مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور

مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری محور
پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری محور
دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری محور
پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور
فصل دوم پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری محور
پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری محور
مبانی نظری در مورد مدیریت ارتباط با مشتری محور
دانلود پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور

 

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور  بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

 

 

سایر مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در لینک زیر قابل دسترس هستند:

 لیست مبانی نظری CRM

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری محور :

 

مقدمه
امروزه با پيشرفت فناوري اطلاعات، سیستم‌های نويني تولیدشده است كه می‌تواند توان سازمان را در كاهش هزینه‌های داخلي، تعامل بهتر با محيط و درنهایت به دست آوردن سود، ياري رساند  يكي از اين ابزارها، “مديريت ارتباط با مشتري” است  مديريت ارتباط با مشتري اصطلاحي است كه براي توصيف چگونگي تعامل با مشتري و مديريت بر فعالیت‌هایی كه براي برقراري ارتباط پايدار و اثربخش با مشتري صورت می‌گیرد، تعریف‌شده است. منطق مديريت ارتباط با مشتري، “تحت نظر قرار دادن” و “مديريت بر تمام پروسه‌ی خدمت‌رسانی به مشتري” است  

 

 

يعني پيش از شروع آشنايي با مشتري تا پايان ارائه سرويس يا محصول، بايد بدانيم كه چگونه عمل كنيم تا زمينه حضور مجدد مشتري در سازمان را فراهم آوريم  بسيار مهم است كه مديريت ارتباط با مشتري به‌عنوان يك سيستم در نظر گرفته شود، سيستمي كه مشخص می‌کند چگونه با مشتريانمان کارکنیم، چگونه مشكلاتشان را حل كنيم، آنها را به خريد محصولات و خدمات شركتمان ترغيب كنيم و با آنها تعاملات مالي داشته باشيم به عبارت ديگر CRM شامل كليه جنبه‌های ارتباطات و تعاملات با مشتريان و كاربران است البته بايد به اين نكته توجه داشت كه ارتباط با مشتري مختص سازمان‌های تجاري نيست، بلكه واژه‌های معادل اين بحث را در سازمان‌های دولتي می‌توان ارباب رجوع  (مشتري (، خدمت‌رسانی  (بازاريابي (، طرح تكريم ارباب رجوع  (مديريت ارتباط با مشتري) و مشروعيت و بقاء ( سودآوري (و نيز در موسسات خدماتي، سرويس گيرنده  ).مشتري(، ارائه خدمات  (كالا (عنوان كرد (قروزنده دهکردی، عامل اردستانی، یزدانیان،1390 ، ص 5).

 

 

بی شک می توان گفت مهمترین دارایی اغلب سازمان ها مشتریان آن ها هستند   مشتریان به خاطر ارتباط مستقیمی که با اقدامات یک سازمان دارند ، منبع ارزشمندي براي فرصت ها، تهدیدات و سوالات عملیاتی مرتبط با صنعت مربوطه می باشند.  امروزه براي رشد و بقا در عرصه رقابت اقتصادي ، شرکت ها و سازمان ها باید به مشتري مداري اهمیت ویژه اي داده و ارتباط خود را با خریداران کالا بیش از پیش افزایش دهند   در روندهاي کسب و کاري جدید، به دست آوردن رضایت مشتریان جایگاهی مهم و حیاتی در اهداف شرکت ها به خود اختصاص داده است و مدیران ارشد به خوبی می دانند موفقیت آن ها در راه رسیدن به اهداف کلان بنگاه ، در گرو جلب رضایت مشتریان است  از سوي دیگر نمی توان گفت همه مشتریان به یک اندازه در موفقیت شرکت نقش دارند  بنابراین جلب رضایت مشتریان کلیدي، حساسیت بیشتري خواهد داشت (عباسی و ترکمنی،1389، ص 20 ).

 

 

امروزه، مشتريان كليدي به‌عنوان يك دارايي ارزشمند و يك منبع مهم نوآوري در خلق ايدههايي براي توليد كالاها و خدمات جديد به حساب ميآيند كه مستلزم تمركز زيادي بر آنهاست. بنابراين شركتها سعي ميكنند از استراتژي منحصر به فردي براي حفظ مشتريان فعلي و وفادار خود به جاي كسب مشتريان جديد كه مستلزم سرمايه گذاري بيشتري هستند استفاده كنند. افزايش رقابت و كاهش وفاداري منجر به ظهور مفاهيمي با تمركز بر توسعه روابط با مشتريان شده است(دلوي ,كدخدايي اليادراني ،1391، ص 99)

 

 

نگرش شركتها و مؤسسات به لحاظ گسترش فضاي رقابتي به ناگزير بر جلب هر چه بيشتر رضايت مشتري براي فروش وكسب سود بيشتر متمركز شده است  با گذر از اقتصاد سنتي و شدت يافتن رقابت درابعاد نوين، مشتري به صورت ركن اصلي و محور تمام فعاليتهاي سازمانها درآمده است؛ به نحوي كه ازديدگاه رقابتي، بقا وتداوم حيات سازمانها درگرو شناسايي وجذب مشتريان جديد وحفظ مشتريان موجود است (طاهرپور کلانتری و طیبی طلوع،1389، ص 112 ).
اگر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به خوبی طراحی و اجرا گردد به شناخت کامل و جامعی از مشتری منجر خواهد شد  CRM به بنگاه ها اجازه می دهد تا به آسانی مشتریان سودمتد را شناسایی نموده و تلاش های بازاریابی را بر مشتریانی که از بنگاه خرید می نمایند، متمرکز کنند  درک بهتر مشتری کنونی به بنگاه اجازه می دهد تا با تعامل ، پاسخ گویی و ارتباط مؤثر با آنها ، نرخ حفظ مشتریان را به طور چشمگیری افزایش دهد  (امیری،1388، ص 46 ).

 

 

CRM از سه بخش اصلی تشکیل شده است مشتری، روابط، مدیریت، منظور از مشتری و مصرف کننده نهایی است که در روابط ارزش آفرین نقش حمایت کننده را دارا می باشد منظور از روابط ایجاد مشتریان وفادارتر و سودمندتر از طریق ارتباطی یاد گیرنده می باشد و مدیریت عبارت است از خلاقیت و هدایت یک فرایند کسب و کار مشتری مدار و قرار دادن مشتری در مرکز فرایندها و تجارب سازمان امروز در سازمانها به مدیریت ارتباط با مشتری اهمیتی استراتژیک داده شده است  در شرایط دشوار رقابت ارتباط به هنگام و سازمان یافته با مشتریان مناسب ترین راه افزایش رضایت مشتری، افزایش فروش و در عین حال کاهش هزینه ها ست با توجه به این مسایل مدیریت ارتباط با مشتریان در سازمان ها نوعی استراتژی تجاری به شمار می رود(آقا داود،1385 ).

 

 

 متخصصان و نظریه پردازان هرکدام تعاریف مختلفی از مدیریت روابط مشتریان ارائه می دهند که می توان انها را در چهار گروه کلی (به‌عنوان استراتژی،فناوری،فرایند و سیستم اطلاعاتی ). طبقه بندی کرد(الهی و حیدری، 1387 ، ص 25). اگر از سه متخصص CRM این سوال پرسیده شود که CRM چیست؟ می توان به 4 پاسخ مختلف دست یافت گروهی CRM را استراتژی برخی فناوری و بعضی فرآیند و دسته ای دیگر آن را سیستم اطلاعاتی به شمار می آورند(Oztaysi et al. , 2011 ,p 9789)اگر از سه متخصص CRM پرسيده شود كه CRM چيست ؟می‌توان به پنج پاسخ مختلف دست يافت  گروهي CRM را استراتژي ،برخي فناوري،بعضي فرايند و دسته اي ديگر آن را سيستم اطلاعاتي به شمار مي آورند در اينجا چند مورد از تعاريف CRM ارائه ميشود.  

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم: 
سیستم مدیریت مشتری محور    
2-2-مقدمه    
2-2-1-تعریف مشتری    
2-2-2-تعاریف مدیریت ارتباط با مشتری    
2-2-3-تعریف مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری (ECRM ).    
2-2-4- مدیریت ارتباط یکپارچه با مشتری (ICRM ).    
2-2-5-تاریخچه سیر تکاملی مدیریت ارتباط با مشتری    
2-2-6- ابعاد وعناصر CRM    55
2-2-7- اهداف CRM از دیدگاههای مختلف    56
2-2-7-1 اهداف CRM از دیدگاه بارنت    57
2-2-7-2 اهداف CRM از نقطه نظر نول    
2-2-7-3 اهداف CRM از نظر سویفت2    
2-2-7-4 اهدف CRM از دیدگاه گالبریث و راجرز1    
2-2-7-5- اهداف CRM از نقطه نظر کالاکوتا و رابینسون 2 :    
2-2-8-فرایند CRM    
2-2-8-1 ارتباط فروشنده-خریدار    
2-2-9-دیدگاهای مختلف در مورد مدیریت ارتباط با مشتری    
2-2-9-1- دیدگاه اول : تلقی CRM به‌عنوان یک فرآیند    
2-2-9-2 دیدگاه دوم: تلقی CRM به‌عنوان یک استراتژی    
2-2-9-3 دیدگاه سوم: تلقی CRM به‌عنوان یک فلسفه    
2-2-9-4 دیدگاه چهارم: تلقی CRM به‌عنوان یک توانمندی    
2-2-9-5 دیدگاه پنجم: تلقی CRM به‌عنوان تکنولوژی    
2-2-10- مزایای مدیریت ارتباط با مشتری    
2-2-11-مراحل ارائه خدمت در مدیریت ارتباط با مشتري    
2-2-12- اجرای CRM    
2-2-13-مدل نظري اجراي CRM    
2-2-14-ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری    
2-2-14-1 بعد فکري  CRM    
2-2-14-2-بعد فناوري اطلاعات CRM    
2-2-14-3 بعد اجتماعی CRM    
2-2-15-چالش های اجرایی CRM   
28-چرخه تجاري مديريت ارتباط با مشتري (CRM)    
2-2-16-درك نياز هاي مشتريان و تمايز بر مبناي مشتريان    

2-3پیشینه پژوهش    

منابع

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان خواهی 49 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان خواهی 49 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هیجان خواهی ادبیات نظری هیجان خواهی چارچوب نظری هیجان خواهی فصل دوم پایان نامه هیجان خواهی دانلود مبانی نظری هیجان خواهی پیشینه هیجان خواهی پیشینه تحقیق…

  • پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی گرایش تاریخ و تمدن ملل اسلامی با عنوان زندگی سیاسی افشین و مازیار

    پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی گرایش تاریخ و تمدن ملل اسلامی با عنوان زندگی سیاسی افشین و مازیار تاریخ و تمدن ملل اسلامی خلفای بنی عباس جنبش خرمدنیان بررسی اوضاع سیاسی ایران در اواخر قرن دوم و…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی طلاق عاطفی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی طلاق عاطفی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه طلاق عاطفی مبانی نظری طلاق عاطفی دانلود مبانی نظری طلاق عاطفی پیشینه تحقیق طلاق عاطفی دانلود پیشینه تحقیق طلاق عاطفی پیشینه داخلی طلاق عاطفی پیشینه خارجی…

  • تشکیلات اجتماعی ، سیاسی و صنعتی ایل شاهسون

    تشکیلات اجتماعی ، سیاسی و صنعتی ایل شاهسون تشکیلات اجتماعی ، سیاسی و صنعتی ایل شاهسون دانلود مقالات رشته علوم اجتماعی دانلود مقالات علوم اجتماعی سیستم همکاری در فروش فایل خرید مقالات علوم اجتماعی سیستم همکاری در فروش فایل فروش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری مبانی نظری رضایت مشتری پیشینه تحقیق رضایت مشتری مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری پیشینه پژوهش رضایت مشتری ادبیات نظری تحقیق رضایت مشتری دانلود مبانی نظری رضایت مشتری دانلود پیشینه تحقیق رضایت…

  • بهره وری مدیریت منابع انسانی و عوامل ایجاد و افزایش اعتماد به نفس در سازمانها

    بهره وری مدیریت منابع انسانی و عوامل ایجاد و افزایش اعتماد به نفس در سازمانها دانلود پایان نامه منابع انسانی دانلود پایان نامه توانمندسازی کارکنان دانلود پایان نامه بهره وری مدیریت منابع انسانی افزایش اعتماد به نفس در سازمانها دانلود…

  • پرسشنامه سازگاری بل فرم بزرگسالان 160 سوالی با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه سازگاری بل فرم بزرگسالان 160 سوالی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه سازگاری بل پرسشنامه سازگاری بل ورد پرسشنامه سازگاری بل فرم بلند پرسشنامه سازگاری بل فرم بزرگسالان پرسشنامه استاندارد سازگاری اجتماعی پرسشنامه سازگاری بل…

  • واکاوی مقایسه ای تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون های بین الملل و حقوق ایران

    واکاوی مقایسه ای تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون های بین الملل و حقوق ایران رژیم حقوقی تنگه هرمز مواضع ایران در مورد تنگه هرمز رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1958 ژنو رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون…

  • ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان

    ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان افسردگی پرخاشگری پرخاشگری والدین افسردگی كودكان افسردگی دانش آموزان ابتدایی رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی كودكان ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین…

  • مقاله رشته پزشکی و حقوق با عنوان پیوند اعضا

    مقاله رشته پزشکی و حقوق با عنوان پیوند اعضا پیوند اعضا اهدا عضو پیوند اعضا در ایران دانلود مقاله رشته پزشکی و حقوق با عنوان پیوند اعضا قانون پیوند اعضای بیماران فوت شده با بیمارانی که مرگ مغزی آنان مسلم…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی لکنت زبان

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی لکنت زبان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه لکنت زبان مبانی نظری لکنت زبان پیشینه تحقیق لکنت زبان پیشینه داخلی لکنت زبان پیشینه خارجی لکنت زبان پیشینه پژوهش لکنت زبان پیشینه نظری لکنت زبان…

  • مبانی نظری تاثیر نقش پرستیژ، اعتبار و تصویر برند با توجه به ریسک و کیفیت درک شده بر روی قصد خرید مجدد مشتریان

    مبانی نظری تاثیر نقش پرستیژ، اعتبار و تصویر برند با توجه به ریسک و کیفیت درک شده بر روی قصد خرید مجدد مشتریان کلمات کلیدی : اعتبار برند پرستیژ برند تصویر برند قصد خرید مجدد قصد خرید مجدد مشتریان مبانی…

  • بررسی حقوقی اشتغال زنان در مشاغل دولتی در ایران و اسناد بین المللی

    بررسی حقوقی اشتغال زنان در مشاغل دولتی در ایران و اسناد بین المللی اشتغال زنان اشتغال زنان در مناصب مهم دولتی كنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان دانلود پایان اشتغال زنان بررسی حقوقی اشتغال زنان بررسی حقوقی اشتغال زنان در…

  • بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن

    بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن ابعاد یادگیری یادگیری مادام العمر پایان نامه یادگیری مادام العمر ابعاد یادگیری مادام العمر یادگیری مادام العمر در دانشجویان نقش آموزش عالی در یادگیری مادام العمر رفتن به سایت…

  • عوامل پیدایش و تشدید سکونتگاه های غیررسمی و ارائه راهکارهای ساماندهی و توانمندسازی آنها

    عوامل پیدایش و تشدید سکونتگاه های غیررسمی و ارائه راهکارهای ساماندهی و توانمندسازی آنها کلمات کلیدی : پایان نامه اسکان غیر رسمی علل ایجاد اسکان غیر رسمی ساماندهی اسکان غیر رسمی پایان نامه سکونتگاههای غیررسمی ویژگیهای سکونتگاههای غیررسمی اسکان غیر…

  • پروپوزال ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

    پروپوزال ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی کارآفرینی سازمانی تمایل به کارآفرینی سازمانی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی تمایل به کارآفرینی سازمانی در صنعت بانکداری بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی شاخص هاي مناسب…

  • بررسی تفکیک در قانون ثبت و سازوکار اجرایی آن

    بررسی تفکیک در قانون ثبت و سازوکار اجرایی آن کلمات کلیدی : تفکیک قانون ثبت تفکیک در قانون ثبت تعریف تفکیک در قانون ثبت تقسیم مال مشاع غیر منقول تقسیم بندی مال غیر منقول تقسیم بندی اموال غیر منقول مال…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد ارزش ویژه برند

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد ارزش ویژه برند مبانی نظری ابعاد ارزش ویژه برند دانلود مبانی نظری ابعاد ارزش ویژه برند پیشینه تحقیق ابعاد ارزش ویژه برند ادبیات نظری ابعاد ارزش ویژه برند فصل دوم پایان نامه ابعاد ارزش…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش معنوی کارکنان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش معنوی کارکنان مبانی نظری هوش معنوی کارکنان دانلود مبانی نظری هوش معنوی کارکنان پیشینه تحقیق هوش معنوی کارکنان ادبیات نظری هوش معنوی کارکنان فصل دوم پایان نامه هوش معنوی کارکنان مبانی نظری و پیشینه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو روانی اجتماعی کلاس

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو روانی اجتماعی کلاس مبانی نظری جو روانی اجتماعی کلاس ادبیات نظری جو روانی اجتماعی کلاس چارچوب نظری جو روانی اجتماعی کلاس فصل دوم پایان نامه جو روانی اجتماعی کلاس دانلود مبانی نظری جو روانی…

  • مقایسه مطالعه ای موتورهای کاوش و ابر موتورهای کاوش در بازیابی اطلاعات کشاورزی و تعیین میزان همپوشانی،جامعیت و مانعیت میان آنها

    مقایسه مطالعه ای موتورهای کاوش و ابر موتورهای کاوش در بازیابی اطلاعات کشاورزی و تعیین میزان همپوشانی،جامعیت و مانعیت میان آنها موتورهای کاوش ابر موتورهای کاوش بازیابی اطلاعات کشاورزی مقایسه موتورهای کاوش و ابر موتورهای کاوش دانلود مقالات کشاورزی رفتن…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اثربخشی سرمایه اجتماعی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اثربخشی سرمایه اجتماعی مبانی نظری سرمایه اجتماعی دانلود مبانی نظری سرمایه اجتماعی پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی ادبیات نظری سرمایه اجتماعی فصل دوم پایان نامه سرمایه اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی ادبیات و…

  • پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری

    پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری مدیریت سرمایه فکری عملکرد مالی در بانک پارسیان پروپوزال تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی رابطه مدیریت سرمایه فکری با عملکرد مالی پروپوزال تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده…

  • ابعاد و اقسام رشد و فرق آن با عدم رشد در موارد مشابه

    ابعاد و اقسام رشد و فرق آن با عدم رشد در موارد مشابه کلمات کلیدی : مفهوم رشد در قرآن مفهوم رشد در فقه عامه مفهوم رشد در فقه اماميه  ابعاد و اقسام رشد  دليل شرط بودن رشد در نکاح…