مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی و مدیریت عملکرد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی و مدیریت عملکرد

مبانی نظری ارزیابی و مدیریت عملکرد
ادبیات و مبانی نظری ارزیابی و مدیریت عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی و مدیریت عملکرد
دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی و مدیریت عملکرد
دانلود مبانی نظری ارزیابی و مدیریت عملکرد
فصل دوم پایان نامه ارزیابی و مدیریت عملکرد
ادبیات نظری ارزیابی و مدیریت عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی و مدیریت عملکرد

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی و مدیریت عملکرد بصورت کامل و جامع و با منابع جدید 

 

 

تعریف و مفهوم ارزیابی عملکرد:در خصوص ارزیابی عملکرد تعاریف مختلفی ارائه گردیده که ذیلاَ به ذکر بعضی از این تعاریف اشاره می‌گردد.
«ارزيابي عملكرد به مجموعه اقدامات و فعاليت هايي اطلاق مي گردد كه به منظور افزايش سطح استفاده بهينه از امكانات و منابع در جهت دستيابي به هدف ها و شيوه اقتصادي توام با كارآيي و اثربخشي صورت مي گيرد. به اين ترتيب ميزان پيشرفت در جهت كسب اهداف تعيين شده ارزيابي مي شود.» 

–    در آئین‌نامه ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور چنین ذکر شده که ارزیابی عملکرد عبارتست از «فرآیند سنجش جامع عملکرد دستگاه‌های اجرایی در قالب عباراتی نظیر کارایی، اثر‌بخشی، توانمندسازی و قابلیت پاسخگویی، در چارچوب اصول و مفاهیم علمی مدیریت برای تحقق اهداف و وظایف سازمانی و در قالب برنامه‌های اجرایی» .

–    ارزیابی عملکرد کنترل و گزارش گیری مداوم از نیل به برنامه ها، به خصوص نیل به اهداف از پیش تعیین شده است، که برخی اوقات خروجی خوانده می شود.

–    ارزیابی عملکرد فرآیندی است که با ایجاد شاخص هایی، میزان دستیابی سیستم را به خروجی های مورد نظر می سنجد و فرآیند تصمیم گیری را پشتیبانی می کند (عفتی و همکاران، 1386، ص 5).

–    از ارزيابي عملكرد با توجه به آنكه در سطوح مختلفي مطرح شده نيز تعاريف متفاوتي از آن به عمل آمده است. به عبارت ديگر، ارزيابي عملكرد در سطوح كاركنان استفاده از منابع و امكانات و سطح سازماني مورد بررسي قرار گرفته است. 

–    در سطح كاركنان «وردر» و «ديويس» معتقدند كه؛ ارزيابي عملكرد فرآيندي است كه عملكرد شاغل با آن اندازه گيري مي شود و هنگامي كه درست انجام شود، كاركنان، سرپرستان، مديران و نهايتاً سازمان از آن بهره مند خواهد شد. «كاسيو» ارزيابي عملكرد را توصيف نظام مند از قوت و ضعف عملكرد فرد يا گروه در رابطه با اجراي وظايف محوله تعريف مي كند (طبرسا، 1377، ص 79-78).

–     در سطح نحوه استفاده از منابع، ارزيابي عملكرد بيشتر در قالب شاخص هاي كارآئي بيان مي شود. در واقع نظام ارزيابي به ميزان كارآئي تصميمات مديريت در خصوص نحوه استفاده از منابع و امكانات را مورد سنجش قرار مي دهد.

–    نهايتاً در بعد سازماني ارزيابي عملكرد معمولاً مترادف با اثربخشي فعاليت ها می باشد. منظور از اثربخشي، ميزان دستيابي به اهداف و برنامه ها يا ويژگي هاي كارآمد بودن فعاليت ها و عمليات است (طبرسا، 1378، ص 3).

 

 

تعریف مدیریت عملکرد:براي مدیریت عملکرد تعاریف متعددي ارائه شده است که می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
در تعريفي ساده مي‎توان گفت كه مديريت عملكرد عبارتست از: «مميزي بينش، دانش و توانايي‎هاي بالفعل و بالقوه، منابع انساني و پرورش افراد در راستاي استراتژي‎هاي سازمان و تعالي افراد و جامعه.» (میرسپاسی، 1380، ص 221).
– آماراتونگا و بالدری نیز مدیریت عملکرد را اینگونه تعریف کرده اند؛ «استفاده از اطلاعات به دست آمده از ارزیابی عملکرد در راستای ایجاد تغییرات مثبت در فرهنگ، سیستم ها و فرآیندهای سازمانی از طریق کمک به تبیین اهداف عملکردی، توزیع نتایج عملکرد برای تعقیب این اهداف، تخصیص منابع و آگاه کردن مدیران از این نکته که آیا باید برای رسیدن به این اهداف، سیاست یا جهت برنامه خود را تغییر دهند یا منطبق سازند.» (آذر و دانشور، 1387، ص 126).
– «مدیریت عملکرد؛ یکی از ابزارهاي کسب نتایج بهتر از کل سازمان، گروه ها و افراد درون سازمان، از طریق درك و مدیریت نمودن عملکرد در یک چارچوب توافق شده از اهداف، استانداردها و نیازمندي هاست.»
– «مدیریت عملکرد؛ فرآیندي چرخه اي مرحله اي و در حال تکامل است که وضع فعلی را در حوزه هاي مورد نظر مدیریت با استفاده از شاخص هاي قابل محاسبه، مورد سنجش قرار می دهد و سپس اطلاعات به دست آمده را با استانداردهاي پذیرفته شده مورد 

 

 

تفاوت مدیریت عملکرد با ارزیابی عملکرد:با مروري بر ادبيات و مفاهيم ارزيابي عملكرد مي توان دريافت كه نظام مديريت عملكرد با ارزيابي عملكرد تفاوت زيادي دارد. دمينگ توجه به عملكرد فردي را موجب بي توجهي يا كم توجهي به عملكرد سيستم دانسته و آن را از عوامل اصلي شكست يك سيستم معرفي مي كند و نيز از ارزيابي عملكرد فردي به عنوان خفه كننده كار تيمي ياد مي كند و معتقد است در صورتي كه تنها به عملكرد فردي توجه شود، اين احتمال وجود دارد كه افراد، عملكرد تيم را فداي عملكرد فردي كنند، بنابراين سازمان ها را از ارزيابي عملكرد به خصوص در قالب سنتي بر حذر ميدارد و آنها را به استقرار يك سيستم مديريت عملكرد تشويق مي كند.

 

برخی از متخصصان علوم مدیریتی بین مدیریت عملکرد و ارزیابی عملکرد تفاوت هایی را به شرح زیر قائلند:
1- ارزیابی عملکرد، جنبه کمّی دارد و نتایج ارزیابی عملکرد را به مقادیر قابل محاسبه تبدیل می نماید. در حالی که مدیریت عملکرد دارای جنبه کیفی می باشد.
2- مديريت عملكرد، بسيار کلّی تر از ارزيابي عملكرد است و در برگیرنده کل چرخه عملکرد می باشد ولی شايد بتوان گفت كه ارزيابي عملكرد جزئي از نظام مديريت عملكرد مي باشد. 
3- در ارزيابي عملكرد، بيشتر بر افراد و سنجش عملكرد فردي تأكيد مي شود. مواردي مثل ارزشيابي عددي يا رتبه بندي به عنوان اساس پاداش يا نگرش و اطلاع رساني به كاركنان در مورد موفقيت يا شكست فردي كه در ارزيابي عملكرد فردي است، حال آنكه در نظام مديريت عملكرد از اهميّت آن كاسته شده و عملكرد فردي را به عنوان بخشي از ارزيابي عملكرد سيستم در نظر مي گيرد و در آن بر مسئوليت سيستم در مقابل مسئوليت فرد تأكيد مي شود. نظام مديريت عملكرد كليه عوامل و مولفه هاي درگير در كار سازمان را تحت مديريت قرار مي دهد.

 

4- در ارزيابي عملكرد، بيشتر بر دستيابي به اهداف از پيش تعريف شده تاكيد مي شود، يعني وضعيت مطلوبي از قبل تعريف شده و سپس ميزان و نحوه دستيابي به آن مورد سنجش و اندازه گيري قرار مي گيرد، در حالی که هدف از مدیریت عملکرد مشخص کردن انتظارات متقابل می باشد و بر نقش حمایتی مدیر که انتظار می رود به عنوان مربی عمل نمایند تاکید دارد، تا نشان دهد که تا کنون چه اقداماتی در جهت اهداف استراتژیک سازمان انجام یافته است.

5- ارزيابي عملكرد به خصوص در شكل سنتي اش مانع از ابتكارات و خلاقیت فردي كاركنان مي شود، در حالي كه مديريت عملكرد به ابتكارات و خلاقيت هاي كاركنان اهميت ويژه اي قائل می شود. نظام مديريت عملكرد با تاكيد بر بهبود عملكرد فردي در كنار كار تيمي و با تشويق كار گروهي و تلاش براي بهبود و توسعه شايستگي هاي افراد براي هماهنگي با فناوري هاي مدرن و دنياي متحول خلاقيت كاركنان را تشويق مي كند.

6- ارزيابي عملكرد، به عنوان يك ابزاري است كه در اختيار مديريت منابع انساني قرار دارد، حال آنكه نظام مديريت عملكرد نه به عنوان ابزار، بلكه به عنوان بخشي از مديريت منابع انساني است.

7- ارزيابي عملكرد، يك سري تناقضات بين مديريت و ارزيابي شوندگان ايجاد مي كند و حتي در صورتي كه معيارهاي ارزيابي درست تعريف نشوند، خطر اعمال نفوذ كاركنان در نتايج ارزيابي وجود دارد، حال آنكه مديريت عملكرد بر ايجاد ارتباط بين مديريت و كاركنان تاكيد داشته و با تقويت ارزش هاي سازماني، محوري را براي اين ارتباط معرفي مي كند.

 

 

 

 

فهرست مطالب
2-2- مروری بر ارزیابی عملکرد33
2-2-1- مقدمه33
2-2-2-تاریخچه ارزیابی عملکرد34
2-2-2-1- تاریخچه ارزیابی عملکرد در جهان34
2-2-2-2- تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران35
2-2-3- تعریف اندازه گیری36
2-2-4- دلایل اندازه گیری36
2-2-5- تعریف و مفهوم عملکرد36
2-2-6- انواع ارزیابی37
2-2-6-1-ارزيابي آينده نگر37
2-2-6-2-ارزيابي گذشته نگر37
2-2-7- مراحل ارزیابی38
2-2-8- تعریف و مفهوم ارزیابی عملکرد39
2-2-9- کارکردهای ارزیابی عملکرد40
2-2-10- دلایل ارزیابی عملکرد41
2-2-11- اهداف ارزیابی عملکرد42
2-2-12- ضرورت و اهمیّت ارزیابی عملکرد42
2-2-13- ابعاد ارزیابی عملکرد43
2-2-14- فرآیند ارزیابی عملکرد45
2-2-15- شاخص ها و استانداردهای ارزیابی عملکرد48
2-2-15-1-تعریف استاندارد48
2-2-15-2- تعریف شاخص48
2-2-15-3- انواع شاخص های عملکردی49
2-2-15-4- خصوصیات شاخص های عملکرد ایده آل50
2-2-15-4-1- شاخص های مطلوب عملکرد از نظر پیتر دراکر50
2-2-15-4-2- خصوصیات شاخص های عملکرد از نظر گلوبرسون50
2-2-15-4-3- اصول شاخص های عملکرد از نظر ماسکل51
2-2-15-4-4- شاخص های عملکرد در مدل سینک و تاتل52
2-2-15-4-5- شاخص های عملکرد در مدل نتایج و تعیین کننده ها52
2-2-15-4-6- شاخص های عملکرد در مدل هرم عملکرد53
2-2-16- مدیریت عملکرد54
2-2-16-1- تعریف مدیریت عملکرد54
2-2-16-2- مزيّت هاي مديريت عملکرد55
2-2-16-3- پیش نیازهای مدیریت عملکرد56
2-2-16-4- حرکت از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد56
2-2-16-5- شرایط حرکت مؤثر از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد56
2-2-16-6- تفاوت مدیریت عملکرد با ارزیابی عملکرد57
2-2-17- ديدگاه هاي سنتي و نوين درباره ارزيابي عملکرد59
2-2-17-1- مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد60
2-2-17-2- اشکالات سیستم های سنتی ارزیابی61

منابع

 

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

  • پاورپوینت روشهای برآورد نیاز به مسکن

    پاورپوینت روشهای برآورد نیاز به مسکن دانلود رایگان پاورپوینت روشهای برآورد نیاز به مسکن پاورپوینت روشهای برآورد نیاز به مسکن روشهای برآورد نیاز به مسکن هدف از برآود نياز به مسكن تقاضاي بالقوه و تقاضاي موثر عوامل موثر بر تقاضاي…

  • پاورپوینت تعاريف و مفاهيم پايه انواع سيستم هاي توليد

    پاورپوینت تعاريف و مفاهيم پايه انواع سيستم هاي توليد کلمات کلیدی : پاورپوینت تعاريف و مفاهيم پايه انواع سيستم هاي توليد تعاريف و مفاهيم پايه انواع سيستم هاي توليد انواع سيستم هاي توليد زنجيره تامين مديريت زنجيره تامين ارتباط با…

  • روشهای برخورد امام على (ع)و پیامبر(ص) با مخالفان

    روشهای برخورد امام على (ع)و پیامبر(ص) با مخالفان پیامبر(ص) امام على (ع) هدایت الهى رحمت پایه و اساس هدایت الهى دانلود روشهای برخورد امام على (ع)و پیامبر(ص) با مخالفان سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری از طريق رسانه سيار

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری از طريق رسانه سيار مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری از طريق رسانه سيار پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری از طريق رسانه سيار دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری از…

  • بررسی و تشریح ارکان اقدامات تامینی و تربیتی

    بررسی و تشریح ارکان اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و تربیتی اطفال و نوجوانان تحقیق در مورد اقدامات تامینی و تربیتی ماهیت اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و تربیتی از دیدگاه اسلام ارکان و…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت علوم بانکی بررسی عوامل موثر بر بحران های بانکی در ایران و اثرآن بر تقاضای پول ( طی دوره 82-1350)

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت علوم بانکی بررسی عوامل موثر بر بحران های بانکی در ایران و اثرآن بر تقاضای پول ( طی دوره 82-1350) تقاضای پول نرخ سود بانکها مدیریت علوم بانکی بحران های بانکی در ایران دانلود…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 26 (فعاليتهاي كشاورزي)

    پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 26 (فعاليتهاي كشاورزي) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 26 (فعاليتهاي كشاورزي) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 26 (فعاليتهاي كشاورزي) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره بیست و شش پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 26 پاورپوینت حسابداری فعاليتهاي كشاورزي تعاريف…

  • احکام و وضعیت شرط ضمان سرمایه در نظام حقوقی اسلام

    احکام و وضعیت شرط ضمان سرمایه در نظام حقوقی اسلام مفهوم قرارداد سرمایه‌گذاری حکم شرط ضمان سرمایه مفهوم ضمان سرمایه وضعیت شرط ضمان سرمایه وضعیت شرط ضمان سرمایه در حقوق اسلام مفهوم ضمان سرمایه از نگاه صاحب نظران حقوق اسلامی…

  • بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان

    بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع پایان نامه مدیریت دانش بررسی مدلهای مدیریت دانش بررسی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت مسیر شغلی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت مسیر شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت مسیر شغلی مبانی نظری مدیریت مسیر شغلی پیشینه تحقیق مدیریت مسیر شغلی پیشینه داخلی مدیریت مسیر شغلی پیشینه خارجی مدیریت مسیر شغلی پیشینه پژوهش…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آلکسی تایمیا

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آلکسی تایمیا کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه آلکسی تایمیا مبانی نظری آلکسی تایمیا پیشینه تحقیق آلکسی تایمیا پیشینه داخلی آلکسی تایمیا پیشینه خارجی آلکسی تایمیا پیشینه پژوهش آلکسی تایمیا پیشینه نظری آلکسی تایمیا…

  • گزارش کارآموزی وکالت با عنوان جریمه و آثار آن از حیث سیاست جنائی

    گزارش کارآموزی وکالت با عنوان جریمه و آثار آن از حیث سیاست جنائی جرم جریمه جرائم و مجازاتها حقوق کیفری ایران حقوق جزای ایران دانلود گزارش کارآموزی وکالت با عنوان جریمه و آثار آن از حیث سیاست جنائی گزارش کارآموزی…

  • بررسی جلوه های مجازات های جایگزین حبس در حقوق ایران

    بررسی جلوه های مجازات های جایگزین حبس در حقوق ایران مجازات های جایگزین حبس مجازاتهای جایگزین حبس طبق قانون جدید مجازاتهای جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی مجازات های جایگزین حبس در ایران پایان نامه مجازات های جایگزین حبس اجرای…

  • بررسی و مقایسه طرح ساختاری-راهبردی در ایران با نمونه های کشورهای دیگر

    بررسی و مقایسه طرح ساختاری-راهبردی در ایران با نمونه های کشورهای دیگر مقایسه طرح ساختاریراهبردی در ایران و جهان طرح های ساختاری راهبردی الگو و طراحی برنامه ریزی شهری در جهان ارزیابی فرآیند تهیه طرح های ساختاری راهبردی بررسی سیر…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری ریسک عملیاتی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری ریسک عملیاتی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ریسک عملیاتی مبانی نظری ریسک عملیاتی پیشینه تحقیق ریسک عملیاتی پیشینه داخلی ریسک عملیاتی پیشینه خارجی ریسک عملیاتی پیشینه پژوهش ریسک عملیاتی پیشینه نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان 27 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان 27 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه پلیس در کوهستان مبانی نظری پلیس در کوهستان پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان پیشینه پژوهش پلیس در کوهستان پیشینه نظری پلیس در کوهستان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کانون کنترل

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کانون کنترل مبانی نظری خودکنترلی دانلود مبانی نظری خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات نظری خودکنترلی فصل دوم پایان نامه خودکنترلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات و مبانی نظری خودکنترلی رفتن به سایت اصلی…

  • ارزیابی تاثیر عوامل فرا منطقه ای در ظهور و استمرار نظامهای امنیتی در منطقه خلیج فارس

    ارزیابی تاثیر عوامل فرا منطقه ای در ظهور و استمرار نظامهای امنیتی در منطقه خلیج فارس خلیج فارس نظامهای امنیتی عوامل فرا منطقه ای نظامهای امنیتی در منطقه خلیج فارس ارزیابی تاثیر عوامل فرا منطقه ای در ظهور و استمرار…

  • پرسشنامه تاثیر و ارتباط برند و لوگو در اهداف خرید کالاهای لوکس

    پرسشنامه تاثیر و ارتباط برند و لوگو در اهداف خرید کالاهای لوکس پرسشنامه خرید کالاهای لوکس پرسشنامه اهداف خرید کالاهای لوکس پرسشنامه رابطه برند و لوگو در اهداف خرید کالاهای لوکس پرسشنامه تاثیر برند و لوگو در اهداف خرید کالاهای…

  • پروپوزال ارزیابی ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملی ایلام

    پروپوزال ارزیابی ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملی ایلام مطالبات معوق مطالبات معوق بانک مطالبات معوق بانک ملی مدیریت ریسک اعتباری رابطه مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک اعتبارسنجی مشتریان بانک ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان مبانی نظری تعهد درک شده کارکنان پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان پیشینه پژوهش تعهد درک شده کارکنان ادبیات نظری تحقیق تعهد…

  • نحوه رسیدگی، اثبات و تدابیر پیشگیرانه و ضمانت های اجرایی جرم پولشویی 

    نحوه رسیدگی، اثبات و تدابیر پیشگیرانه و ضمانت های اجرایی جرم پولشویی  کلمات کلیدی : پایان نامه پولشویی نحوه اثبات جرم پولشویی نحوه رسیدگی جرم پولشویی پایان نامه پولشویی در حقوق ایران پولشویی در حقوق کیفری ایران شرایط تحقق جرم…

  • پاورپوینت فصل سوم كتاب تئوري هاي حسابداري تاليف دكتر شباهنگ با موضوع مفروضات بنیادی، اصول و مفاهیم حسابداری

    پاورپوینت فصل سوم كتاب تئوري هاي حسابداري تاليف دكتر شباهنگ با موضوع مفروضات بنیادی، اصول و مفاهیم حسابداری کلمات کلیدی : پاورپوینت پاورپوینت فصل سوم كتاب تئوري هاي حسابداري تاليف دكتر شباهنگ با موضوع مفروضات بنیادی،اصول و مفاهیم حسابداری پاورپوینت…

  • فصل دوم پایان نامه طلاق عاطفی

    فصل دوم پایان نامه طلاق عاطفی کلمات کلیدی : مبانی نظری طلاق عاطفی پیشینه تحقیق طلاق عاطفی پیشینه تحقیق در مورد طلاق عاطفی پیشینه داخلی طلاق عاطفی پیشینه خارجی طلاق عاطفی پیشینه پژوهش طلاق عاطفی پیشینه نظری طلاق عاطفی ادبیات…

  • پایان نامه سلامت روان دانشجویان

    پایان نامه سلامت روان دانشجویان کلمات کلیدی : پایان نامه سلامت روان پایان نامه سلامت روانی پایان نامه روانشناسی سلامت پایان نامه درباره سلامت روانی موضوع پایان نامه روانشناسی سلامت دانلود پایان نامه سلامت روان دانشجویان پایان نامه در مورد…