مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 46 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 46 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری زنجیره تامین
پیشینه تحقیق زنجیره تامین
مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین
مبانی نظری چابکی زنجیره تامین
فصل دوم پایان نامه مدیریت زنجیره تامین
پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین
پیشینه داخلی مدیریت زنجیره تامین
پیشینه خارجی مدیریت زنجیره تامین
پیشینه پژوهش مدیریت زنجیره تامین
چارچوب نظری مدیریت زنجیره تامین

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق مدیریت زنجیره تامین در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

مقدمه مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین

تعاریف مختصر و جامعی که می­توان از زنجیره ­تأمین و مدیریت زنجیره ­تأمین ارائه داد عبارتند از:

 

زنجیره­تأمین بر تمام فعالیت­های مرتبط با جریان و تبدیل کالاها از مرحله ماده خادم (استخراج) تا تحویل به مصرف­کننده نهایی و نیز جریان­های اطلاعاتی مرتبط به آن­ها مشتمل می­شود. به طور کلی زنجیره­تأمین زنجیره­ای است که همه فعالیت­های مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، ازمرحله تهیه مواد اولیه تا مرحله تحویل کالای نهایی به مصرف­کننده را شامل می­شود. (لادون ، 2002)

 

مدیریت زنجیره­تأمین به عنوان یک استراتژی مشترک باید برای ارتباط عملیات تجاری داخل سازمانی برای بدست آوردن فرصتهای بازار مشترک تعریف می­شود. (برئوساکس 1999و همکاران )[1]
همکاری فراگیر و جامع بین اعضاء شبکه زنجیره­تأمین در استراتژی از نظر تاکتیکی و تصمیم­گیری عملیاتی (برگچی 2005 و همکاران )[2]

 

بورگس و همکاران( 2006) مدیریت زنجیره­تأمین هماهنگی در تولید، موجودی، مکان­یابی و حمل­ونقل بین شرکت­کنندگان در یک زنجیره­تأمین است برای دستیابی به بهترین ترکیب پاسخ­گویی و کارایی برای موفقیت در بازار. (بورگس و همکاران 2006)

 

مجموعه­ای از روش­های مورد استفاده برای یکپارچگی موثر و کارای تأمین­کنندگان، تولید­کنندگان، انبارها و فروشندگان به گونه­ای که به منظور حداقل­کردن هزینه­های سیستم و تحقق نیازهای خدمات، کالاها به تعداد صحیح در زمان مناسب تولید و توزیع گردند.(میان آبادی، 1391)

 

مدیریت زنجیره­تأمین به یکپارچه­سازی فعالیت­هایی که برای فراهم­نمودن مواد­اولیه، حرکت مواد میان تجهیزات، ساخت کالا، توزیع نهایی کالای قابل مصرف و پشتیبانی پس از فروش که با بهبود روابط اعضای زنجیره و در جهت کنترل و هدایت بهینه جریان کالا و خدمات صورت می­گیرد، گفته می­شود.(عالم تبریز، رحیمی 1388)

 

مدیریت زنجیره­تامین، مجموعه­ای از رویکردهایی است که در جهت کارایی کلی تامین­کنندگان مواد اولیه، کارخانه­داران، انبار کالاها و فروشگا­ه­ها آنچنان که کالا به مقدار مناسب در مکان مناسب و در زمان مناسب و با حداقل هزینه تولید و توزیع شود، به کار برده می­شود. اصطلاح مدیریت زنجیره تامین را می­توان به صورت وظیفه یکپارچه­سازی واحدهای سازمانی در طول زنجیره­تامین و هماهنگ­سازی جریان مواد و اطلاعات مالی به منظور برآوردن تقاضای مشتری و با هدف بهبود رقابت پذیری یک زنجیره­تامین تعریف نمود. (سیمچی لوی 2010)

 

 

 

2-13 یکپارچگی زنجیره­تأمین
در طول دهه گذشته مدیریت زنجیره ­تأمین  و مدیریت فناوری اطلاعات، توجه زیادی از دست­اندرکاران و پژوهشگران را به خود جلب نموده است. همانطورکه از تکنولوژی اطلاعات استنتاج می­شود، شرکت­ها گرایش زیادی به یکپارچگی دارند؛ بنابراین یکپارچگی، تکنیکی موثر در زنجیره­تأمین با تسهیم اطلاعات موثر در جهت بهبود عملکرد زنجیره­تأمین حساس، تلقی می شود. (زو و پنتون،2007 )[3]شراکت بین سازمان­ها، راهی معمول و موثر به جهت یافتن و باقی ماندن در بازار رقابتی است. این امر ممکن است در میان گستره اجتماع، اقتصاد، خدمات و تکنیک­های ارتباطی حادث شود. (منزر2000 و همکاران)

 

 

طبق نظر (پرسون و هاکانسون 2004)، ما می توانیم حداقل 3 روند متفاوت در پیشرفت راه حل­های لجستیک در صنعت در سال­های گذشته شناسایی کنیم. ابتدا افزایش یکپارچه­سازی در فعالیت­های لجستیک در خلال شرکت با هدف کاهش هزینه­هایی است معلوم شده نیازمند هماهنگی نزدیک­تر و همکاری با تأمین­کنندگان و مشتریان است. دومین مشخصه تمایل به­وجود آوردن سیستم تأمین موجودی، افزایش تخصص شرکت­های خصوصی است. جایگزینی فعالیت­های صنعتی از جمله فعالیت­های لجستیک مثالی از این گرایش است.

 

 

در نهایت سومین روند، مربوط به تغییرات و نوآوری است. اهمیت واکنش به تغییر تقاضای بازار، شرکت­ها را وادار می سازد تا هرچه بیشتر واکنش­پذیر، سریع­العمل و هوشمند باشند. شرکت­ها بی­وقفه دگرگون شده و برای افزایش اثر­بخش سازمان و رضایت مشتریان کلیدی تجدید ساختار می­کنند. کمبود منابع و شایستگی­های مورد نیاز برای دستیابی بر موفقیت­های رقابتی، مدیران شرکت­ها را وادار می­کنند که نگاهی عمیق­تر به عملکرد و حیطه فعالیت شرکت­های خود داشته باشند. حدود سازمانی برای ارزیابی امنیت، که چگونه منابع تأمین­کنندگان و مشتریان می­تواند برای خلق ارزش فوق­العاده بکار رود. تلاش­ها برای تنظیم اهداف و یکپارچگی منابع در حدو­مرز شرکت برای بدست آوردن ارزش بالاتر به عنوان ابتکار مدیریت زنجیره­تأمین شناخته شده است. (فاوست و مگنن 2002)[4]

 

 

 SCM می­تواند به عنوان یکپارچه­سازی فرآیند­های کلیدی تجارت تعریف شود، از مصرف­کننده نهایی به واسطه تأمین­کنندگان اصلی که محصولات، خدمات و اطلاعات را تهیه می­کنند و از این رو افزوده برای مشتریان و بقیه صاحبان سهام دارند (کوپر 1997)، با این حال، همه با این موضوع که یکپارچه­سازی و همکاری نزدیک­تر بهترین راه­حل درهمه مسائل است، موافق نیستند. باسک و جوگا[5] اعتقاد دارند که ما نیازمند تجدید ارزیابی در نگاه غالب بر مدیریت یکپارچه زنجیره­تأمین هستیم و پیشنهاد می­کنند که ایجاد دو قطب در استراتژی­های زنجیره­تأمین می­تواند منتهی به تفکیک و بالا بردن یکپارچگی نیمه نسبت به یکپارچگی کامل شود. برای بعضی شرکت­ها، یکپارچگی تنگاتنگ جوابگو می­باشد. برای سایرین، یکپارچگی متمرکز باید به عنوان هدف در انتخاب حوزه های مدیریت زنجیره­تأمین قرار گیرد، مثل مدیریت کیفیت و اندازه­گیری عملکرد. در حالی که در بقیه حوزه­ها کوشیدن برای یکپارچگی محدود، سودمند خواهد بود. طبق نظر آن­ها بنظر می­رسد، فشارهای همزمان مدیریت زنجیره­تأمین به سمت جهت مخالفی باشد. (هارلند 2001)[6]

 

 

 مطابق نظر اسکوجت – لارسون و باقچی 2002 [7]، یک رویکرد محتمل بر مدیریت زنجیره­تأمین  مطرح می­کند که عناصری مانند غلبه در برابر قدرت متوازن در زنجیره­تأمین بلوغ صنعت، درجه رقابت در صنعت و طبیعت محصولات ممکن است سطح مطلوب از یکپارچگی زنجیره­تأمین را مشخص کند.با توجه به مباحث ذکر شده در بالا می­توانیم ببینیم که در نقشه تحقیق شواهد کمی از سطح واقعی یکپارچه­سازی در میان شرکت­کنندگان در زنجیره­تأمین وجود دارد. در حقیقت شماری موارد مبهم در این زمینه وجود دارد.برای مثال ما درباره وسعت یکپارچه­ سازی مطمئن نیستیم و اینکه آیا مدیران شرکت باید از اطلاعات محدودی که می­بایست با شرکای زنجیره­تأمین به اشتراک بگذارند راضی باشند. آیا بهتر نیست در حوزه­های مختلفی مثل تولید، توزیع، تحقیق، توسعه و … همکاری داشته باشند. نقش فناوری اطلاعات نیز می­بایست روشن شود. با تمامی موارد فوق، شرکت­ها علاقمند هستند تا بدانند که آیا همکاری و اجرای تکنولوژی اطلاعات عملکرد سازمانی، به بهبود وضعیت سازمان منتج خواهد شد یا خیر؟

 

 

 

[1] .Bowersox et al.

[2] .Bagchi et al.

[3] .Zhou & Benton

[4] .Fawcett & Magnon 

[5] .Bask & Juga

[6] .Harland

[7] .Skojett Larson & bagchi

 

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

فهرست مطالب:

چکیده 1
فصل دوم: 2

مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین 2

 مدیریت زنجیره تأمین 3
2-10 مقدمه ای بر مدیریت زنجیره تأمین 3
2-11 پیشینه و سیر تحول مدیریت زنجیره تأمین 4
2-12 تعریف مدیریت زنجیره تأمین 8
2-13 یکپارچگی زنجیره تأمین 10
2-14 اهمیت یکپارچه سازی زنجیره تأمین 12
2-15 عملکرد زنجیره تأمین 13
2-16 افزایش کارایی و اثربخشی زنجیره تأمین 14
2-17 عملکرد های مدیریت در مقابله با چالش های زنجیره تأمین 19

2-18  ارزیابی عملکرد زنجیره تامین 22

پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین

 ارتباط و تأثیر برنامه ریزی منابع سازمان بر عملکرد زنجیره تأمین 29
2-19 کشف استدلالهایی برای برنامه ریزی منابع سازمان و یکپارچگی مدیریت زنجیره تامین 29
2-20 یکپارچگی برنامه ریزی منابع سازمان و مدیریت زنجیره تامین 33
منابع 36

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی هوشمند

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی هوشمند کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازاریابی هوشمند مبانی نظری بازاریابی هوشمند پیشینه تحقیق بازاریابی هوشمند پیشینه داخلی بازاریابی هوشمند پیشینه خارجی بازاریابی هوشمند پیشینه پژوهش بازاریابی هوشمند پیشینه نظری بازاریابی هوشمند رفتن…

  • پروپوزال ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

    پروپوزال ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری ارزش ویژه برند عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند مقصد گردشگری شاخصهای…

  • مهارت های اجتماعی و عوامل موثر در اجتماعی شدن با رویكرد جدید در تدریس مهارت های اجتماعی

    مهارت های اجتماعی و عوامل موثر در اجتماعی شدن با رویكرد جدید در تدریس مهارت های اجتماعی مهارت های اجتماعی کودکان مهارت های اجتماعی دانش آموزان مهارت های اجتماعی در مدرسه آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان تعریف مهارت های…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق برون سپاری فعالیت ها

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق برون سپاری فعالیت ها مبانی نظری برون سپاری فعالیت ها مبانی نظری در مورد برون سپاری فعالیت ها دانلود مبانی نظری برون سپاری فعالیت ها پیشینه تحقیق در مورد برون سپاری فعالیت ها پیشینه تحقیق…

  • نقش زنان در دستیابی به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و تاثیر آن بر خوانواده و جامعه

    نقش زنان در دستیابی به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و تاثیر آن بر خوانواده و جامعه نقش زنان در توسعه پایدار نقش زنان در محیط زیست مشارکت زنان در محیط زیست نقش آفرینی زنان در محیط زیست و…

  • پروپوزال بررسی عوامل موثر بر ارزیابی مالی شرکت ها

    پروپوزال بررسی عوامل موثر بر ارزیابی مالی شرکت ها پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی معیارهای ارزیابی عملکرد مالی ارزیابی عملکرد مالی سازمان پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی شرکتهای بیمه ارزیابی عملکرد مالی و رتبه بندی شرکت…

  • پاورپوینت تحلیل مدیریت روستایی در ایران قبل از انقلاب اسلامی

    پاورپوینت تحلیل مدیریت روستایی در ایران قبل از انقلاب اسلامی پاورپوینت تحلیل مدیریت روستایی در ایران قبل از انقلاب اسلامی مدیریت روستایی بررسی پیشینه ی تاریخی نظام مدیریت روستایی در ایران نقش دولت در مدیریت روستا ها قبل از مشروطه…

  • بررسی جایگزین های سنتی مجازات حبس

    بررسی جایگزین های سنتی مجازات حبس مجازات های جایگزین حبس مجازاتهای جایگزین حبس طبق قانون جدید مجازاتهای جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی مجازات های جایگزین حبس در ایران پایان نامه مجازات های جایگزین حبس اجرای مجازات های جایگزین حبس…

  • سیستمهای تشخیص هویت با تاکید بر بیومتریک و شناسایی از طریق اثر انگشت

    سیستمهای تشخیص هویت با تاکید بر بیومتریک و شناسایی از طریق اثر انگشت تشخیص هویت روش‌های تشخیص هویت روش‌های تشخیص هویت بیومتریک سیستمهای تشخیص هویت با تاکید بر بیومتریک و شناسایی از طریق اثر انگشت سیستمهای تشخیص هویت دانلود پایان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت منابع انسانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت منابع انسانی مبانی نظری مدیریت منابع انسانی پیشینه مدیریت منابع انسانی دانلود مبانی نظری مدیریت منابع انسانی پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی ادبیات نظری مدیریت منابع انسانی فصل دوم پایان نامه مدیریت منابع انسانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی و انواع آن 77 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی و انواع آن 77 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری کمال گرایی پیشینه تحقیق کمال گرایی پیشینه نظری کمال گرایی پیشینه خارجی کمال گرایی پیشینه داخلی کمال گرایی فصل دوم پایان نامه انواع کمال…

  • ماهیت و خصوصیات دیوان کیفری بین المللی و بررسی مسئولیتهای دادستان در آن

    ماهیت و خصوصیات دیوان کیفری بین المللی و بررسی مسئولیتهای دادستان در آن دیوان کیفری بین المللی نقش دادستان در دیوان کیفری بین المللی ماهیت دیوان کیفری بین المللی خصوصیات دیوان کیفری بین المللی بررسی مسئولیتهای دادستان در دیوان کیفری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خوش بینی 43 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق خوش بینی 43 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری خوش بینی ادبیات نظری خوش بینی چارچوب نظری خوش بینی فصل دوم پایان نامه خوش بینی دانلود مبانی نظری خوش بینی پیشینه خوش بینی پیشینه تحقیق…

  • پیامدهای قاچاق انسان

    پیامدهای قاچاق انسان قاچاق انسان پیامدهای قاچاق انسان تحقیق قاچاق انسان تحقیق درباره قاچاق انسان تبعات قاچاق انسان پیامدهای فردی قاچاق انسان پیامدهای خانوادگی قاچاق انسان پیامدهای اجتماعی قاچاق انسان رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته حقوق پیامدهای قاچاق…

  • پروپوزال ارائه سیستمی بهبود یافته برای ارزیابی عملکرد شهرک های صنعتی با مدل BSC

    پروپوزال ارائه سیستمی بهبود یافته برای ارزیابی عملکرد شهرک های صنعتی با مدل BSC ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد شرکت شهرک…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی 30 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی 30 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت زناشویی پیشینه رضایت زناشویی پیشینه تحقیق رضایت زناشویی پیشینه نظری رضایت زناشویی پیشینه پژوهش رضایت زناشویی پیشینه خارجی رضایت زناشویی پیشینه داخلی رضایت زناشویی فصل…

  • مبانی نظری انتخاب یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت منابع سازمانی در دانشگاه

    مبانی نظری انتخاب یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت منابع سازمانی در دانشگاه ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان…

  • پاورپوینت انواع چرخ دنده , شکل هندسی وروابط چرخ دنده ها

    پاورپوینت انواع چرخ دنده , شکل هندسی وروابط چرخ دنده ها انواع چرخ دنده شکل هندسی وروابط چرخ دنده ها مقاله انواع چرخ دنده شکل هندسی وروابط چرخ دنده ها تحقیق انواع چرخ دنده شکل هندسی وروابط چرخ دنده ها…

  • تحلیل صور خیال در شاهنامه فردوسی و بررسی ترکیبها و تصاویر در آن

    تحلیل صور خیال در شاهنامه فردوسی و بررسی ترکیبها و تصاویر در آن عناصر خیال در شاهنامه شناخت تصاویر و تركیبها در شاهنامه شناخت شیوه های تصویر سازی در شاهنامه تنوع مجاز در شاهنامه استعاره در شاهنامه تشبیه در شاهنامه…

  • پرسشنامه ارزیابی تاثیر برنامه ریزی تداوم کسب و کار لجستیک بر قابلیتهای عملیاتی و عملکرد مالی

    پرسشنامه ارزیابی تاثیر برنامه ریزی تداوم کسب و کار لجستیک بر قابلیتهای عملیاتی و عملکرد مالی پرسشنامه برنامه ریزی تداوم کسب و کار لجستیک پرسشنامه قابلیتهای عملیاتی پرسشنامه عملکرد مالی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارزیابی تاثیر برنامه…

  • مسئولیت جزایی در امور پزشکی در حقوق کیفری ایران

    مسئولیت جزایی در امور پزشکی در حقوق کیفری ایران مسئولیت مسئولیت کیفری حقوق کیفری ایران مسئولیت جزایی در امور پزشکی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق مسئولیت جزایی در امور پزشکی در حقوق کیفری ایران دانلود پایان نامه کارشناسی حقوق…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان 90 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان 90 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان پیشینه داخلی انگیزش شغلی کارکنان پیشینه خارجی انگیزش شغلی کارکنان پیشینه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانایی فراشناختی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانایی فراشناختی مبانی نظری توانایی فراشناختی ادبیات نظری توانایی فراشناختی چارچوب نظری توانایی فراشناختی فصل دوم پایان نامه توانایی فراشناختی دانلود مبانی نظری توانایی فراشناختی پیشینه توانایی فراشناختی پیشینه تحقیق توانایی فراشناختی پیشینه داخلی توانایی…

  • حقوق کیفری کار (آپدیت شده 245 صفحه)

    حقوق کیفری کار (آپدیت شده 245 صفحه) حقوق کیفری کار مقاله حقوق کیفری کار درآمدی بر حقوق کیفری کار جنبه های کیفری حقوق کار حقوق کیفری کسب و کار ضمانتهای کیفری حقوق کار اصول حاکم بر حقوق کیفری کار دانلود…

  • پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع رگرسيون بر روي متغيرهاي موهومی

    پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع رگرسيون بر روي متغيرهاي موهومی کلمات کلیدی : پاورپوینت رگرسيون بر روي متغيرهاي موهومی پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی…