مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی

مبانی نظری عملکرد تحصیلی
دانلود مبانی نظری عملکرد تحصیلی
پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی
ادبیات نظری عملکرد تحصیلی
فصل دوم پایان نامه عملکرد تحصیلی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی
ادبیات و مبانی نظری عملکرد تحصیلی

رفتن به سایت اصلی

دانلود تحقیق رشته روانشناسی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 مقدمه:

بخش اول: گستره نظری مسأله مورد پژوهش

بخش دوم: بررسی پیشینه مطالعاتی

    در بخش اول که گستره نظری مسأله مورد پژوهش را در بر می‎گیرد، پژوهشگر سعی دارد پیشنه نظری مسأله مورد پژوهش را مطرح نماید. ابتدا به عملکرد تحصیلی و درگیری والدین در امور تحصیلی وو سپس سبک های فرزند پروری، پرداخته می‎شود و درادامه به رابطه بین این عوامل اشاره می‎شود. و در بخش دوم به بررسی پیشینه مطالعاتی پژوهش حاضر پرداخته می‎شود.

 

 

 

 عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی عبارتند از:

1.عوامل فردی: هدف، انگیزه، هوش، توجه، برنامه‎ریزی، ابعاد شخصیتی و آمادگی جسمی و روانی

2.عوامل خانوادگی و اجتماعی: شرایط عاطفی و امنیت خانواده، شرایط اجتماعی و اقتصادی، تحصیلات و سطح فرهنگ خانواده، تعداد اعضای خانواده و سبک والدینی.

3.وضعیت اجتماعی- اقتصادی خانواده

 

چندین مطالعه به شرایط اقتصادی– اجتماعی خانواده (هوی ، 2005)، سطوح آموزشی والدین، منابع آموزشی در خانه (مولیس ،2000)، زبان رایج در خانه در مقابل زبان آزمون(هوی،  2002) به عنوان  عواملی که می‌توانند واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین کنند، اشاره کرده اند(مهدوی، 1384).

گزارش کلمن تحت عنوان برابری فرصت تحصیلی در سال 1966 نشان داد که تجهیزات مدارس اثر قاطعی بر پیشرفت دانش آموزان ندارد  و کیفیت معلمان نیز دارای اهمیت چندانی نیست در عوض این وضعیت خانواده است که اثر تعیین کننده  ای بر عملکرد درسی دانش آموزان دارد(بیکر ،  ترجمه نایبی، 1385). کول (1990) وضعیت اقتصادی – اجتماعی خانواده را مهمترین  عامل پیش بینی کننده دانسته است(هوی، 2005).

 

میلون  (2002) نشان داد که عامل وضعیت اقتصادی – اجتماعی  متغیر پیش بین قابل اعتمادی برای عملکرد مدرسه ای است. میلون نشانگرهایی چون دانش آموزانی که غذای مدرسه را صرف نمی کنند و یا غذاهای ارزان قیمت  خریداری می کنند و دانش آموزان تک والد و میزان درآمد سالانه والدین را  معرفی کننده متغیر وضعیت اقتصادی – اجتماعی  در نظر گرفت و نتایج تحقیق میلون نشان داد  متغیر دانش آموزانی که غذای مدرسه را صرف نمی کنند و یا غذای ارزان قیمت می خرند، قوی ترین پیش بینی کننده نمرات پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود. ترکیب متغیرهای فوق قدرت پیش بینی نمره ها را  افزایش می داد. پاورز (2003) نیز در تحقیقی که علاوه بر متغیر وضعیت اقتصادی – اجتماعی ، متغیرهای میزان تحصیلات معلمان و  سابقه تدریس معلمان را  برای پیش بینی عملکرد دانش آموزان در نظر گرفته بود و متغیرهای مربوط به وضعیت اقتصادی – اجتماعی  که در نظر گرفته بود، شبیه متغیرهای آزمون شده میلون بود ، نیز به این نتیجه دست یافت که وضعیت اقتصادی – اجتماعی 57% از واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین می کند. اکپالا و اسمیت (2001) نیز نشان دادند که ارتباط منفی و معنی داری بین عملکرد تحصیلی و وضعیت اقتصادی – اجتماعی وجود دارد (وولسی ، 2006).

 

پاپاناستازی (2002) در تحقیق خود در کشور قبرس بین رابطه وضعیت اقتصادی  – اجتماعی پایین و پیشرفت ریاضی رابطه منفی به دست آورده است. وی همچنین ذکر کرده است که در آمریکا و ژاپن نیز مشابه این نتیجه گزارش شده است.بعضی محققان به رابطه وضعیت اقتصادی اجتماعی و تأثیر آن بر نگرش نسبت به یادگیری نیز تحقیقاتی انجام داده اند. مارکولیدز، هک و پاپاناستازی (2005) نشان دادند که دانش آموزان با موقعیتهای اقتصادی– اجتماعی بالاتر، نگرش مثبت تری نسبت به یادگیری ریاضیات دارند.

 

 

 

4.عوامل آموزشگاهی:مهارت معلمان، شرایط آموزشی و امکانات مطلوب تحصیلی، تعداد دانش‎آموزان کلاس و ترکیب آن‎ها، متناسب بودن هدف‎ها و محتوای برنامه‎ها با نیازها، استعدادها و علایق دانش‎آموزان، متناسب بودن مقررات، کتاب‎های درسی و مواد آموزشی، تسهیلات مدرسه و انتظارات مدرسه از دانش‎آموزان( بیابانگرد، 1382).

5. جنس: تحقیقات نشان می‎دهد که جنس رابطه چندانی با پیشرفت تحصیلی ندارد. با وجود این میانگین نمرات پسران در دروسی مانند ریاضی و توانایی‎های فضایی نسبت به دختران از سطوح بالایی برخوردار است ( هایدا و همکاران 1990 و هلپون، 1996، نول  و هدکس ، 1998).

 

هالپرن (2000) عنوان می‎کند که تفاوت میان توانایی‏های کلامی و فضایی در بین مردان و زنان چندان درست نیست و این تفاوت‎ها  در حوزه‎های کوچکی از استعدادهای فضایی و کلامی می‎باشد و در تحقیقات اخیر با استفاده از تست‎های استاندارد شده، نشان دهنده بهبود توانایی زنان در تکالیف فضایی می‎باشد( لینور ، دیویس ، اکلس ، 2003).

 

2-2-1-3.  ویژگی‎های‎شخصیتی و نقش آن در عملکرد تحصیلی:

موفقیت در تحصیل نقش مهمی را در ایجاد فرصت‎های آینده دانش‎آموزان دارد. آموزش خوب و قوی می‎تواند همزمان هم ناظر به آینده بوده و هم از تجارب و یافته‎های گذشته بهره ببرد. در واقع آموزش مؤثر بین آینده، حال و گذشته ارتباط ایجاد می‎کند. هر کسی برای تأثیر گذاشتن روی دیگران نیاز به یادگیری خوب دارد و این مستلزم بهره گیری از آموزش قوی است (بریتزمن، 2003). محققان دریافته‎اند که موفقیت در تحصیل و پیشرفت در این زمینه تنها در نتیجه هوش و امکانات سخت افزاری موجود در محیط نیست بلکه آنچه نقش مهمی در این زمینه ایفا می‎کند جنبه‎های روانی و روانشناختی افراد همانند ابعاد شخصیتی و سبک‎های یادگیری است( بوساتو و همکاران، 2000، پرموزیک، 2003). به عنوان مثال کتل عنوان می‎کند که در گستره موفقیت تحصیلی شخصیت نقش بزرگتری را نسبت به هوش بازی می‎کند. بر طبق نظر اکرمن، تئوری PPKI  ادعا می‎کند که صفات شخصیتی نقش مهمی در رشد و توسعه دانش و آگاهی فرد، راهنمایی و چگونگی رویارویی با محرک‎ها را بازی می‎کند. این نظریه عنوان می‎کند که عوامل غیر عقلانی مانند صفات شخصیتی  و سبک‎های یادگیری به طور معناداری با پیشرفت تحصیلی در آمیخته است.

 

پرداختن به ارتباط بین ویژگی‎های شخصیتی و موفقیت تحصیلی هم ارزش تئوریکی داشته و هم سودمندی بالینی دارد. از نطر بالینی می‎تواند ارتباط ویژگی‎های شخصیتی با دستاوردهای زندگی واقعی، بخصوص عملکرد تحصیلی را تعیین کند. از نظر تئوریک نیز می‎تواند مصاحبه یا پرسش‎نامه‎ای را برای پیش‎بینی عملکرد تحصیلی از روی ویژگی‎های شخصیتی ایجاد کند که نتایج مهمی را در طراحی مناسب هر سیستم آموزشی به دنبال خواهد داشت( پرموزیک و فارنهام، 2003).در طول دهه گذشته تأکید روزافزونی به اهمیت و نقش متغیرهای شخصیت در پیشرفت تحصیلی شده و متغیرهای شخصیتی خاصی را در موفقیت عملکرد تحصیلی مهم می‎دانند( مک آیلاری  و بانتینگ ، 2002).( لانس بری، سودارگاس ، گیبسون  و لئونگ ، 2005 )، عنوان کردند که صفات شخصیتی با توانایی تحصیلی دانش‎آموزان یعنی پیشرفت تحصیلی در رابطه است از طرفی این صفات می‎توانند پیش‎بینی کننده ترک تحصیل باشند.

 

اگر چه ارتباط مستقیمی بین موفقیت در مدرسه و ویژگی‎های شخصیتی به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته است، استفاده از مدل پنج عاملی شخصیت به عنوان چارچوبی برای سازماندهی تحقیقات قبلی پیشنهاد گردیده است( لایدرا و همکاران، 2007 و کونارد، 2006). پرموزیک و فورنهام عقیده دارند با توجه به نتایج گسترده پیرامون رابطه میان صفات شخصیتی و پیشرفت تحصیلی می‎توان گفت که پرسش‎نامه نئو می‎تواند سهم مهمی در پیش‎بینی موفقیت تحصیلی باشد.

 

نتایج تحقیقات نشان می‎دهد که پنج عامل بزرگ شخصیت، می‎تواند به خوبی عملکرد تحصیلی را پیش‎بینی کند( پرموزیک و فورنهام، 2003؛ لایدرا و همکاران، 2007 و کونارد، 2006). به طور مثال نتایج تحقیق پرموزیک نشان می‎دهد که روان‎رنجوری با عملکرد تحصیلی رابطه معکوس دارد، در صورتی که وظیفه‎شناسی و سازگاری، پیشرفت تحصیلی بالایی را به همراه دارد. کاستا و مک‎کری (1992)، بیان کردند که عامل مهم شخصیتی که به طور مداوم می‎تواند پیشرفت تحصیلی را پیش‎بینی کند، گشودگی است، که به پذیرفتن ایده‎های جدید و گرایش به جستجوی تجارب علمی جدید اشاره دارد. بلیکل (1996) دریافت که گشودگی نسبت به تجارب با عملکرد تحصیلی ارتباط مستقیمی دارد. باربارانلی (2003)، به این نتیجه رسید که ارتباط منفی بین برون‎گرایی و همچنین ارتباط مثبت بین درونگرایی و پیشرفت تحصیلی وجود دارد. همچنین او دریافت که روان‎رنجوری در همه سطوح ارتباط منفی با نمرات دانش‎آموزان دارد. به نظر می‎رسد که اضطراب و نگرانی از عوامل تهدید کننده موفقیت هستند. برون‎گراها نیز ترجیح می‎دهند که فعالیت اجتماعی بیشتری داشته باشند تا فعالیت‎های تحصیلی، که این موضوع می‎تواند تأثیر زیان بخشی در تحصیلات افراد داشته باشند(لیدرا و همکاران، 2007).

 

هاون و همکاران(2002)، در تحقیق خود بر روی ویژگی‎های شخصیتی نشان داد که بین نوروزگرایی و پیشرفت تحصیلی ارتباط منفی وجود دارد. پائون و آشتون(2001)، نیز نشان دادند که وظیفه‎شناسی و گشودگی دو بعد مهمی هستند که به طور مستقیم با پیشرفت تحصیلی رابطه دارند، از این رو انتظار می‎رود که این ویژگی‎ها همبستگی نیرومندی با سایر عوامل مربوط به پیشرفت داشته باشند. ولی در تحقیقی لاوسون  دریافت که گشودگی ارتباط منفی با عملکرد و یادگیری دارد( زویک و وبستر، 2004). لازم به ذکر است تاریخچه فرد در موفقیت و پیشرفت تحصیلی می‎تواند شخصیت فرد را تحت تأثیر قرار دهد و از طرفی  والدین معمولاً در قبال پیشرفت و ویژگی نسبت به فرزندان پاداش می‎دهند. بنابراین پیشرفت تحصیلی و شخصیت به طور دو جانبه و با تقویت یکدیگر می‎توانند زمینه سلامت روانی را فراهم سازند.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

2-2-1. عملکرد تحصیلی 2

2-2-1-2. عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی عبارتند از: 5

2-2-1-3.  ویژگی‎های‎شخصیتی و نقش آن در عملکرد تحصیلی: 8

2-2-1-4. خانواده و نقش آن در عملکرد تحصیلی 11

2-2-2. درگیری والدین در امور تحصیلی 13

2-2-2-2. الگوی روابط والد و فرزند 13

2-2-2-3. سبك‌های والدین 14

2-2-2-4. تحصیلات والدین 15

2-2-3. عوامل مربوط به محیط آموزشی 16

2-2-3-1. كیفیت در آموزش 16

الف: امکانات آموزشی 18

ب: ارتباط معلم و دانش‌آموز 19

2-3-1. پیشینه پژوهش: 21

فهرست منابع 25

 

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اثربخشی سازمانی مدیریت دانش

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اثربخشی سازمانی مدیریت دانش مبانی نظری اثربخشی سازمانی مدیریت دانش دانلود مبانی نظری اثربخشی سازمانی مدیریت دانش پیشینه تحقیق اثربخشی سازمانی مدیریت دانش ادبیات نظری اثربخشی سازمانی مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه اثربخشی سازمانی…

  • پرسشنامه شناسایی رابطه مولفه های فرسودگی شغلی و تعارض کار و خانواده با رضایت شغلی در بین زنان شاغل

    پرسشنامه شناسایی رابطه مولفه های فرسودگی شغلی و تعارض کار و خانواده با رضایت شغلی در بین زنان شاغل کلمات کلیدی : پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلاچ دانلود پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلاچ پرسشنامه تعارض کار و خانواده پرسشنامه تعارض کار-خانواده کارلسون…

  • بررسی استفاده از میکروارگانیسم در آماده کردن مواد لبنی

    بررسی استفاده از میکروارگانیسم در آماده کردن مواد لبنی مواد لبنی میکروارگانیسم كاربرد میکروارگانیسم در تهیه مواد لبنی بررسی استفاده از میکروارگانیسم در آماده کردن مواد لبنی دانلود پایان نامه میکروارگانیسم دانلود پایان نامه كاربرد میکروارگانیسم در تهیه مواد لبنی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت رسانه 58 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت رسانه 58 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت رسانه ادبیات نظری مدیریت رسانه چارچوب نظری مدیریت رسانه فصل دوم پایان نامه مدیریت رسانه دانلود مبانی نظری مدیریت رسانه پیشینه مدیریت رسانه پیشینه تحقیق…

  • مبانی نظری فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی

    مبانی نظری فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی رابطه بین فرهنگ سازمانی و استقرارمدیریت مشاركتی رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی مبانی نظری مدیریت مشاركتی مبانی نظری فرهنگ سازمانی دانلود مبانی نظری فرهنگ سازمانی…

  • بررسی داوری داخلی باتاکید بر حقوق ایران و مقررات آیین دادرسی مدنی

    بررسی داوری داخلی باتاکید بر حقوق ایران و مقررات آیین دادرسی مدنی داوری در حقوق ایران مقررات آیین دادرسی مدنی دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات حقوق دانلود مقالات حقوقی دانلود مقاله بررسی داوری داخلی دانلود مقاله بررسی داوری داخلی…

  • بررسی پیشینه و گیاهشناسی پنبه و فرآیندهای لازم برای رسیدن به محصول استاندارد آن

    بررسی پیشینه و گیاهشناسی پنبه و فرآیندهای لازم برای رسیدن به محصول استاندارد آن گیاهشناسی پنبه سابقه کشت پنبه در ایران فرآیندهای لازم پنبه برای رسیدن به محصول استاندارد دانلود پایان نامه پنبه بررسی پیشینه و گیاهشناسی پنبه و فرآیندهای…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری توجه 37 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری توجه 37 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سوگیری توجه ادبیات نظری سوگیری توجه چارچوب نظری سوگیری توجه فصل دوم پایان نامه سوگیری توجه دانلود مبانی نظری سوگیری توجه پیشینه سوگیری توجه پیشینه تحقیق…

  • بررسی ابعاد و مدلهای وفاداری به برند و رضایت مشتری

    بررسی ابعاد و مدلهای وفاداری به برند و رضایت مشتری مدلهای وفاداری به برند عوامل موثر بر وفاداری مشتریان ابعاد رضایت مشتری مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری رضایتمندی و وفاداری مشتریان دانلود پایان نامه رضایت مشتری دانلود پایان نامه وفاداری…

  • خلاصه کتاب روش شناسی علوم اجتماعی ماکس وبر

    خلاصه کتاب روش شناسی علوم اجتماعی ماکس وبر خلاصه کتاب روش شناسی علوم اجتماعی ماکس وبر رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب روش شناسی علوم اجتماعی ماکس وبر به تعداد 38 صفحه pdf مناسب مرور سریع و جمعبندی امتحانات  …

  • بررسی فقهی اقتصادی بیع شرط و پیامدهای آن

    بررسی فقهی اقتصادی بیع شرط و پیامدهای آن کلمات کلیدی : بیع شرط در فقه پایان نامه بیع شرط پیامدهای بیع شرط بیع شرط در فقه مذاهب اسلامی کاربرد بیع خیاری در بانکداری کاربرد بیع خیاری در بازارهای مالی مستثنیات…

  • پرسشنامه عوامل موثر بر اعتماد مشتریان بانکی

    پرسشنامه عوامل موثر بر اعتماد مشتریان بانکی پرسشنامه اعتماد به بانک دانلود پرسشنامه اعتماد به بانک پرسشنامه استاندارد اعتماد به بانک پرسشنامه اعتماد مشتریان پرسشنامه اعتماد مشتریان به بانک پرسشنامه اعتماد مشتریان بانکی پرسشنامه علل موثر بر اعتماد مشتریان بانکی…

  • سبب شناسی ناتوانی هیجانی و تفاوتهای جنسیتی و آلکسی تایمیا

    سبب شناسی ناتوانی هیجانی و تفاوتهای جنسیتی و آلکسی تایمیا کلمات کلیدی : سبب شناسی ناتوانی هیجانی تفاوتهای جنسیتی و آلکسی تایمیا سبب شناسی ناتوانی هیجانی از دیدگاه روان کاوی سبب شناسی ناتوانی هیجانی از دیدگاه فیزیولوژیک فرهنگی سبب شناسی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استراتژی های منابع انسانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق استراتژی های منابع انسانی مبانی نظری استراتژی های منابع انسانی دانلود مبانی نظری استراتژی های منابع انسانی دانلود پیشینه تحقیق استراتژی های منابع انسانی پیشینه تحقیق استراتژی های منابع انسانی ادبیات نظری استراتژی های منابع…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی 19 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی 19 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه فرسودگی شغلی تاریخچه فرسودگی شغلی پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی پیشینه پژوهشی فرسودگی شغلی مبانی نظری فرسودگی شغلی چارچوب نظری فرسودگی شغلی ادبیات نظری فرسودگی شغلی فصل دوم…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیپ شخصیتی A و B

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیپ شخصیتی A و B کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تیپ شخصیتی مبانی نظری تیپ شخصیتی پیشینه تحقیق تیپ شخصیتی پیشینه داخلی تیپ شخصیتی پیشینه خارجی تیپ شخصیتی پیشینه پژوهش تیپ شخصیتی پیشینه نظری…

  • مسیریابی ربات های متحرک بر مبنای ANT COLONY

    مسیریابی ربات های متحرک بر مبنای ANT COLONY مسیریابی ربات مسیریابی بهینه کلونی مورچه ها ربات متحرک ant colony رفتن به سایت اصلی

  • فصل سوم پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک

    فصل سوم پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش فصل سوم پایان نامه مدیریت فصل سوم پایان نامه ارشد مدیریت پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک فصل سوم پایان نامه استقرار مدیریت…

  • مبانی نظری فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی

    مبانی نظری فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی چند عملکردی طراحی کردن فضاهای شهری مبانی نظری فضاهای چند منظوره شهری مبانی نظری طراحی فضاهای چند عملکردی شهری فضاهای چند عملکردی در فضاهای شهری طراحی…

  • بررسی ارجاع اختلافات در معاملات دولتی با توجه به اصل 139 ق.ا. و ماده 457 ق.آ.د.م.

    بررسی ارجاع اختلافات در معاملات دولتی با توجه به اصل 139 ق.ا. و ماده 457 ق.آ.د.م. ماهیت حقوقی شرط داوری شرط داوری در معاملات دولتی شرایط داوری قراردادهای دولتی اعتبار شرط داوری در معاملات دولتی شرایط اعتبار داوری در معاملات…

  • پاورپوینت ويتامينهاي محلول در چربي و آب

    پاورپوینت ويتامينهاي محلول در چربي و آب کلمات کلیدی : پاورپوینت ويتامينهاي محلول در چربي و آب ويتامين A ويتامين D راشی تیسم استئومالاسی استئوپروز ويتامين E ويتامين K کمبود ويتامين K ويتامين محلول در آب تيامين ريبوفلاوين کمبود ويتامين…

  • آزمون فرضیه read-across با بررسی اثرات ایبوپروفن بر روی ماهی

    آزمون فرضیه read-across با بررسی اثرات ایبوپروفن بر روی ماهی آزمون فرضیه readacross با بررسی اثرات ایبوپروفن بر روی ماهی رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه داروی  انسانی موجود در محیط دارای یک پتانسیل برای اثرات نامطلوب بر موجودات غیرهدف…

  • مقاله کامل فرکانس

    مقاله کامل فرکانس رادیوآماتور frequency فرکانس طیف الکترومغناطیسی اسکنرها یا دستگاههای بی سیم مدولاسیون مقاله کامل فرکانس دانلود مقاله کامل فرکانس رفتن به سایت اصلی مقاله کامل فرکانس         بَسامَد، تَواتُر یا فرکانس ( frequency) به اندازه‌گیری تعداد دفعاتی گویند که یک…

  • پاورپوینت سیستم ها و فرایند بدست آوردن مواد خام و کالای ساخته شده

    پاورپوینت سیستم ها و فرایند بدست آوردن مواد خام و کالای ساخته شده کلمات کلیدی : پاورپوینت سیستم ها و فرایند بدست آوردن مواد خام و کالای ساخته شده فرایند خرید محصول نظارت ثبت موجودی تهیه سفارش کالا دریافت کالا…

  • پیشینه صنعت کاشی و سرامیک و بررسی نقاط ضعف و قوت

    پیشینه صنعت کاشی و سرامیک و بررسی نقاط ضعف و قوت تعریف کاشی و سرامیک صنعت کاشی و سرامیک در ایران پیشینه صنعت کاشی و سرامیک بررسی نقاط ضعف و قوت صنعت کاشی و سرامیک دانلود پایان نامه کاشی و…