مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 2

مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری
پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری
دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری
پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری
ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری
فصل دوم پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری
پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری
دانلود پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 2

 

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

 

 

سایر مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در لینک زیر قابل دسترس هستند:

 لیست مبانی نظری CRM

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری :

پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری
شاید بتوان تاریخچه ظهور مباحث مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری را در سه دوره زیر خلاصه کرد: (فرضی،1386،27)

 

الف) دوره انقلاب صنعتی: ابتکار فورد در به کارگیری روش تولید انبوه به جای روش تولید دستی، یکی از مهمترین شاخص های این دوره است. هر چند تغییر شیوه تولید باعث شد محدوده انتخاب مشتریان از نظر مشخصه های محصول کاهش یابد (نسبت به تولیدات صنایع دستی)، اما محصولات تولید شده به روش جدید از قیمت تمام شده پایین تری برخوردار شدند. به عبارتی دیگر، در انتخاب روش تولید انبوه از سوی شرکت فورد، افزایش کارایی و صرفه اقتصادی، مهمترین اهداف پیش بینی شده بودند.

 

ب) دوره انقلاب کیفیت: این دوره همزمان با ابتکار شرکت ژاپنی مبنی بر بهبود مستمر فرایند آغاز شد. این امر به نوبه خود به تولید کم هزینه تر و با کیفیت تر محصولات منجر شد. این دوره با مطرح شدن روش های نوین مدیریت کیفیت مانند مدیریت کیفیت جامع ، به اوج خود رسید. اما با افزایش تعداد شرکت های حاضر در عرصه رقابتی و گسترش فرهنگ حفظ و بهبود کیفیت محصول (از طریق ابزارهای مختلف کیفیتی)، دیگر این مزیت رقابتی برای شرکت های پیشرو کارساز نبود و ضرورت یافتن راه های جدیدی برای حفظ مزیت رقابتی احساس می شد.

 

ج) دوره انقلاب مشتری: در این دوره با توجه به افزایش توقع مشتریان، تولید کنندگان ملزم شدند محصولات خود را با هزینه کم، کیفیت بالا و تنوع زیاد تولید کنند؛ به معنای دیگر، تولید کنندگان مجبور بودند توجه خود را از تولید صرف به یافتن راه هایی برای جلب رضایت و حفظ مشتریان قبلی خود معطوف کنند.

 

با استفاده گسترده از فناوری اطلاعات، سازمان ها می توانند برای افزایش آگاهی از نیازهای مشتریان و درک بهتر آنها، از دانش فنی همراه با مهارت های لازم بهره مند شوند. در طول دهه 1990، فرایندهای تعاملی مدیریت مشتری مبتنی بر فناوری اطلاعات که در انتهای فرایند کسب و کار و در ارتباط با مشتری است، مهندسی مجدد شد که این موضوع امروزه با عنوان «مدیریت ارتباط با مشتری» شناخته می شود.

مدیریت ارتباط با مشتری شامل کلیه اقداماتی است که یک سازمان برای ایجاد و تثبیت ازتباطات سودمند با مشتری انجام می دهد و در قالب کار گروهی لازم برای حصول اطمینان از رضایت مشتری تعریف می شود. در بیشتر مواقع این گونه فعالیت ها تحت عنوان فروش، بازاریابی و خدمات تخصصی انجام می پذیرند. نیروی پیش برنده و حمایت کننده مدیریت ارتباط با مشتری، وجود این حقیقت است که مشتریان حفظ شده (قبلی) سودمندتر از مشتریان جدید هستند. 

 

 

 

 

 ضرورت مدیریت ارتباط با مشتریمدیریت ارتباط با مشتری مفهومی است که ریشه در فناوری اتوماسیون فروش و عملیات مرکز فراخوان دارد و از اواسط دهه 1990 وجود داشته است. در آن زمان، مدیریت ارتباط با مشتری از ادغام داده های مشتری از طریق قسمت فروش با تعاملات مرکز فراخوان بوجود آمد که منجر به تعاملات غیر رسمی بیشتری با مشتری گردید. این مفهوم، بوسیله سازمان های استفاده کننده و ادغام های سریع انتشار یافت و موجب برانگیختن فروشندگان نرم افزار شد که همگی مدعی بودند یک مجموعه منسجم از توانایی هایی دارند که به عنوان مدیریت ارتباط با مشتری شناخته شد.

 

 

پیش از این، بازاریابی رابطه مند در صدد بود که اطلاعاتی را در مورد ترجیحات و علایق مشتریان که در پایگاه های داده ای ذخیره شده بود به دست بیاورد. این موضوع به شکل بازاریابی «نفر به نفر»3 پدیدار شد که اشاره به فرآیند و تعاملات از طریق شرکت هایی که به ایجاد پیشنهادات همسوتر با خواسته مشتریان می پرداختند داشت. از این رو مدیریت ارتباط با مشتری به منظور برقراری امنیت و مدیریت روابط نفر به نفر و ایجاد یک رابطه سودمند و بلند مدت با مشتریان توسعه پیدا کرد. در مجرایی موازی، ابزارهای مبتنی بر اینترنت مانند بازرگانی الکترونیکی، بازاریابی اینترنتی و ارتباطات نفر به نفر به وجود آمده  و رشد کردند. با دارا بودن این تکنولوژی های جدید، این محصولات، خارج حوزه مدیریت ارتباط با مشتری به رقابت برخیزیدند و به بازرگانی الکترونیکی رسیدند.

 

 

هنگامی که مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری و بازرگانی الکترونیکی با یکدیگر ادغام شدند باعث شد در مدت زمان کوتاهی، مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر سر زبان ها بیفتد. به طور مشابه، سيستم مديريت تجاري يكپارچه  تشخیص دادند که در دیدگاه 360 درجه ای به مشتری (یعنی دیدگاهی جامع) مجبورند که انتقال داده ها را در نظر بگیرند، بنابراین آنها یک بسته کامل نرم افزاری با توانایی های مدیریت ارتباط با مشتری را توسعه دادند. از دیدگاه تکنولوژیکی، مدیریت ارتباط با مشتری شامل مجموعه ای از کاربردها است که خواسته ها و نیازهای نقش های مواجه با مشتری را مورد توجه قرار می دهد که منجر به تغذیه یک پایگاه داده ای همگانی و مشترک که بوسیله ابزارهای تجزیه و تحلیل تجاری مورد حمایت قرار می گیرد می شود.( اوسرانکو و بنانی   143،2007)

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مبانی نظری پژوهش مدیریت ارتباط با مشتری 2-14- تعاریف، مفاهیم و مباحث مدیریت ارتباط با مشتری، ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری    2
2-14-1- مقدمه    2
2-14-2- دلایل حرکت سازمان ها به سوی مدیریت ارتباط با مشتری    3
2-14-3- مفهوم مشتری    4
2-14-3-چرخه زندگی مشتری    6
2-14-4-روند های ارتباط با مشتریان    6
2-14-5- پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری    9
2-14-6- ضرورت مدیریت ارتباط با مشتری    10
2-14-7- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری    11
2-14-8- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه اندیشمندان    11
اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه بارنت    11
2-14-9- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظر نول    12
2-14-10- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظر سویفت    13
2-14-11- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه گالبریث و راجرز    13
2-14-12- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظر کالاکوتا و رابینسون    15
2-15- تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری    15
2-15-1- اصول مدیریت ارتباط با مشتری    17
2-15-2- عناصر اصلی مدیریت ارتباط با مشتری    18
2-15-3- مفروضات اساسی مدیریت ارتباط با مشتری    19
2-15-4- مدل چرخه حیات مدیریت ارتباط با مشتری    20
2-15-5- فرایند مدیریت ارتباط با مشتری    21
2-15-2-1- بینش مشتری    21
2-15-2-2- مرحله ارزش مشتری    21
2-15-2-3- مرحله برنامه ریزی بازاریابی    22
2-15-2-4- تعامل با مشتری    22
2-15-2-5- تجزیه و تحلیل و پالایش    22
2-15-3- نیازهای مشتری    22
2-16- چالش های اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری    24
2-17- مراحل اجرای مدیریت ارتباط با مشتری    25
2-18- محرک های توجه به مدیریت ارتباط با مشتری    27
2-19- انواع فن آوری مدیریت ارتباط با مشتری    28
2-19-1- مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی    28
2-19-2- بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی    30
2-19-3- فروش و مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی    31
2-19-4- خدمات مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی    33
2-20-مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی    35
2-20-1- مدیریت ارتباط با مشتری تعاملی    37
2-21- مدلهای ارائه شده برای پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری    37
2-21-1- مدل واینر    38
2-21-2- مدل تسریع کننده ساپ    40
2-21-2-1- چهارچوب مدیریت ارتباط با مشتری بر اساس نوع اطلاعات مشتریان    42
2-22-3-مدل بلوک های مدیریت ارتباط با مشتری    42
2-22-4- مدل مدیریت ارتباط با مشتری- ایریش    44
2-24- پیشینه تحقیق:    51
2-25- مدل مفهومی :    55فهرست منابع 74
 

 

 

 

  • ارزیابی اثر بخشی اعمال پیشگیرانه پلیس در کم شدن سرقت خودرو

    ارزیابی اثر بخشی اعمال پیشگیرانه پلیس در کم شدن سرقت خودرو اثر بخشی اعمال پیشگیرانه پلیس اقدامات پلیس پیشگیری در کاهش سرقت خودرو تاثیر اقدامات پلیس پیشگیری در کاهش سرقت خودرو ارزیابی اثر بخشی اعمال پیشگیرانه پلیس در کم شدن…

  • مسوولیت قراردادی پزشك در برابر بیمار

    مسوولیت قراردادی پزشك در برابر بیمار حقوق بیمار رابطه سببیت و تمیز سبب مسوولیت قراردادی پزشک مسؤولیت مبتنی بر تقصیر مسوولیت پزشک در برابر بیمار مسوولیت قراردادی پزشك در برابر بیمار دانلود پایان نامه رشته حقوق خصوصی رفتن به سایت…

  • مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش

    مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش دانلود مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش پیشینه تحقیق زیرساختهای مدیریت دانش ادبیات نظری زیرساختهای مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه زیرساختهای مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق زیرساختهای مدیریت…

  • نقش نانوذرات در ساخت سلول های خورشیدی

    نقش نانوذرات در ساخت سلول های خورشیدی مقاله شیمی نانوشیمی سمینار شیمی سمینارموضوعی نانوشیمی ذرات نانو سلول های خورشیدی نقش نانو نانو در زندگی تکنولوژی نانو علم نانو نانوفناوری دانشجویی مقاله دانشجویی رفتن به سایت اصلی مقدمه      در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه تبدیل وجه نقد

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه تبدیل وجه نقد مبانی نظری چرخه تبدیل وجه نقد دانلود مبانی نظری چرخه تبدیل وجه نقد دانلود پیشینه تحقیق چرخه تبدیل وجه نقد پیشینه تحقیق چرخه تبدیل وجه نقد ادبیات نظری چرخه تبدیل وجه…

  • پاورپوینت الگو برداری از بهترین عملکردها (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت )

    پاورپوینت الگو برداری از بهترین عملکردها (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت ) دانلود پاورپوینت الگو برداری از بهترین عملکردها نقش روش الگوبرداری مراحل وگامهای اجرایی در فرآیند الگوبرداری انواع الگوبرداری الگو برداری نتیجه الگوبرداری فرآیند الگو برداری محصول الگو…

  • چارچوبها و الگوهای فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی در سازمانها با نگرش استراتژیک

    چارچوبها و الگوهای فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی در سازمانها با نگرش استراتژیک سیستمهای اطلاعاتی  فناوری اطلاعات پيدايش‌ و سیر تحول فناوری اطلاعات در سازمانها الگوهای استراتژی سیستمهای اطلاعاتی و فناوری اطلاعات کارکردها و زیرسیستم‌های سیستمهای اطلاعاتی کارکردها و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی 52 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استرس شغلی مبانی نظری استرس شغلی پیشینه تحقیق استرس شغلی پیشینه داخلی استرس شغلی پیشینه خارجی استرس شغلی پیشینه پژوهش استرس شغلی پیشینه نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق امکان سنجی استقرار مدیریت دانش 82 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق امکان سنجی استقرار مدیریت دانش 82 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر بکارگیری مدیریت استعداد بر تعهد سازمانی کارکنان

    پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر بکارگیری مدیریت استعداد بر تعهد سازمانی کارکنان پروپوزال مدیریت استعداد مدل مفهومی مدیریت استعداد پروپوزال تعهد سازمانی کارکنان ناجا رابطه مدیریت استعداد و تعهد سازمانی بکارگیری مدیریت استعداد در بین کارکنان ناجا پروپوزال تاثیر مدیریت…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تعلق سازمانی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تعلق سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعلق سازمانی مبانی نظری تعلق سازمانی پیشینه تحقیق تعلق سازمانی پیشینه داخلی تعلق سازمانی پیشینه خارجی تعلق سازمانی پیشینه پژوهش تعلق سازمانی پیشینه نظری…

  • فصل سوم پایان نامه مدیریت دانش زنجیره تامین

    فصل سوم پایان نامه مدیریت دانش زنجیره تامین کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش فصل سوم پایان نامه مدیریت فصل سوم پایان نامه ارشد مدیریت پایان نامه مدیریت دانش زنجیره تامین فصل سوم پایان نامه در مورد مدیریت دانش…

  • فعال کردن شیمیایی سطوح فلزات در محیط اسید فسفریکی

    فعال کردن شیمیایی سطوح فلزات در محیط اسید فسفریکی فسفات کاری رنگ کاری فلزات آماده سازی سطوح فلزی پوشش دهی فسفاته بر روی فلزات فعال کردن شیمیایی سطوح فلزات در محیط اسید فسفریکی فسفات كاری و آماده سازی سطوح فلزی…

  • اصول حاکم بر داوری تجاری در حقوق ایران

    اصول حاکم بر داوری تجاری در حقوق ایران داوری دانلود پایان نامه داوری تجاری دانلود پایان نامه داوری تجاری در حقوق ایران سازمان های داوری تجاری بین المللی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق اصول حاکم بر داوری تجاری…

  • پاورپوینت کتاب مدیریت تحول، استراتژی ها، کاربرد و الگو های نوین تألیف اصغر زمردیان

    پاورپوینت کتاب مدیریت تحول، استراتژی ها، کاربرد و الگو های نوین تألیف اصغر زمردیان کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت تحول، استراتژی ها، کاربرد و الگو های نوین تألیف اصغر زمردیان پاورپوینت کتاب مدیریت تحول، استراتژی ها، کاربرد و…

  • مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان مهندسی مجدد نرم افزاری فرایند کسب و کار در بهداشت و درمان در ارتباط با سیستم های ‏اطلاعاتی سلامت

    مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان مهندسی مجدد نرم افزاری فرایند کسب و کار در بهداشت و درمان در ارتباط با سیستم های ‏اطلاعاتی سلامت همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل مقاله ترجمه شده دانلود…

  • معرفی کامل سازمان امور مالیاتی

    معرفی کامل سازمان امور مالیاتی تحقیق درباره سازمان امور مالیاتی تحقیق در مورد سازمان امور مالیاتی تحقیق در مورد سازمان امور مالیاتی کشور مقاله سازمان امور مالیاتی تحقیق سازمان امور مالیاتی تحقیق درباره سازمان امور مالیاتی مقاله در مورد سازمان…

  • پرسشنامه بررسی رفتار خرید گذری مشتریان در فروشگاه های تخصصی و سوپرمارکت های بزرگ

    پرسشنامه بررسی رفتار خرید گذری مشتریان در فروشگاه های تخصصی و سوپرمارکت های بزرگ پرسشنامه خرید مشتریان پرسشنامه خرید گذری مشتریان پرسشنامه رفتار خرید گذری مشتریان دانلود پرسشنامه رفتار خرید گذری مشتریان پرسشنامه ارزیابی رفتار خرید گذری مشتریان رفتن به…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی 75 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی 75 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عملکرد سازمانی مبانی نظری عملکرد سازمانی پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی پیشینه داخلی عملکرد سازمانی پیشینه خارجی عملکرد سازمانی پیشینه پژوهش عملکرد سازمانی پیشینه نظری…

  • سیر تکامل کارآفرینی سازمانی با بیان فرآیند و مدل های آن

    سیر تکامل کارآفرینی سازمانی با بیان فرآیند و مدل های آن تاریخچه کارآفرینی سازمانی کارآفرینی درون سازمانی چیست کارآفرینی در سازمانها کارافرینی در سازمان ضرورت کارآفرینی سازمانی فرآیند کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی مدل کارآفرینی سازمانی اهمیت و ضرورت کارآفرینی…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه هوش معنوی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه هوش معنوی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش معنوی مبانی نظری هوش معنوی پیشینه تحقیق هوش معنوی پیشینه داخلی هوش معنوی پیشینه خارجی هوش معنوی پیشینه پژوهش هوش معنوی پیشینه نظری…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه

    پروپوزال و طرح تفصیلی رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال مدیریت کیفیت جامع مدیریت دانش در شركتهای بیمه مدیریت کیفیت جامع در شركتهای بیمه استقرار مدیریت دانش در شرکتهای بیمه پیاده…

  • نظریه های سلامت روانی و عوامل تاثیر گذار بر آن با بررسی مفاهیم مشابه آن

    نظریه های سلامت روانی و عوامل تاثیر گذار بر آن با بررسی مفاهیم مشابه آن سلامت روانی نظریه های سلامت روانی عوامل تاثیر گذار بر سلامت روانی بررسی مفاهیم مشابه سلامت روانی دیدگاه های مختلف درباره سلامت روان عوامل تاثیر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی مفهومی سیستم اطلاعات مدیریت 124 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی مفهومی سیستم اطلاعات مدیریت 124 صفحه کلمات کلیدی : تاریخچه سیستم اطلاعات مدیریت تاریخچه پیدایش سیستم اطلاعات مدیریت تاریخچه سیستم های اطلاعات مدیریت مبانی نظری سیستم اطلاعات مدیریت مبانی نظری طراحی سیستم اطلاعات مدیریت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 2 مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین دانلود مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین دانلود پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین ادبیات نظری مدیریت زنجیره تامین فصل دوم پایان نامه…