110 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت اجتماعی 110 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت اجتماعی مبانی نظری هویت اجتماعی پیشینه تحقیق هویت اجتماعی پیشینه داخلی هویت اجتماعی پیشینه خارجی هویت اجتماعی پیشینه پژوهش هویت اجتماعی پیشینه نظری…

  • مبانی نظری عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان و اولویت بندی آنها

    مبانی نظری عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان و اولویت بندی آنها بهره وری سازمان عوامل موثر بر بهره وری سازمان اولویت عوامل موثر بر بهره وری سازمان نقش رهبری در بهره وری سازمان نقش سازماندهی در بهره وری…

  • فساد مالی و اداری در ایران و چگونگی پیشگیری و مبارزه با آن

    فساد مالی و اداری در ایران و چگونگی پیشگیری و مبارزه با آن پایان نامه فساد اداری عوامل موثر بر فساد اداری راهکارهای مبارزه با فساد اداری مصادیق فساد اداری راهکارهای مبارزه با فساد اداری پیشگیری از فساد اداری عوامل…

  • ارائه مدل مفهومی برای تاثیر سرمایه فکری سازمان بر رضایت شغلی و حفظ منابع انسانی

    ارائه مدل مفهومی برای تاثیر سرمایه فکری سازمان بر رضایت شغلی و حفظ منابع انسانی رضایت شغلی منابع انسانی حفظ منابع انسانی سرمایه فکری سازمان تاثیر سرمایه فکری سازمان بر رضایت شغلی تاثیر سرمایه فکری سازمان بر حفظ منابع انسانی…

  • مدل های هوش هیجانی و چارچوب چهار وجهی استنتاجی هوش هیجانی

    مدل های هوش هیجانی و چارچوب چهار وجهی استنتاجی هوش هیجانی کلمات کلیدی : مدل های هوش عاطفی انواع مدل های هوش هیجانی رشد هوش هیجانی کارکنان پایان نامه رشد هوش هیجانی تعریف مفهومی هوش هیجانی  تعریف عملياتي هوش هیجانی…